Europarlamentarka Biljana Borzan: “EU mora osigurati preduvjete za povećan broj turista!”
Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europske unije danas je izglasao Mišljenje o novim izazovima za europski turizam.
Kako kaže Lisabonski ugovor, turizam se kao gospodarska grana ne može unificirati za sve države članice, ali on se vraća na dnevni red EU zbog pojave jeftinijih destinacija diljem svijeta koje konkuriraju Europi.
2010. godine Europska komisija krenula je s kampanjom “Europa – prva svjetska turistička destinacija”, ali je već 2013. odustala od provedbe plana koji je za cilj imao povećati zaposlenost i osigurati ekonomski rast.
Mišljenje o novim izazovima za europski turizam novi je dokument koji je uključio amandmane Biljane Borzan, naše zastupnice u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača. Borzan je zahtijevala da se u buduće u strateške dokumente uvrsti lakši pristup financiranju komunalnih usluga od strane EU u turističkim mjestima.
– U Hrvatskoj tijekom sezone često dolazi do velikog pritiska na komunalne usluge. Hrvatska se s tim uspješno nosi i velik je broj općina i gradova koji grade infrastrukturu prilagođenu većim zahtjevima upravo kroz sredstva EU. Međutim, procedura je dugotrajna i komplicirana. Zato sam predložila da se pojednostavni pristup takvom financiranju, posebno, u hrvatskom slučaju za otpad i otpadne vode. Vjerujem da će to koristiti domaćim i stranim potrošačima, poručila je SDP-ova europarlamentarka Borzan.
Osim prijedloga za komunalne usluge, usvojen je i njen prijedlog da se potrošačima koji on-line kupuju i pretražuju opcije za odmor omogući puna informacija o svim relevantnim detaljima paketa u ponudi.
– Čak 95 posto potrošača koristi internet za rezervaciju godišnjih odmora. Moramo za njih osigurati dostupnost informacija na njihovom jeziku i zaštitu njihovih osobnih i financijskih podataka. Ne smijemo zaboraviti da su podaci valuta novog doba i da njihova zaštita mora biti osigurana, rekla je Borzan.