Radite li i vi ove pogreške kad ste na dijeti?

Paleo dijeta bez sumnje je jedna od trenutno najpopularnijih, a temelji se na prehrani sličnoj onoj naših predaka iz starijeg kamenog doba.

Prehrana lovca skupljača ne sadrži žitarice, mahunarke, šećer i procesiranu hranu, a temelji se na mesu, ribi, jajima, voću i povrću te orašastim plodovima. Za termin ‘paleo’ zaslužan je profesor Loren Cordain koji je 2002. objavio istoimenu knjigu, a dijeta je vrlo brzo doživjela ogroman uspjeh zahvaljujući i celebovima, poput Ume Thurman, Megan Fox, Jessice Biel i Matthewa McConaugheyja, koji su je prigrlili.

Ovaj način prehrane čini se kao vrlo jednostavan jer isključuje žitarice, sve vrste brašna, rafinirani šećer, gomoljaste biljke poput krumpira ili batata, mliječne proizvode, grah, čokoladu, majonezu, kvasac, sojino i ulje kikirikija, mahunarke i prerađenu hranu poput mesnih narezaka, a temelji se na zdravim mastima poput npr. maslinovog ulja, mesu, jajima, ribi, plodovima mora, povrću, voću… ‘Mnogi griješe kad misle da mi koji smo na paleo dijeti jedemo samo meso i masnoće, bez povrća ili ugljikohidrata’, komentira Michelle Tam, blogerica i autorica knjige ‘Nom Nom Paleo’.

Većina onih koji se hrane na taj način poprilično se iznervira na spomen riječi ‘pećinski čovjek’ ili ‘preci’. Oni kažu kako poanta ovakvog načina prehrane nikako nije spavanje u šumi ili lov na životinje golim rukama, već unošenje prirodnih namirnica koje ne sadržavaju kemikalije ili konzervanse.

Nekoliko je verzija ovog načina prehrane, no evo o čemu morate voditi računa.

Evo koje su najčešće greške onih na paleo dijeti:

1. Jedete previše mesa

Oprezno, paleo nije Atkinsova dijeta pa se nikako ne smijete opustiti i konzumirati previše mesa. Poanta paleo dijete nije u tome da se davite u mesu, upozoravaju stručnjaci. Štoviše, previše proteina životinjskog podrijetla nije dobro za zdravlje, a u tom slučaju možemo izazvati potpuno krivi efekt – gomilanje neželjenih kilograma – što nikome nije cilj kad je na dijeti. Zato, ukoliko ste na paleo prehrani, ograničite konzumaciju mesa na dva do tri puta tjedno (preporuka je birati bijelo meso ili ribu). Ako jedete crveno meso, pazite da bude iz organskog uzgoja.

2. Ne planirate obroke

Svima nam je dobro poznato to da je vrlo teško održavati dijetu uz užurban dnevni ritam pa ako se na poslu sjetite da niste ponijeli dijetni ručak, nutricionisti vam savjetuju očišćenu mrkvu kao zdravu grickalicu ili domaći čips od sušenog kelja ili jabuka. Sve je stvar organizacije. Ukoliko se nađete bez zdravog obroka i morate odabrati nešto nezdravo, uvijek se odlučite za najmanje nezdravu opciju.

3. Pretjerivanje sa zdravim slatkišima

Svima je poznato to da ova dijeta ne odobrava gotove slastice i obični šećer. Ali to ne znači da možete biti neumjereni s kokosovim šećerom, sirupom od javora i sličnim delicijama koje dozvoljava paleo dijeta. Kao i u svemu, trik je naravno u umjerenosti.

4. Ne pazite na podrijetlo namirnica

Svi koji su na paleo dijeti ističu da im je najvažnije podrijetlo namirnica. Stoga je jako dobar savjet kupovati hranu na provjerenim mjestima poput trgovina s ekološkim proizvodima. Izbjegavajte kupnju u velikim centrima i fokusirajte se male proizvođače koji izbjegavaju konzervanse i štetne dodatke. Potražite namirnice s certifikatima.

5. Potpuno izbjegavanje nekih namirnica

OK, znamo da u paleo dijeti nema žitarica, mliječnih proizvoda i mahunarki, pa nutricionisti upozoravaju da se nedostatak zdravih sastojaka tih namirnica, poput kalcija ili vitamina D, mora nekako nadoknaditi. Ukoliko dijeta eliminira neke namirnice, najbolje je potražiti stručan savjet kako bi ih se nadoknadilo posebnim planom prehrane, piše tportal.


Vijesti Antene Zadar slušajte na 97,2 MHz, te online na 972.fm na svaki puni sat od 8 do 16 sati. Slušajte i Jutarnju kroniku radnim danom u 7 sati. Svakako nas pratite i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Preuzmite naše aplikacije za iOS i Android uređaje, kako bi vam bili još dostupniji u svakom trenutku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...