Povijest Montessori obrazovanja

Maria Montessori, talijanska liječnica, obrazovna radnica i pedagoginja, u siječnju 1907. godine otvorila je svoju prvu školu. Njene obrazovne metode i danas su u primjeni u velikom broju državnih i privatnih škola širom svijeta.

Osnivačica “Montessori metode” imala je zanimljiv životopis. Rođena je u Italiji kao dijete katoličkih roditelja i katoličanstvo je imalo važnu ulogu u njenom životu. Bila je prva žena koja je diplomirala na Medicinskom fakultetu poznatog rimskog sveučilišta “La Sapienza”. Time je postala jedna od prvih žena liječnica u Italiji.

Isprva je bila zaposlena na psihijatriji, gdje se bavila djecom s posebnim potrebama. Za njih je razvila specijalni program učenja pisanja i čitanja. Ta su djeca sa osam godina polagala test, na kojem se pokazalo da su tako dobro naučila čitati i pisati da su bila bolja čak i od zdrave djece.

Potaknuta time, Maria Montessori je otvorila školu za djecu u Rimu u kojoj se podučavalo po njenoj metodi. Nazvala ju je “Casa dei bambini” (Dječja kuća).

U školu je uključila brojne aktivnosti i obrazovne materijale, ali je zadržavala samo one koji su djecu zaista zaokupljali. Montessori je shvatila da djeca koja provode vrijeme u okruženju koje je osmišljeno da podržava njihov prirodni razvoj imaju moć da sama sebe obrazuju. Kasnije je taj proces nazivala samo-obrazovanjem (auto-edukacijom).

Godine 1914. je zapisala: „Nisam ja izmislila metodu obrazovanja, ja sam samo dala nekoj maloj djeci šansu da žive.” Kad se njena metoda pročula u svijetu, počele su se otvarati mnoge “Montessori” škole.

Pred Musolinijem Maria je pobjegla u Španjolsku, a kada je tamo izbio Građanski rat, u Nizozemsku. Jedno vrijeme je živjela i u Indiji.

Danas se po načelima njene metode podučava u otprilike 20 000 “Montessori” škola u svijetu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...