Tomislav Fain: “Investitori dolaze u grad gdje će njihova investicija biti isplativa, a ne u onaj koji vole ili koji im se sviđa!”

Nezadovoljan zbog stagnacije koju Zadar ima u pogledu turističkog razvoja, a s ciljem poticanja turističkih aktivnosti, boljeg i bržeg turističkog brendiranja Zadra, sustavnijeg sudjelovanja Grada s njegovim službama i javnim tvrtkama u kreiranju turističke politike te povećanju konkurentnosti Zadra te u cilju novih ulaganja u turizmu, gradonačelnik Grada Zadra, Božidar Kalmeta donio je prije mjesec dana odluku o osnivanju Savjeta za turizam pri Uredu Grada.

S druge strane, pokrenula se nešto aktivnije i Turistička zajednica Zadarske županije sa svojim projektima i programima kojima bi unaprijedila turističku ponudu kako našeg grada tako i županije.

U sklopu provedbe programa i projekata Turističke zajednice Zadarske županije u 2015. godini između ostalih imenovano je povjerenstvo za definiranje “TOP DOŽIVLJAJA” koje bi svojim aktivnostima definirali doživljaje i najznačajnije atrakcije koje Zadarska županija ima kako bi se one iskoristile sada i u marketinškom smislu.

Osim programa i projekata Grada, TZ grada Zadra i TZ Zadarske županije u promociju turističke ponude u pred i posezoni uključilo se aktivno i Ministarstvo turizma projektom pred i posezona PPS “Hrvatska 365.”

O programima i planovima TZZŽ te o projektu pred i posezona PPS “Hrvatska 365” porazgovarali smo s dugogodišnjim djelatnikom u turizmu, Tomislavom Fainom, vlasnikom turističke agencije Terra, ujedno i aktivnim akterom u većini prije spomenutih projekata.

Član ste povjerenstva za definiranje TOP DOŽIVLJAJA. O čemu se zapravo radi te da li se na tom polju nešto konkretno radi što bi se moglo primijeniti već u ovoj sezoni?

– Pozdravljam inicijative TZZŽ koje su usmjerene na što bolje pozicioniranje naše ponude. Nove ideje su izložene, a TOP DOŽIVLJAJ je jedna od njih. Ideja je odlična i njen cilj je potaknuti subjekte u turizmu da se još više potrude, da naprave što bolji proizvod na zadovoljstvo gosta i svih nas.

Član ste i povjerenstva za provedbu dodjele oznake kvalitete u obiteljskom smještaju. S obzirom na iskustvo kakva je po vama kvaliteta obiteljskog smještaja u Zadru te koliko je takav način smještaja interesantan našim gostima u odnosu na hotelski smještaj?

– Još jedna od inicijativa koje u zadnje vrijeme polaze iz TZZŽ, koju također podržavam. Ovakav projekt već postoji na Kvarneru, i odlično je prihvaćen. TZZŽ u ovom projektu ima potporu agencija, ali i strukovne skupine privatnih iznajmljivača. Kvaliteta privatnog smještaja u gradu Zadru je jako dobra, svake godine se sve više ulaže i tako povećava kvaliteta.  Odabir smještaja ovisi od gosta do gosta i teško je definirati što je kome interesantnije.

Uključeni ste i u projekt pred i posezona PPS “Hrvatska 365”. Da li je definirano kako, na kojim tržištima i kojim proizvodima će se predstaviti grad Zadar?

– Pozdravljam svaki projekt koji može poboljšati ponudu našeg grada i s kojim se može privući goste u naš grad. PPS destinacija Zadar ima četiri ključna proizvoda: Kulturu, Wellness/zdravstvo, Gastronomiju i Outdoor/aktivni turizam. Svaki proizvod ima svoj tim, koji se aktivno sastaje i razgovara, te predlaže programe kojima bi se poboljšala ponuda u pred i posezoni. Svaki tim broji mnoge istaknute djelatnike iz turističkih agencija, hotelijerstva, ugostiteljstva, kulturnih institucija, vodiča i ostalih, usko povezanih s turizmom.

Pojedini programi su već i odrađeni i polučili su veliki uspjeh, tu mislim na Tuna & Sushi festival koji je odrađen u suradnji s Ministarstvom turizma i Veleposlanstvom Japana u RH. Za Uskrs je odrađen projekt Pozdrav proljeću i uskršnji Zadarski pijat.

