Sve što ste mislili o dijetama je – pogrešno

Prema najnovijim istraživanjima, zbrajanje kalorija je čisti gubitak vremena s obzirom na to da su za debljanje odgovorne želučane bakterije.

Vodeći stručnjak u polju genetike Tim Spector sa Sveučilišta King’s College, pronašao je dokaze koji snažno upućuju na činjenicu da dijete koje se bave kalorijama ne mogu biti uspješne na duge staze. Prema njemu, jedini način mršavljenja je pravom prehranom i vježbanjem, piše Daily Mail.

Štoviše, profesor Spector smatra kako će ono što je otkrio napraviti revoluciju u pristupu mršavljenju. Naime, Tim Spector je jedan od stručnjaka koji proučavaju bakterije koje žive u našim želucima, a vjeruje kako ti mikroorganizmi imaju ogroman utjecaj na naše zdravlje i raspoloženje.

Nakon više od dvadeset godina znanstvenog rada s 11.000 blizanaca, profesor Spector otkrio je kako unos kalorija nije najvažniji kod debljanja, već želučane bakterije. Raznolikost bakterija koje žive u našim želucima ima ogroman utjecaj na naše zdravlje.

‘Mikrobi su esencijalni u našoj probavi. Oni također kontroliraju kalorije koje unosimo te pružaju osnovne enzime i vitamine. K tomu još i održavaju zdravlje našeg imunološkog sustava’, kaže profesor Spector.

Želučani mikrobi su također povezani i s radom srca, rizikom dijabetesa te mentalnim zdravljem. U svojoj knjizi, profesor Tim Spector izlaže ideju kako bismo s promjenom bakterija koje imamo u želucu te uz pravu prehranu, mogli živjeti zdravo, sretno i mršavo.

Danas ljudi u usporedbi sa svojim precima imaju manjak želučanih bakterija, a profesor Spector smatra kako je ono što jedemo krivo za to. Naši preci su tjedno znali pojesti i do 150 različitih hrana. Moderni čovjek u prosjeku unosi oko 20 namirnica ili manje, a većina ih je prerađena.

Njegov sin Tom u sklopu istraživanja jeo je dva tjedna brzu hranu i u tom periodu se udebljao za oko dva kilograma. No najgori je bio učinak na njegove želučane bakterije – oko 40 posto ih je pomrlo. One bakterije koje su preživjele uglavnom su bile one koje imaju loš utjecaj na zdravlje.

Daljnji eksperimenti na želučanim bakterijama u miševima pokazali su kako se preseljenjem mikroba iz jednog miša u drugog može utjecati na njihov dobitak ili gubitak težine. Na žalost, točan odnos i vrste bakterija neophodnih za mršavost još su nepoznate kad su u pitanju ljudi, no istraživanje je već u tijeku.

Profesor Spector je uvjeren kako smanjivanjem raznolikosti namirnica koje unosimo u tijelo samo smanjujemo raznolikost bakterija u želucu koja je ključna za naše zdravlje.

Tko zna, možda ćemo jednog dana dobiti točan režim prehrane od svog liječnika koja će svakome omogućiti da bude vitak i zdrav, no za sada se moramo strpjeti jer je to istraživanje tek počelo.

Iako su čudesna mršavljenja još uvijek u budućnosti, to ne znači da ne možete sami početi raditi na povećanju broja dobrih želučanih bakterija. Vježbanje je dobro za srce, mozak i želudac.

Najbolji dio ovih novih otkrića je da dobre želučane bakterije vole tamnu čokoladu, dok imaju poguban utjecaj na loše bakterije.