Jedini spas za otočane je gradnja mosta ili tunela

Rezultati ankete koja je provedena na uzorku od 1500 ispitanika u ožujku ove godine predstavljeni su na tribini Morski utorak u Gradskoj knjižnici Zadar. Ispitani su bili putnici koji se koriste uslugama Jadrolinijina trajektnog i brodskog prijevoza na relaciji Zadar – Preko, a rezultate je predstavio dr. sc. Mate Kosor u suradnji s kolegama sa Sveučilišta u Zadru, Centra za interdisciplinarno istraživanje mora i pomorstva.

Predmet analize bili su razni čimbenici putovanja na ovoj najfrekventnijoj prometnoj liniji u Zadarskoj županiji te su istaknuti brojni problemi i neugodnosti koje otočani i drugi putnici svakodnevno doživljavaju.

Jedna od najčešćih zamjerki putnika bila je oko autobusa koji prevoze putnike po Ugljanu. Naime, autobusi su prilagođeni trajektnim linijama iako je broj putnika koji na otok dolaze iz Gaženice neusporedivo manji u odnosu na broj putnika koji stižu brodom. Osim toga, putnici iz Gaženice najčešće na otok stižu osobnim automobilom te im je na taj način prijevoz osiguran.

Jedan od začuđujućih podataka do kojih smo došli je broj djece koji se koriste ovom linijom. Tako ih je malo da se pitamo voze li se djeca na toj liniji ili ih roditelji ne prijavljuju. Rezultati ankete su nam pokazali da su prijavljena djeca uglavnom neotočna djeca, što nas kao zaključak navodi na mišljenje da samo neotočani kupuju karte za svoju djecu. Što se tiče općenito putnika, naši su anketari zabilježili uglavnom veći broj putnika na linijama na kojima su provodili ankete od službenih Jadrolinijinih podataka, rekao je Kosor.

Rasprava koja je uslijedila nakon prezentacije urodila je konkretnim prijedlozima otočana i neotočana o tome što bi se trebalo napraviti da se Ugljan oživi, ili barem osigura od polagane smrti koja pogađa sve veći broj hrvatskih otoka. Kao kao jedini zaključak i rješenje istaknula se gradnja mosta ili tunela. To je jedino trajno rješenje za Ugljan, koje bi, po mišljenju okupljenih, odgovaralo svima.

Umjesto da država subvencionira Jadroliniju, tim novcem odavno se mogao sagraditi most. No, umjesto mosta, mi i dalje imamo trajekte i brodove, mi i dalje nemamo adekvatan odgovor na činjenicu da otoci “umiru”, da je stanovništva sve manje, a to je, nažalost, trend koji nezaustavljivo galopira, naglašeno je na tribini.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...