Destinacija Zadar preko PPS projekta “Hrvatska 365“ predstavit će se u Njemačkoj i Velikoj Britaniji s turističkim proizvodima: Kultura i Wellness/zdravstveni kao primarnim ključnim proizvodima. Preko Hrvatske turističke zajednice provodit će se  osmišljena komunikacijska i marketinška kampanja za svaku destinaciju pojedinačno u Hrvatskoj, pa tako i za destinaciju Zadar.

Kolika je vrijednost ovog PPS modela i kako bi se trebala odraziti na naš grad? Kako zapravo funkcionira taj projekt u Zadru?

– Vrijednost projekta je financijski neprocjenjiva, jer HTZ koordinira i vodi marketinšku kampanju na emitivnim tržištima.

U tijeku su radni sastanci sva četiri proizvodna tima u suradnji s direktorima TZ-a, koji su vrlo aktivni i u tijeku su razgovori i pripreme za sljedeća događanja u sklopu projekta “Hrvatska 365“ destinacije Zadar. Svakako mogu naglasiti kako je riječ o odličnim programima te  kvalitetnom osmišljavanju budućih projekata. Nije riječ samo o organizaciji događanja, već i o projektima glede izrade brošura i objedinjavanja wellness i zdravstvene ponude, osnivanje cruise cluba, koji bi okupljao većinu zadarskih turističkih agencija, autobusera i organizatora izleta s ciljem uključenja istih u rad i poslovanje luke Gaženica pri dolasku cruisera u Zadar i servisiranju izletničke ponude gostima s cruisera te značajnije uključenje i osmišljavanje izletničke ponude u Nacionalne parkove kojima smo okruženi, s posebnim naglaskom na NP Paklenica, koji je također član PPS kluba destinacije Zadar.

Tome Fain

Kao dugogodišnji djelatnik u turizmu I ugostiteljstvu imate li viziju na čemu bi se trebalo poraditi za unaprjeđenje turističke ponude u gradu? Što naši gosti zapravo traže?

– Stalno se povlači priča da gosti u našem gradu nisu zadovoljni. Moja iskustva su sasvim drugačija, gosti su kod nas jako zadovoljni i rado se vraćaju. Prošle godine mi smo u agenciji imali malu anketu koju smo davali našim gostima i na pitanje hoće li se vratiti u Zadar 68 % ih odgovorilo potvrdno, a čak 91 % gostiju je na pitanje hoće li nas preporučiti svojim prijateljima i rodbini odgovorilo potvrdno. Naši gosti u Zadar najviše dolaze radi sunca i mora, jer je to ono što nemaju u svojem okruženju. Uz sunce i more oni u Zadru dobiju odličnu gastronomsku ponudu, ljubaznog domaćina, lijep grad,… Opet, u samoj blizini se nalaze Nacionalni parkovi, Parkovi prirode i ostali dalmatinski gradovi tako da gosti koji žele uz odmor nešto vidjeti i obići imaju priliku za to.

Smatrate li da bi Zadar trebao imati politiku u kojima bi se definirale poželjne djelatnosti u povijesnom dijelu grada?

– Bilo bi lijepo kada bi se definirale djelatnosti u povijesnom dijelu grada, vjerujem da gradska vlast razmišlja o tom, ali sam isto tako svjestan da to nije jednostavno.

Što mislite da li bi Zadar trebao u ponudi imati trgovine poznatih dizajnerskih imena poput Prade, Guccia I sl. te hotelskih lanaca poput Hiltona I sl. da bi privukao turiste potrošače tijekom cijele godine? Koliko je to zapravo isplativo?

– Osobno mislim da bi bilo super da imamo dizajnerske dućane, da imamo poznate hotelske lance, ali nije bitno što ja mislim, bitno je što je investitoru isplativo. Investitori ne dolaze u grad koji vole ili koji im se sviđa nego dolaze u grad gdje će njihova investicija biti isplativa. Putujući po svijetu prošao sam mnogo gradova koji su i nekoliko puta veći od Zadra, koji imaju posjećenost turista veću nego Zadar, pa nemaju dizajnerske dućane i nemaju poznate hotelske lance.

Da li bi se možda trebala mijenjati politika turističkog oglašavanja, odnosno odrediti se kakvu vrstu turista želimo te investicije usmjeriti u tom smjeru?

– Na ovu temu mogu samo reći ono što kao papiga ponavljam već deset godina, svaki gost je dobrodošao, svaka reklama je dobro došla, a najbolja je ona koja ide usmenim putem i koju prenose zadovoljni gosti.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...