Obogaćivanje turističke ponude u pred sezoni; Zadarski sajam na Pozdravu Suncu svake druge nedjelje u mjesecu?!

Vodeći svjetski proizvođač premium vozila, BMW Grupa izabrala je upravo lijepu našu Hrvatsku za svjetsku medijsku premijeru svog novog modela BMW serije 2 Gran Tourer. Domaćin svjetske premijere bit će još ljepši naš grad Zadar, u koji će BMW Grupa od 16. do 30. travnja dovesti navodno više od 300, kažu, najznačajnijih svjetskih novinara koji bi sliku BMW-a, a možda i našeg grada trebali prenijeti u preko 35 zemalja u svijetu. Za to vrijeme bit će smješteni u Hotel & Spa Iadera u Petrčanima.

S druge strane iz BMW grupe tvrde kako im reklama u Hrvatskoj ne treba, stoga se čudimo bespotrebnim press najavama, a još više našem pisanju o ovom tako značajnom događaju beznačajnih nas Hrvata.

Naravno, događaj je uistinu interesantan, koliko uistinu koristan građanima grada Zadra jako je diskutabilno. No, bitno da su korist prepoznali u Gradskom poglavarstvu te će BMW grupa, “za priliku koju bi drugi gradovi ubili” potpuno besplatno na više od mjesec i pol dana uzurpirati kako povijesnu baštinu tako i pomorsko dobro našeg “naivnog” gradića. No dobro, neće potpuno besplatno, poznato je da će platiti oko 50-ak tisuća kuna za zatvaranje parkinga na Branimirovoj obali dok sastavljaju ponton, za kojeg se čini više ne znaju tko radi, naši ili njihovi. O drugim uvjetima ovog poslovnog dogovora ne znamo ništa. Navodno je sve besplatno.

Postavljanje platoa za BMW na Trgu Petra Zoranića

Gradonačelnik Kalmeta i njegova svita upravo u ovom događaju vide izuzetnu korist za grad ili Grad nismo baš najbolje shvatili.

Ujedno iz BMW-a tvrde kako će ovo biti prva svjetska medijska premijera i predstavljanje neke premium automobilske marke u Hrvatskoj. S obzirom na to, u svom dopisu ističu kako je interes svjetskih medija za predstavljanje svakog novog modela BMW-a vrlo velik, pa će, skromno kažu, svjetska medijska premijera BMW serije 2 Gran Tourera sigurno biti ujedno i jedan od najvažnijih ovogodišnjih promotivnih događanja za Hrvatsku i hrvatski turizam, što znači i za naš zadarski, valjda.

Tako je zanimljiva izjava Franje Tomića, predsjednika Uprave Tomić & Co, generalnog zastupnika BMW-a za Hrvatsku u kojem ističe kako je BMW za svjetsku premijeru izabrao baš naš grad zbog toga jer je to prekrasan grad, otvorenih i gostoljubivih ljudi te će nam pomoć u dodatnoj afirmaciji Hrvatske i Zadra kao destinacije koja svojim sadržajima privlači i najuglednije goste.

No, mislimo da investitor, odnosno  u ovom slučaju prodavač BMW-a destinaciju nije izabrao zbog ljepote grada i gostoljubivih ljudi. Istina je vjerojatno da u Zadar dolaze isključivo oni koji su svjesni da u javnom prostoru ovog povijesnog grada mogu raditi što ih je volja i to potpuno besplatno, a sve pod krinkom unaprjeđenja našeg turizma.

Zabranjeno privezivanje zbog BMW-a

Pa tako osim što su vezovi (koje netko plaća) za brodice na Branimirovoj obali do početka svibnja rezervirani kako bi se postavio ponton za “veličanstveni” BMW, tako je izrazito “malograđanski” uzurpirana i vizualno nagrđena instalacija Pozdrav Suncu. Šator u kojem radnik opušteno gricka kekse nimalo nije prikladan na ovoj turističkoj atrakciji jer opazit ćete, imamo mi još kojeg turista u gradu, osim ovih novinara koje će navodno dovesti BMW, koji bi se htjeli slikati na Morskim orguljama i svakako ne pored šatora ili plakata BMW-a.

Zanimljivo je kako su neki sugrađani, uvidjevši što radi BMW na Pozdravu Suncu, shvatili da Zadar očito pokušava parirati uspješnom Benkovačkom sajmu, pa je tako svoj štand uz BMW-ov šator postavio i naš Toni Grbelja sa svojim rukotvorinama i umotvorinama. Tijekom ovog mjeseca očekujemo još veći odaziv zadarskih inovatora.

Sajmište na Pozdravu sunca

Na što sve skupa izgleda, predlažemo gradonačelniku Kalmeti da svaku drugu nedjelju u mjesecu rezervira za Zadarski sajam na Pozdravu Suncu gdje će svi moći naći nešto za sebe, poput lažnih Ray Banki, Chanel torbica, Prada takuina i sl. stvari kojima ćemo privući i one tako zahtjevne Kineze da dolaze i van sezone.

Mnogi će reći kako je priča s BMW-om izuzetna prilika za grad. Istina, jest prilika je. No, morate priznati kako niti jednom organizatoru bilo kojeg gradskog događanja do sada nije bilo dozvoljeno da više od par dana koristi javnu površinu u privatne svrhe, pa čak ni onima koji su ih koristili i u turističke svrhe. BMW nije nimalo kriv za ovo “prostituiranje” gradskim javnim površinama i povijesnim lokacijama. Krivi su gradonačelnik Kalmeta i svita koji u tome ne vide ništa loše. BMW je samo iskoristio ono što mu nije zabranjeno. Izgleda da naš grad vodi gospodin Postotak (%) i u skladu s tim dobivamo velebne nedorečene i problematične projekte i događanja.

Sajmište na Pozdravu sunca

Već duže vrijeme, opće poznato je kako određene osobe u ovom gradu mogu u javnom prostoru raditi što ih je volja kako bi si priskrbili što veći profit. Uzmimo za primjer određene ugostiteljske terase kojima se uništilo zelenilo na rivi, rezanje određenih stabala pod izlikom bolesti kako bi se omogućilo natkrivanje ugostiteljskih terasa ili postavljanje luna parka, dozvoljavanje bušenja kamena starog kaštela zbog zatvaranja i ostakljivanja terase, nagrđivanje gradskog parka na Trgu pet bunara, popločavanje i ostakljivanje Poljane Šime Budinića i Trga Petra Zoranića, zatvaranje ulice u Varoši za potrebe dvorišta određenog hostela, itd. Primjera je bezbroj. A ljudi šute i gledaju. Do kada?

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...