“Mala filozofija” poziva na predstavljanje projekta ETHIKA

Udruga “Mala filozofija” poziva na predstavljanje projekta ETHIKA koji će se održati 7. lipnja 2016 godine u 18:15 sati u IMPACT Centru u Zadru (Put Stanova bb).
Udruga se bavi razvojem i usmjeravanjem kritičkog i kreativnog mišljenja kod djece, mladih i odraslih.
Klasično obrazovanje čiji su temelji uobličeni kroz dugu povijest usmjereno je spoznavanju i memoriranju odabranih, sistematiziranih i široj publici teže dostupnih informacija. Za razliku od klasičnog pristupa, Udruga je svoje programe prilagodila potrebama i prilikama suvremenog globalnog društva gdje su informacije mnogobrojne i lako dostupne, pa nije problem do njih doći već ih razumjeti i staviti u svjetonazorski i vrijednosni kontekst. Fokus je na pitanju kako razmišljati, točnije – kako kvalitetno razmišljati!

– Djeca su posebno ranjiva. Izloženi su utjecajima mnogih sadržaja koje roditelji sve manje imaju vremena i mogućnosti nadzirati. Zbog ubrzanog i složenog života roditelji i šira obitelj sve manje mogu djecu podučavati, usmjeravati i savjetovati. Škola je tu ograničena, tamo se zadano gradivo uglavnom memorira. Zato djecu treba učiti kako kvalitetno kritički procjenjivati informacije. Kako shvaćati svijet oko sebe. Kako se permanentno obrazovati da se ne izgubi korak sa stalnim promjenama u tehnologijama i načinu života. Kako tražiti osobnu sreću u moru poruka sadržanih u reklamama koje
nude sreću kroz kupnju proizvoda ili u programima raznih pokreta koji nude stilove života. Drugim riječima, kako biti svoj i imati orijentaciju u životnoj okolini. Razlikovati dobro od zla, korisno od trivijalnog.
Potražnja za ljudskim radom potrebnim za obavljanje rutinskih poslova, manualnih ili misaonih opada zbog automatizacije, robotizacije i informatizacije. Računa se da će kroz idućih 5 godina u svjetskoj ekonomiji nestati 7 milijuna radnih mjesta. Ono u čemu ljudi mogu konkurirati strojevima i njihovim programima je radoznalost i kreativnost. Strojevi mogu dati odgovore, ali ne znaju postaviti prava pitanja. To mogu ljudi kritičkim mišljenjem, intuicijom i propitkivanjem načina rješavanja problema koji se tiču ljudske sudbine na planeti. Ljude treba učiti kreativnosti i kako se u tome koristiti strojem
umjesto da ih on izgura.
Nacionalni kurikulum ima za cilj osposobiti učenike da razmišljaju u cilju rješavanja problema, umjesto da uče gradivo napamet. Stručnim jezikom to je rečeno: „Temeljno obilježje Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma je prelazak na kompetencijski sustav i učenička postignuća (ishode učenja) za razliku od (do)sadašnjega usmjerenoga na sadržaj.“ Međutim, dok je kurikulum tek u ranoj fazi realizacije, Udruga već duže uspješno provodi programe koji daju vidljive rezultate.
Projekt ETHIKA – Ethics and values education in schools and kindergartens financiran je uz
potporu Europske Unije i Slovenske Nacionalne agencije za Erasmus + program, a nastao je u suradnji sa sedam europskih institucija koje su prepoznale važnost poticanja vještine kritičkog mišljenja kod djece stavljajući ih u neposredno središte lako primjenjivih metoda učenja. U ovom projektu kritičko mišljenje postaje središte oko kojeg se grupiraju svi ostali obrazovni ciljevi. Potrebna je nova vrsta obrazovanja koje se sastoji od istraživanja, promišljanja i zaključivanja u svrhu stvaranja vlastitog mišljenja i ideja, razumijevanja sebe i društva u kojem živimo te pronalaženje životne orijentacije i etičkih vrijednosti.
Etika štiti i njeguje humanost naše egzistencije, unutar nas samih i u drugima, zbog čega je prakticiranje dijaloga esencijalno.
Dok u Hrvatskoj polako postaje jasno da klasično obrazovanje temeljeno na pasivnom
memoriranju podataka i slijepom pokoravanju autoritetu, više nije odgovarajuće, projekt ETHIKA već uvodi kritičko mišljenje u učionice diljem Europe, stoji u pozivu udruge.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...