Hrvatski trgovački lanci dali statistike

Dalmatinsko maslinovo ulje, Paški sir, praline iz Zadra… – najprodavaniji hrvatski premium proizvodi!

Arhiva, ilustracija

Deset vodećih trgovačkih lanaca u 2014. (podaci za 2015. još nisu objavljeni) ostvarilo je 35 milijardi i 405 milijuna kuna prihoda što je u odnosu na 2013. rast prihoda od samo 217 milijuna kuna ili 0,6 posto.

Kako je recesija 2008. ušla i na vrata hrvatske trgovine režući potrošnju kućanstava, tako su trgovci međusobno otvorili pravi cjenovni rat u nadmetanju za lojalnost kupaca nudeći im istodobno i mnoge usluge te nove linije proizvoda. Tako je Spar Hrvatska u partnerstvu s lokalnim dobavljačima uveo premium program gdje proizvođačima osim polica daje i posebno dizajniranu ambalažu uz marketinšku potporu te više puta godišnje na ukupan asortiman smanjuje cijene po 25 posto s ciljem poticanja prodaje.

Domaće delicije

Bez te potpore, ističu u Sparu, proizvođači ne bi mogli sami izboriti poziciju na tržištu, jer često se radi o pravoj manufakturnoj proizvodnji u malim serijama.  U liniji Premium robne marke nalazi se 90-tak proizvoda hrvatskih proizvođača. Među njima su kulen iz Slavonije, tartufata iz Istre, pršuti iz Istre i Dalmacije, maslinovo ulje iz Dalmacije, samoborska salama, Paški sir, praline iz Zadra, razni domaći džemovi i ostale delicije. Posljednjih nekoliko godina trgovačke marke su bilježile rast u udjelu na tržištu, a iskorak u kreiranju premium linija označava novu fazu u njihovu razvoju, podsjećaju u Konzumu.

U najvećem trgovačkom lancu kažu kako su kao odgovor na potrebe kupaca stoga stvorili posebnu liniju proizvoda trgovačke marke “Special moments” koja odgovara svim karakteristikama premium proizvoda. Koncept “Special moments” linije, tvrde, oslanja se na najbolje svjetske recepture u proizvodnji određenih proizvoda, a u ponudi imaju hrvatsko maslinovo ulje, belgijsku čokoladu i talijansku tjesteninu. Uveli su i liniju proizvoda “Okusi Istre” koja potrošaču donosi dodatnu vrijednost u smislu kupovine izvornog istarskog proizvoda, a rezultat je uspješne poslovne suradnje s malim istarskim proizvođačima s dugogodišnjom prepoznatljivom tradicijom.

Kupci su, ističu u Konzumu, iznimno dobro reagirali na ovaj koncept, stoga su krenuli u kreiranje sličnih linija i po ostalim regijama. Upravo primjer linije proizvoda “Okusi Istre” pokazuje, iznose u Konzumu, koliko je uspješna suradnja s domaćim proizvođačima.  “Sinergija kvalitete i tradicije istarskih proizvoda uz iskustva Konzumovih majstora dizajna i marketinga kupcu donosi cjenovno prihvatljiv proizvod veće dodatne vrijednosti za kojim potražnja kontinuirano raste”, pojašnjavaju u najvećem trgovačkom lancu.  Nove trendove njeguje i splitski Tommy gdje iznose da u svom portfelju proizvoda pod privatnim robnim markama imaju više od 450 proizvoda, iz svih relevantnih trgovačkih kategorija.

Izvornost i tradicija

Od toga je samo nekoliko proizvoda u segmentu premium (tradicionalne mesne prerađevine, sladoled…) no svi su proizvedeni u Hrvatskoj u suradnji s domaćim proizvođačima. Ti su proizvodi u premium segment svrstani, ističu u Tommyju, kako bi se osim vrhunske kakvoće naglasila i tradicionalnost proizvodnje te izvornost proizvoda.Na hrvatskom tržištu, ocjenjuju u Tommyju, potražnja za premium proizvodima pod privatnim markama još uvijek je relativno mala, a potrošači koji preferiraju premium proizvode skloniji su etabliranim domaćim i internacionalnim robnim markama. I poslovično zatvoreni Kaufland kada je riječ o novinarskoj znatiželji za ovu je temu ipak odškrinuo svoja vrata.

Proizvodi  premium segmenta, kažu na toj adresi,  imaju rastući značaj u njihovoj ponudi.  Prepoznati su od strane zahtjevnijih kupaca jer nude iznimnu kvalitetu i savršen okus. Visoke standarde premium proizvoda, otkrivaju u Kauflandu, postižu pažljivim biranjem brojnih uzoraka i specijaliteta iz cijele Europe  – Francuske, Švicarske, Belgije i Austrije, koje onda dodatno oplemenjuju i razvijaju. Asortiman se mijenja i razvija sukladno potražnji, a trenutno u ponudi imaju više od 100 premium proizvoda, kažu u Kauflandu.

U križevačkom KTC-u, koji je nedavno stigao i u metropolu i bližu okolicu, ističu kako ih za sada baš i ne interesira proizvodnja premium privatne marke. Ocijenili su, navode, da brendirane proizvode mogu dobiti po povoljnijoj cijeni nego što bi bile cijene proizvoda iz kategorije premium.  Upravo zbog, pojašnjavaju, toga nisu posegnuli za premium linijom, no u ponudi imaju, tvrde, cijelu listu proizvoda koji i cijenom i kakvoćom pariraju proizvodima premium privatne marke.

Rastući udjeli

U trgovačkom lancu Lonia koji se također proširio i na metropolu preuzimanjem 20-ak trgovina Dione još nemaju premium proizvode. Međutim, u proteklih pet godina promet robnih marki drastično se povećao kao i broj kupaca koji su, kažu, prepoznali visoku kvalitetu proizvoda u kategoriji privatnih robnih marki. Trenutno u ponudi imaju oko 500 artikala, a u ukupnom maloprodajnom prometu taj asortiman drži udjel od oko 13 posto.  Prednost, tvrde, uvijek daju domaćoj proizvodnji naročito prehrambenoj (Dukat, Vindija, Perfa, Koestlin, Maraska, Gavrilović, Ledo, Perutnina Ptuj, Stanić, Vajda, EKO FAMI, Čuljak, Arabesca, Swisslion i dr.) dok se u liniji neprehrambenih proizvoda ipak okreću uvozu radi nižih cijena.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar