“Kontra krize”: Održan Okrugli stol o inovativnim konceptma u turizmu

Dana 07. svibnja 2015. godine u 18:30 sati u Multimedijalnoj svečanoj dvorani Novoga kampusa Sveučilišta u Zadru održao se studentski projekt Kontra krize u organizaciji studenata 1. godine diplomskog studija Poduzetništvo u kulturi i turizmu, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru. U sklopu ovog projekta studenti su ugostili uspješne poslovne ljude koji su svojim radom pokazali kako kriza nije samo nepremostiva prepreka, već isto tako i prilika koju treba znati iskoristiti. Cilj projekta je prikazati sugrađanima i kolegama vedriju gospodarsku stranu Hrvatske kako bi ih motivirali te pobudili u njima poduzetnički duh. Nakon uspješno održanog prvoga okruglog stola, uslijedio je i drugi okrugli stol koji su moderirale studentice Marija Grubišić i Josipa Marić-Banje. Tematika drugog okruglog stola obuhvatila je inovativne koncepte u turizmu o kojima su raspravljali gostujući predavači: direktorica hostela Forum, Nives Kalac, zatim direktor Marine Dalmacije, Božidar Duka i direktor „Vir turizam“, Zdenko Mičić.

Drugo događanje otvorili su studenti treće godine preddiplomskog studija „Kulture i turizma“ na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru (Ivona Brekalo, Lovre Franov, Frane Jurjević i Margarita Podrug – inovativni koncept „Hotel Cravate“, Karla Češnjaj, Martina Petrina, Maria Pedić, Ivan Kovačević, Šime Lugović – inovativni koncept „SeaSky Hotel“). Studenti su prezentirali svoje inovativne koncepte u hotelijerstvu s kojima su branili boje Odjela i Sveučilišta u Zadru u finalu Adria Student Innovation Contest-a, međunarodnog natjecanja u organizaciji Adria Hotel Foruma. Tema natjecanja bila je osmisliti jedinstveni koncept hotela u nekoj od zemalja regije koji će turistu, osim zadovoljavanja njegovih temeljnih potreba za smještajem, pružiti i nezaboravno jedinstveno iskustvo.

„Hotel Cravate“ krasi inovativan pristup u dizajnu koji je usmjeren ka zadovoljenju potreba turista što se može uvidjeti kroz pojedine ideje: hotel bez recepcije, lift koji odvozi gosta direktno u sobu, dvostruko veće sobe, moderno opremljen casino, staklene stijene na dnu bazena, polje lavande, a jedna od najvećih inovativosti nalazi se u podvodnoj etaži u kojoj se, osim restorana, nalazi bazen s ugrijanom morskom vodom kao i jedinstvena virtualna dvorana koja omogućava potpuni doživljaj hrvatske tradicije i kulture kroz najmoderniji multimedijalni sustav, naglasili su studenti prvoga tima.

Nakon toga, uslijedila je prezentacija studenata drugog tima koji su osmislili „SeaSky Hotel“ čiji je glavni cilj produljenje turističke sezone pomoću vrhunske opremljenosti konferencijske dvorane, protkanošću soba elementom vode i neba, te mogućnošću personaliziranja smještaja. Studenti su istaknuli kako su uzeli u obzir i održivost zbog korištenja velike količine vode u hotelu te su se usmjeravali ka stvaranju jedinstvene ideje. Na pitanja mogućnosti realizacije njihovih inovacijskih koncepta, jasno su odgovorili da su ovo velike i zahtjevne investicije na koje Hrvatska možda još uvijek nije spremna. Ipak treba ići u tome smjeru da ovakvi inovativni koncepti obogaćuju turističku ponudu grada Zadra, Zadarske županije, ali i cijele Hrvatske, zaključili su mladi i kreativni studenti preddiplomskog studija „Kulture i turizma“.

Na osnovi inovativnih prezentacija, započeo je okrugli stol čija se tematika usmjeravala na mogućnosti ostvarivanja ovakvih investicijskih koncepta. Direktorica hostela Forum, Nives Kalac naglasila je okupljenima kako je najbitniji segment poslovni plan koji treba biti realan te slijediti trendove današnjice, također, naglasila je važnost ostvarivanja konkurentnosti na tržištu uz mogućnost podizanja razine kvalitete, a zadržavanja postojećih cijena te usmjerenost ka ciljanom tržištu. Na pitanje mogućnosti turističke ponude Vira, direktor „Vir turizam“, Zdenko Mičić naglasio je kako je Vir doživio posljednjih godina znatne pozitivne promjene te se teži realizaciji povećanja smještajnih kapaciteta, ulaganja u uređenje privatnog smještaja te planiranje gradnje hotela i marine. Gospodin Mičić, smatra, da Vir ima veliki potencijal koji je potrebno valorizirati te promovirati koristeći brojne oblike promocije i medijske kampanje.

Kako i na koji način je utjecala gospodarska kriza na nautički turizam u Hrvatskoj, objasnio je direktor Marina Dalmacije, Božidar Duka koji je naglasio da je potrebno investirati te podizati razinu usluge, bez obzira na gospodarsku krizu, ali da inovacije u nautičkom turizmu često nailaze na teškoće zbog profila nautičara koji pokazuju nezaiteresiranost uzrokovanu željom za odmorom u miru. Međutim, osvrnuo se da turska grupacija Dogus pod kojom se nalaze dvije zadarske marine (Marina Dalmacija i Borik) nastoji stvoriti lanac i standard marina s visokom razinom opremljenosti i kvalitetnim stručnim kadrom, a bitno je i spomenuti zgradu Maraske koja trenutno čeka na izbor glavnog projektanta kako bi se započeli prvi realizacijski koraci, također, vizualni oblik zgrade neće se mijenjati, zaključio je gospodin Duka.

Svih troje zadarskih stručnjaka u turizmu složilo se kako treba ustrajati na stvaranju uspješnih suradnji u turističkom sektoru koje će omogućiti zajedničke akcije, te olakšati posao Turističkoj zajednici. Potrebno je težiti produljenju sezone, zadržavanju gostiju, te omogućavanju većeg broja zabavnih događanja izvan glavne sezone, zaključili su gosti predavači drugog okruglog stola studentskog projekta „Kontra krize“.

Drugo događanje je, također, potaklo interaktivnost publike koja je sudjelovala svojim pitanjima i komentarima, a sljedeće predavanje u sklopu studentskog projekta Kontra krize zakazano je za 21. svibnja na lokaciji Starog kampusa (Svečana dvorana).

Drugo događanje ovog studentskog projekta podržali su brojni sponzori: Zadarska županija, Solaris Beach Resort, Terra Travel Agency, TZ Grada Zadra, Studentski zbor Sveučilišta u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Marina Dalmacija, suvenirnica Mirta, suvenirnica Lavanda, restoran Pašta-svašta, restoran Skoblar, restoran Amore, restoran Groppo, caffe bar Barka, Novi Caffe, Vina Bibich, Vozdecki Croatian Lavender Farms, cvjećarnice: Liatris, Kala, Sarita, Florentina, Flora.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...