Zadar Card: Turistička kartica bez potpore TZ-a ili?
Zadar Card je puno više od obične gradske kartice. Kartica je to s kojom ste u mogućnosti ostvariti brojne popuste (čak do 50%!) i pogodnosti u preko 300 objekata na području cijele Županije. No, jeste li čuli za nju? Šanse su da niste, a za takvo stanje njezini su tvorci okrivili Turističku zajednicu Grada Zadra.
– Zadar Card, jedina turistička kartica na svijetu bez ikakve potpore lokalne Turističke zajednice. Gotovo nevjerojatno zvuči činjenica da ovako kvalitetan i složen proizvod unatoč brojnim pokušajima nema nikakvu pomoć i potporu institucije nadležne za razvoj turizma u našem gradu. Zato zahvaljujemo Vama dragi naši sugrađani što ste prepoznali kvalitetu navedenog proizvoda jer bez Vas ne bi bilo ni Zadar Carda, napisali su nedavno iz Zadar Carda na svojoj službenoj Facebook stranici.
Što je prava istina pokušali smo doznati kontaktiravši sadašnjeg i bivšeg direktora Turističke zajednice Grada Zadra.
– Ja sam na ovom mjestu već tri mjeseca i nitko iz Zadar Carda me nije kontaktirao. Ja doista smatram da je nešto takvo potrebno našem gradu i turističkoj ponudi, već smo razmišljali o suradnji, a ako oni neće nas kontaktirati – mi ćemo njih!, kazao nam je Ante Rados, direktor Turističke zajednice Grada Zadra.
– Njihove publikacije, kao i svih drugih zainteresiranih ako to koristi turističkoj promidžbi, istaknuli smo u našim prostorijama. Štoviše, njihove smo istaknuli na posebno mjesto. Na žalost, mi zakonski ne možemo odgovoriti na njihove zahtjeve i prodavati njihove kartice jer smo neprofitna udruga koja ne može raditi financijske transakcije. Ja znam koliko su važne ovakve kartice s popustima i znam kako to funkcionira u Dubrovniku, Amsterdamu, u svijetu i dao sam im savjete koji oni nisu uvažili. Zato se Zadar Card i danas nalazi u nekoj predpočetnoj fazi, ali ne želim popovati. Bez Grada Zadra kao jakog partnera se to ne može, a oni njih nisu kontaktirali. Ne znam čemu optužbe na račun Turističke zajednice, uspjeh Zadar Carda nam je svima u interesu, a ovo što rade jednostavno nije način. Pitam se zašto kod nas i dalje donose materijal, ako im ne valjamo!?, prokomentirao je Zvonko Šupe, bivši direktor Turističke zajednice Grada Zadra, napomenuvši kako je zadnji put netko od predstavnika Zadar Carda u TZ-u bio 2015. godine.
Na ove komentare oba direktora Turističke zajednice Grada Zadra dobili smo i odgovor od Info turista d.o.o., pokretača projekta Zadar Carda.
– Već unazad nekoliko godina, konkretno od 2012. godine pokušavamo s Turističkom zajednicom Grada Zadra ostvariti suradnju. Kontinuirano se kroz sve ove godine nastojao pronaći zajednički jezik oko konkretnog projekta. Bitno je naglasiti da se radi o iznimno kvalitetnom proizvodu koji svojim sadržajem i ponudom uvelike nadmašuje slične proizvode u Hrvatskoj pa i toliko razvikani Dubrovnik Card te koji bi kao takav podigao cjelokupan turistički proizvod Grada Zadra na jednu višu razinu. Istina je kako gdin Šupe kaže da se bez Grada Zadra kao jakog partnera ne može, ali nije istina da Grad nije kontaktiran i ovim putem zahvaljujemo Gradu Zadru što nam izlazi u susret koliko može. Konkretno Gradonačelnik Kalmeta pozdravlja ovaj projekt te ga naravno prosljeđuje na Turističku zajednicu Grada Zadra kao operativnu instituciju koja bi trebala razraditi cijelu priču, odnosno doprinijeti uspjehu projekta. Pa ne možete Vi od Gradonačelnika tražiti da se bavi ovakvim stvarima pored institucije koja bi to trebala odraditi. Ono što se da zaključiti iz ove višegodišnje borbe sa Turističkom zajednicom Grada Zadra je jednostavno nedostatak iz nama nepoznatih razloga dobre volje za afirmacijom Zadar Carda kao jedne dodatne turističke vrijednosti u našem gradu. Konkretno gospoda se pozivaju na nemogućnost prodaje s obzirom da su neprofitna organizacija. Kad bi malo bolje proučili Zakon o turističkim zajednicama vidjeli bi u Članku 10. Stavak 3. da postoji mogućnost za takav oblik suradnje ali kao što smo već rekli potrebno je samo malo dobre volje. Koliki je potencijal navedenog projekta s obzirom da pokriva i veliki broj objekata van Grada Zadra dovoljno govori činjenica da su sve Turističke zajednice u županiji podržale ovaj projekt osim one glavne koja bi trebala biti partner i nosioc cijele priče. Uvjereni smo da bi zajedničkim snagama Zadar Card vrlo brzo postao brend Grada Zadra sa novogeneriranim prihodima kojima bi se mogle pokrivati neke ključne stavke destinacije poput sufinanciranja Ryan aira.
Poštovani gdine Šupe, mi smo svjesni da ovo nije način ali smo isto tako i svjesni potrebe za ovakvim proizvodom na dobrobit svih građana te brojnih posjetitelja Grada Zadra, kazali su nam iz Info Turista.
Da je Zadar Card od interesa za turističku ponudu Grada očito je iz komentara svih strana ovoga spora. Hoće li novi direktor Turističke zajednice ispuniti svoje obećanje i sa Zadar Cardom dogovoriti bolju suradnju, te je li ona zapravo moguća kao što tvrdi Červar, ostaje za vidjeti. Ova sezona je pri kraju, no može li ljeto 2017. biti razdoblje za toplije odnose Turističke zajednice Grada Zadra i Zadar Carda? Mi se svakako nadamo pisati o takvom razvoju događaja.