Zdrava hrana sa Seljačke tržnice ima sve više poklonika

 

Danas je proslavom druge godišnjice uspješnog rada Seljačke tržnice započeo je Tjedan poljoprivrednih gospodarstava Zadarske županije. Seljačka tržnica je zajednički projekt Zadarske županije i Programa Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) u Hrvatskoj.

To je bila prilika da se još jednom istakne kvaliteta i izvornost poljoprivrednih proizvoda 50-ak obiteljskih poljoprivrednih proizvođača koji godišnje na tržnici okupe više od 40.000 kupaca. Danas kupac na Seljačkoj tržnici može u svoju košaricu staviti raznovrsne proizvode, od svježeg sezonskog voća i povrća, mliječnih i pčelinjih proizvoda, ribljih prerađevina i suhomesnatih proizvoda, do maslinovog ulja i domaćih jaja.

Nakon dvije godine postojanja i rada Seljačke tržnice možemo sa zadovoljstvom reći da je ovaj projekt ispunio sve ključne ciljeve koje smo postavili kada smo u njega kretali, a to se prije svega odnosi na otvaranje jednog novog kanal prodaje obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima s područja naše županije za direktnu prodaju svojih vrhunskih proizvoda kao i prostor za prezentaciju i komunikaciju s krajnjim kupcima s našeg područja. To su dakako prepoznali kupci koji redovito kupuju svježe domaće proizvode i zbog toga ova tržnica za razliku od nekih drugih nema problema s vjerodostojnošću proizvoda koji se na njoj prodaju. Jedan od dokaza uspješnosti projekta je svakako i otvaranje sličnih tržnica, po našem modelu, u drugim dijelovima Hrvatske, izjavio je Daniel Segarić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu Zadarske županije.

Kvalitetni, svježi i sezonski proizvodi glavni su aduti koji kupce privlače na tržnicu. S druge strane, zadovoljni prodavači naglašavaju kako im se upravo zbog sudjelovanja na Seljačkoj tržnici povećala i prodaja na kućnom pragu.

– Ovo je izrazito uspješan projekt koji je u dvije godine mnogim OPG-ima s područja zadarske županije osigurao izravnu prodaju vlastitih proizvoda. Osobito veseli njegova održivost i namjera poljoprivrednika da se udruže u udrugu što će im omogućiti da sami nastave na temeljima koje su naše organizacije izgradile, naglasila je Ivana Laginja, voditeljica područnog ureda UNDP-a u Zadru.

– Zadovoljstvo nam je istaknuti da je Seljačka tržnica jedan od prvih projekata AGRRA-e te da nam je uspješnost iste postavilo temelje u daljnjem radu i pristupu poljoprivrednoj tematici, rekao je Vlado Kovačević, ravnatelj Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije (AGRRA) koja od siječnja 2014. upravlja Seljačkom tržnicom.
Ovu subotu, kupci na Seljačkoj tržnici mogli su degustirati domaće proizvode, a mnogi su kući otišli s bogatim poklon košarama s proizvodima sa Seljačke tržnica. Oni najsretniji kući su ponijeli i UNDP-jevu publikaciju Tradicijske sorte i pasmine Dalmacije, koja na 600 stranica predstavlja bogatstvo poljoprivredne bioraznolikosti Dalmacije, njenih tradicionalnih biljnih vrsta, sorti i pasmina.

Obilazak OPG-ova

Obilježavanje se nastavlja u ponedjeljak, 28. rujna, posjetom predstavnika medija gospodarstvu obitelji Šušić u Ruplju gdje će se predstaviti šest obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG), ujedno redovitih izlagača na Seljačkoj tržnici. Ovime se želi podići svijest o o važnosti lokalne poljoprivrede te naglasiti uloga OPG-ova u razvoju lokalnog gospodarstva, proizvodnji kvalitetne hrane i zaštiti okoliša.

Kako brendirati poljoprivredne proizvode?

Tjedan OPG-ova Zadarske županije završit će u srijedu, 30. rujna, predstavljanjem Smjernica za brendiranje poljoprivrednih proizvoda Zadarske županije. Smjernice su pripremljene u okviru projekta “Održivi razvoj ruralnih područja Zadarske županije”, kojeg je UNDP u partnerstvu sa Zadarskom županijom provodio od siječnja do jeseni 2015. godine. Smjernice su nastale kao odgovor na sve veću potrebu da se usvoji sustav standarda kvalitete za uspostavljanje široko prepoznatljivog brenda poljoprivrednih proizvoda u ruralnim područjima Zadarske županije.

Na prezentaciji će biti predstavljen znak zahvaljujući kojem će se razlikovati visokokvalitetni poljoprivredni proizvodi iz Zadarske županije, povećati njihova vidljivost i unaprijediti prodaja. Smjernice za brendiranje poljoprivrednih proizvoda Zadarske županije predstavljaju pregled stečenih iskustava i ishodište za daljnjii rad, na kojima će u narednom periodu Zadarska županija razvijati prepoznatljivost svoje poljoprivredne proizvodnje na lokalnom i nacionalnom tržištu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...