Taste and Travel – zadarski festival dobre hrane i turizma osmislili su studenti

Taste and Travel – festival dobre hrane i turizma, koji će se sljedećeg tjedna održati u Zadru projekt je koji su prije tri godine osmislila četvorica studenata. U sklopu Taste and Travela bit će predstavljene inovacije na području gastronomije, a osim toga održat će se i Craft Beer festival te Sajam proizvoda hrvatskog sela.

Iz prijateljstva Jakova Kolege, Karla Vulina, Mate Damića i Renea Marincela, rodila se poslovna ideja koja je prerasla u festival na kojem će se ove godine okupiti više od 30 izlagača, 15 inovatora a očekuju čak 40 tisuća posjetitelja.

Povezivanje inovatora s poduzetnicima

Mate Damić, dvadesetšestogodišnji asistent na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje pohađa i doktorski studij, na Taste and Travelu zadužen je za Festival inovacija te povezivanje mladih inovatora s poduzetnicima. Kaže da je za vrijeme fakulteta s kolegama često raspravljao o tome kako bi se studenti za vrijeme školovanja više trebali povezati s praksom te je tako došlo i do ideje o pokretanju festivala.

“Za vrijeme studija često smo raspravljali o tome kako bi se student na većini fakulteta trebali više povezati s praksom. Osim što bi stekli znanja kojima bi se nakon studija lakše zaposlili dobili bi i ideje za razvoj vlastitih poduzetničkih projekata. Kako smo svi na ovaj ili onaj način povezani s prehrambenom industrijom koja čini značajan dio hrvatskog gospodarstva, logičan korak je bilo pokretanje festival koji će promovirati inovacije u prehrambenoj industriji te male obrtnike i obiteljska gospodarstva.

Većina sudionika festivala ima nekonvencionalnu ponudu koja se sastoji od tradicionalnih domaćih proizvoda koji se pripremaju i prezentiraju na nešto drugačiji način, što je posebno zanimljivo za obogaćivanje turističke ponude. Tako smo spojili prehrambenu industriju i turizam, a cilj je da festival kroz pet godina prebacimo u turistički manje atraktivne termine te na njih privučemo još više inovatora i poduzetnika, ali naravno i posjetitelja”, kaže Damić.

Karlo Vulin jedan je od najcjenjenijih mladih inovatora i stručnjaka u hrvatskom prehrambenom svijetu a široj javnosti najpoznatiji je po svojoj inovaciji – kavijaru od čokolade.

“Svi smo imali svoje projektiće vezane uz hranu, i u zajedničkom druženju shvatili da mladi inovatori i poduzetnici na ovom području imaju puno zajedničkih problema. Odlučili smo okupiti ljude iz industrije na jednom mjestu gdje bi mogli prezentirati svoje ideje, stvarati nove suradnje i zajednički rješavati probleme”, kaže Vulin.

Ove godine bit će predstavljen 3D printer hrane

Na Taste and Travelu ove će godine biti predstavljen niz inovacija, a posjetiteljima bi mogao biti najzanimljiviji 3D printer hrane.

“Ove godine na festivalu će biti predstavljen 3D printer hrane, koji neki već uspoređuju s replikatorom iz Zvjezdanih staza, projekt Biodinamik, financiran od strane EU, čiji je cilj praćenje mikroorganizama odgovornih za razna oboljenja u ljudskom metabolizmu, aplikacije za kuhanje i zdravu prehranu, eko keksi dobiveni iz namirnica koje bi inače završile kao organski otpad i još mnogo toga”, kaže Damić.

U sklopu festivala se osim predstavljanja inovacija održava i Craft beer festival kao i Sajam proizvoda hrvatskog sela. Na Craft beer festivalu posjetitelji će imati priliku kušati sva najbolja hrvatska craft piva. Na sajmu proizvoda hrvatskog sela ove godine očekuje se više od trideset izlagača iz svih regija i krajeva Hrvatske.

“Cilj je pomoći malim proizvođačima”

Za Proizvode hrvatskog sela i Craft beer festival zadužen je Jakov Kolega. Jakov je inženjer agronomije, a ljubitelji glazbe prepoznat će ga i kao basista popularne grupe Pavel.

“Cilj Sajma Proizvodi hrvatskog sela je omogućiti građanima Grada Zadra i njegovim stranim posjetiteljima povoljnu kupnju domaćih tradicijskih proizvoda koji se ne mogu pronaći u trgovinama. Isto tako, cilj je pomoći malim proizvođačima i obrtnicima s područja cijele Hrvatske u promociji i plasmanu njihovih proizvoda. Od iznimne je važnosti podržati male hrvatske obrtnike kao što su obiteljska poljoprivredna gospodarstva i micro pivovare.

One s jedne strane stvaraju dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu generirajući nova radna mjesta te promoviraju samozapošljavanje. S druge strane, zanatsko pivo i tradicijski proizvod je proizvod dodane vrijednosti koji obogaćuje hrvatsku gastro i turističku ponudu čineći našu zemlju atraktivnijom destinacijom i domaćim i stranim posjetiteljima”, kaže Kolega.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...