Cijene goriva napokon padaju, a evo zašto su toliko visoke

Kraj prošle godine u samo mjesec dana vozačima je donio 23 kune skuplji prosječni spremnik benzina i 20 kuna skuplji onaj dizelski.

“Sljedeći tjedan gorivo ide dolje. Razina cijena u prosjeku tjedna prema kojemu svi korigiramo cijene dovest će do toga da će benzini pasti za pet lipa, a dizelsko gorivo za četiri lipe”, kaže Ivan Čermak, vlasnik Croduxa, objavio je Dnevnik.hr.

Nije puno, ali je bolje od poskupljenja. A cijene goriva mogle bi biti i puno niže da državni nameti nisu toliko visoki. Cijena litre goriva koju plaćamo na crpkama sadrži u sebi četiri stavke – nabavnu cijenu, maržu trgovca, PDV i trošarinu. Upravo ove posljednje dvije, porez od 25 posto i trošarina od 3,86 kuna po litri benzina, čine državnih šezdesetak posto cijene.

“Država iz toga namiruje veliki dio svojih potreba, tako je planiran i proračun na bazi današnjih trošarina, tako da mislim da tu nema puno prostora za smanjivanje trošarina kako bi derivati postali jeftiniji”, kaže Davor Štern, naftni stručnjak.

Trošarina za benzin od 1996. do danas narasla je za gotovo dva i pol puta i s nekadašnjih 1,60 kuna došla do nikad viših 3,86 kuna. Iz nje ćete kunu izdvojiti za ceste, ali i 20 lipa za željeznice.

Članstvo u Europskoj Uniji Hrvatskoj nalaže da mora naplaćivati trošarinu. No ona je i dalje značajno veća od europskog zakonskog minimuma od 2,7 kuna po litri.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...