Irena Ćosić o sanaciji piste: “Sve je po zakonu. Nisam mogla riskirati da sezona pati!”

Zračna luka Zadar prionula je radovima na sanaciji jedne uzletno sletne staze, a u tu svrhu sklopljen 8.95 milijuna kuna težak ugovor s varaždinskom tvrtkom Colas Hrvatska podigao je poprilično prašine budući da nije provedeno javno nadmetanje.

No, direktorica Zračne luke, Irena Ćosić, navodi kako razloga za uzbunu uistinu nema. Štoviše, upravo suprotno – radove je trebalo provesti žurno, jer je Agencija za civilno zrakoplovstvo “zaprijetila” zatvaranjem piste ako sanacija ne započne do 31. prosinca 2015. godine. Provođenje redovnog postupka značilo bi i preuzimanje rizika da radovi ne započnu na vrijeme, a zatvorena pista itekako bi se odrazila na turizam.

– Nema ovdje nikakve senzacije. Sve je u skladu sa zakonom, postupili smo po članku 26. Zakona o javnoj nabavi i proveli skraćeni postupak. Budući da zakonodavac poštuje ovu soluciju koja nam omogućuje poštivanje roka te da tako možemo izbjeći da nam sezona pati, naravno da smo onda tu zakonsku mogućnost i iskoristili, pojasnila nam je Ćosić, pitajući se kakva bi se medijska hajka tek podigla da nije postupila ovako kako je postupila i tako riskirala zatvaranje piste te posljedični pad prometa.

– Ne mogu dozvoliti da posao pati, kao direktorica uzimam punu odgovornost na sebe, kazala je Ćosić dodajući kako nije prvi puta da je Zračna luka Zadar provela skraćeni postupak. Kako ističe, državna revizija nikad nije pronašla ništa spornog u tome.

– Umjesto da se u javnosti ističe popravak piste što je jedna pozitivna stvar, optužuje nas se zbog ugovaranja izvođača na legalan način, kaže Ćosić, a njezine tvrdnje potvrđuje i dokumentacija iz koje je razvidno da je obavljen Pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave sukladno članku 26. stavak 2. točka 3. Zakona o javnoj nabavi (NN 90/2011, 83/13, 143/13 i 13/14). Na postupak procijenjene vrijednosti nabave 9.500.000 upućen je poziv trima ponuditeljima koji su se odazvali, a to su Possehl posebna gradnja d.o.o. iz Jastrebarskog, Ceste zadarske županije d.o.o. te varaždinska tvrtka Colas Hrvatska d.d., koja je ponudila najnižu cijenu i tako udovoljila kriteriju za odabir ponude.

No, kako je Zračna luka uopće zapala u situaciju u kojoj mora žurno reagirati? Kako nam je objasnila Ćosić, poučeni prethodnim sličnim iskustvima, u Zračnoj luci očekivali su produženje roka. U međuvremenu je na čelo HACZ-a zasjeo novi ravnatelj. Tek u razgovoru s njim, Ćosić je saznala da im prolongacija ovog puta neće biti odobrena i nešto je pod hitno trebalo biti učinjeno. Osim kratkog vremena, Zračnoj luci problem je predstavljalo i pitanje financiranja:

– Očekujemo da će se i to riješiti, no u ovom trenutku u Zagrebu nemamo s kim razgovarati. Zbog postizborne situacije još nije poznat resorni ministar, a nije ni donijet državni proračun, rekla je.

Unatoč svim zavrzlamama, Ćosić je postupila najbolje što je mogla –  iskoristila je zakonsku mogućnost te je izloživši se medijskim spinovima na sebe spremno preuzela svu odgovornost, a pista ne samo da neće biti zatvorena, nego su i sami radovi pred dovršetkom. Čekaju se još samo pogodni vremenski uvjeti kako bi se moglo prionuti asfaltiranju te će po svemu sudeći sanirana staza biti u funkciji daleko prije sezone – već krajem ovog mjeseca ili početkom idućeg.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...