Ovo je pravi razlog: Doznali smo razlog zašto je došlo do prekida usluga Hrvatskog telekoma

Nakon što su u prvim satima današnjeg dana, prvo internet pa i glasovne i SMS usluge Hrvatskog telekoma prestale funkcionirati, djelomično, dakako, problem se tijekom jutra proširio na nacionalnu razinu.

Korisnicima ovog telekom operatora o kojem, zapravo, ovisi više od 50 posto tržišta, kako mobilne tako i fiksne mreže, a kako je isti i vodeći davatelj cijelog spektra usluga, do 13 sati u cijeloj zemlji, kolateralno, nisu radile pošte, banke, bankomati, benzinske postaje, ugostiteljski i trgovački objekti…

Popriličan niz usputnih žrtava ali i iznimno veliki broj nezadovoljnih korisnika u jednom je trenutku na Twitteru eskalirao objavom kako je riječ o hakerskom napadu na mrežni sustav Hrvatskog telekoma, no prema informacijama koje doznajemo od izvora bliskog Hrvatskom telekomu, nije riječ o nikakvom hakerskom napadu već kvaru na dijelu mrežne opreme.

Bazično, problem se može opisati kao pokvarena komponenta koja je zamijenjena u najkraćem mogućem vremenu nakon čega se velika većina servisa i usluga iz portfolija Hrvatskog telekoma mogla neometano koristiti.

Naizgled bezazlen problem zahvatio je tako i Poreznu upravu, banke, taxi službe ali i one javne djelatnosti i hitne službe koje su imale najveći prioritet kod ponovnog uspostavljanja.

Ni zadarski centar 112 nije funkcionirao pa su građani putem medija upućivani da svoje hitne pozive, ako su bili u potrebi, ali i mogućnosti, upute putem zagrebačkog centra 112, koji je tako preuzeo koordiniranje velikim dijelom službi u zemlji.

Hrvatski telekom oko 13 sati javio je kako je ponovno uspostavio niz usluga, čime se svakodnevno rutinsko poslovanje niza većih ili manjih, važnijih ili manje bitnijih korisnika ovog telekoma neometano nastavio služiti uslugama koje koriste, ali i plaćaju.
Još se samo na službenoj Facebook stranici Hrvatskog telekoma povremeno može uočiti nezadovoljni korisnik koji javlja kako i dalje neke od usluga lokalno nisu dostupne, no PR služba HT-a jasna je u očitovanju traženog obeštećenja od velikog broja korisnika.

U Uvjetima korištenja Hrvatskog telekoma jasno su naznačene dvije solucije u kojima je moguće obeštećenje pa i spomenuto smanjenje mjesečne pretplate. To su nedostupnost usluge u cijelosti ili pak njena nedostupnost u trajanju duljem od 24 sata, navode iz HT-a.

Kako tijekom manifestiranja današnje problematike nije ostvaren niti jedan od navedenih scenarija, korisnicima, evidentno, HT neće ponuditi adekvatno obeštećenje. Ovo se, dakako, odnosi i na privatne i poslovne korisnike, a istom analogijom, pretpostavljamo, primijenit će se i na javne službe (op. a.).

Situacija djelomično slična radnji crno-bijelo znanstvenofantastične priče Roberta Wisea iz daleke 1951. tako je na dio dana zaustavila i gospodarstvo i trgovinu ali i živote niza građana, posebice ovisnika o internetu, društvenim mrežama i sličnim online servisima.

Tko zna, možda su danas mnogi od građana Hrvatske uvidjeli da je divan, sunčan dan. Možda su danas nakon duže vremena upoznali nekog novog ili pak vidjeli da svijet postoji i izvan ekrana. Vjerovat ćemo da su neki on njih pronašli i lozinku za život izvan Facebooka, Instagrama, Twittera ili Snapchata…

Ako pak vjerujete društvenim mrežama, na profilu KuNaNet koji je preuzeo krivicu za sve gore opisano, oprečno našim saznanjima iz Hrvatskog telekoma, uskoro slijedi pad usluga Vipnet-a i Bnet-a. Svakako, nitko ne garantira da nervozni 13-godišnji teenager nije iskoristio cijelu strku za malo vlastite promocije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...