Cromaris: Na stranim tržištima ostvareno 77 posto prihoda

Sjednicom Glavne skupštine Adris grupe, održanom danas u Rovinju, završilo je održavanje godišnjih skupština dioničara trgovačkih društava u sastavu Grupe. Tijekom dana održane su i skupštine Maistre d.d., Cromarisa d.d., Hilton Imperiala d.d i Tvornice duhana Zagreb d.d .

Obrazlažući prošlogodišnje poslovne rezultate i plan poslovanja za ovu godinu, predsjednik Uprave Adris grupe, mr. Ante Vlahović, istaknuo je kako je, unatoč sveopćoj društvenoj krizi, Adris grupa izdržala u uspjehu, i dodao: „U hrvatskome društvu stare vrijednosti nisu dovoljne za izazove suvremenoga društva, a nove nikako da zažive. Mi smo ustrajali na prepoznatljivom vrijednosnom sustavu koji čine: tradicionalno naglašena pripadnost tvrtki, otvorenost novim znanjima i svjetskim poslovnim iskustvima te strast za pobjeđivanjem. Uvijek smo bili načelni, ne i dogmatični. To znači da smo u izboru svojih poslovnih ciljeva uvijek respektirali okolnosti.“

CROMARIS

Rastuća globalna potražnja za ribom ostvaruje se ponajprije proizvodnjom iz uzgoja, unutar koje upravo proizvodnja orade i brancina predstavlja najbrže rastući segment. Uz to, blizina talijanskog tržišta, najvećeg europskog tržišta orade i brancina, velika je konkurentska prednost i potencijal rasta Cromarisa. Nastavak ulaganja u razvoj brenda i izgradnja portfolija smješta Cromaris u poziciju premuim proizvoda u odnosu na referentne vrijednosti na talijanskom tržištu. U usporedbi s konkurentima, Cromarisovi proizvodi postižu višu cijenu za prosječno više od 20 posto. U 2015. godini nastavljen je dvoznamenkasti rast količina i cijena, ostvarena je prodaja od 6.573 tona, uz rast prosječne cijene od 10 posto. Utjecalo je to na snažan rast prihoda i neto dobiti. Ostvaren je prihod od 362 milijuna kuna, što predstavlja rast od 26 posto. Neto dobit iznosila je 6,5 milijuna kuna, odnosno pet je puta veća od prošlogodišnje. U izvozu Cromaris plasira 77 posto svoje prodaje.

Cromaris je u  razdoblju 2009. – 2015.  povećao prodaju za šest puta. Trenutno je među osam najvećih proizvođača orade i brancina u Europi. Zahvaljujući dosadašnjim investicijama vrijednim više od 630 milijuna kuna, dovršen je najveći dio kapitalnih investicija u dodatne kapacitete i vertikalnu integraciju proizvodnih procesa, te su osigurani preduvjeti za rast i povećanje efikasnosti proizvodnje. Podsjetimo, najveća investicija u 2015. godini novo je mrijestilište u Ninu. Ekonomija obujma uz razvoj branda temelj su održivosti i profitabilnosti Cromarisa. Do 2018. godine cilj je doći do 10.000 tona te, ovisno o brzini rasta, dostići neto dobit između 40 i 45 milijuna kuna. U prvoj polovici 2016. godine nastavlja se trend rasta svih poslovnih pokazatelja. Ostvaren je rast količinske prodaje od 20 posto u usporedbi s istim  prošlogodišnjim razdobljem, rast prosječne cijene od 7, odnosno prihoda od prodaje za gotovo 30 posto. U skladu s planovima, u 2016. godini  očekuje se rast prodaje od 14 posto, proizvodnja od 7.500 tona i ostvarenje prihoda od 420 milijuna kuna, što je rast od 16 posto.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...