Ryanair napušta Zadar zbog HTZ-a?

Rezanje novca za udruženo oglašavanje kroz programe zračnih avioprijevoznika u ovoj godini, s dodatnim najavama smanjenja za iduću, diglo je na noge Zadarsku županiju.Župan Stipe Zrilić tvrdi da je upitan ostanak Ryanaira u Zadru, što će u pitanje dovesti ukupan turistički promet u županiji. Zadarska je županija, naime, u 2015. na raspolaganju imala 1,2 milijuna kuna, koje je uložila u program letova Ryanaira, a s obzirom na plan rezanja novca za udruženo oglašavanje u idućoj godini, najavljeno je znatno smanjenje iznosa kojim će Zračna luka Zadar moći privući tu niskotarifnu kompaniju. U Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) podsjećaju na to da je u letove Ryanaira za Zadar već uložen velik novac te da se nekoliko puta ulagalo iz dodatnih izvora sredstava. No, pravila su se izmijenila i naglasak je na gostima u predsezoni i posezoni, javlja Poslovni dnevnik.

U posljednjih devet godina u programe letova Ryanaira Zadarska županija uložila je 7,5 mil. eura za dovođenje 814 tisuća gostiju, ili 9,2 eura po putniku, pokazuju podaci Županije. Župan Zrilić ističe kako ankete pokazuju da je riječ o kvalitetnim gostima i dobrim potrošačima.

Zadarska županija bila je značajno uključena u model IV koji se odnosi na udruženo oglašavanje posebnih programa od interesa za pojedine destinacije i obuhvaćao je oglašavanje kroz programe zračnih avioprijevoznika. Taj program jako je pridonio dovođenju velika broja novih avioputnika. Imali smo znatan rast broja turista, koji su boravili ne samo kod nas nego i na širem području. Nije nam jasno zašto se ne gleda ta očita korist, ustvrdio je za Poslovni dnevnik Stipe Zrilić.

Ministar Darko Lorencin podsjeća pak na nove kriterije za dodjelu novca za udruženo oglašavanje.

Ne možemo više raditi na taj način jer su upitni i rezultati ulaganja, a otvara se i pitanje može li se tim novcem na nekom drugom mjestu bolje djelovati. Mislim da je Ryanair potreban, ali i da treba upravljati tim novcem. Treba raspodijeliti ulaganja na sve kompanije koje lete u Zadar i na tome djelujemo. Od ove godine tamo imamo TUI, koji dovodi svoje goste u Zarad, i tom logikom želimo nastaviti. Riječ je o kriterijima koji se primijenjuju na sve isto, objašnjava ministar, uvjeren da zato neće propasti zadarski turizam. Direktor HTZ-a Ratomir Ivičić podsjeća da je Zadarska županija sav novac usmjeravala na Ryanair, zapostavljajući sve ostale.

To je bilo njihovo pravo, no mi ne radimo natječaj samo za Ryanair. Novca za udruženo oglašavanje ukupno je manje nego lani jer smo ga usmjerili u mnogo značajniji projekt za predsezonu i posezonu 2016., upravo pregovaramo s partnerima. Ako želimo imati jače dolaske u predsezoni i posezoni, moramo to kontrolirati, to se neće dogoditi samo od sebe. Više ne dajemo novac za glavnu sezonu, to je stvar gospodarskih subjekata i destinacija, kaže Ivičić te dodaje da je ukupan iznos za udruženo oglašavanje dosad rastao prevelikim stopama nauštrb osnovne djelatnosti HTZ-a, a to je stvaranje imidža RH.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...