INTERVJU Natanael Petrov: “Autosport je spoj tehnike i čovjeka, a uključiti se može svatko s dovoljno volje”

Koliko često znate pogledati neku utrku Formule 1 na televiziji, nekakav Rally ili čak američki NASCAR? Sanjate li ikada sudjelovati na nekakvoj automobilističkoj utrci, osjetiti miris benzina i vrući asfalt pod kotačima? Što biste rekli da vam kažemo kako netko taj san živi i to u Zadru? Vjerojatno nam ne biste vjerovali.

Upoznajte Natanaela Petrova, 28-godišnjeg Zadranina rodom iz Brbinja na Dugom otoku koji se autosportom bavi već gotovo deset godina. On je zaljubljenik u automobile, nagrađivani autosportaš te sam svoj majstor koji u plavoj Zastavi 101 uspješno savladava sve prepreke koje pred njega stavi autosport u Hrvatskoj. U Zadru njegovo ime, iako ovdje živi, do sada i nije bilo toliko poznato, ali sada imate jedinstvenu priliku upoznati ga putem pitanja koja smo mu postavili u sklopu ovoga intervjua.

Pozdrav Natanael, možeš li ukratko našim čitateljima objasniti što je to autosport? Po čemu je poseban?

Autosport je sport u kojemu se vozači i njihovi timovi natječu u raznim disciplinama. Kod nas postoji nekoliko kategorija prema Hrvatskom auto i karting savezu (HAKS), a to su: kružne utrke, brdske utrke, rally, autocros, ocjensko tehničke discipline, autoslalom, kronometar i formula driver. Posebnost ovoga sporta je ta što moraš imati automobil prilagođen potrebama određene discipline, a i ti kao vozač moraš biti jako sposoban i vješt u tom automobilu. Znači, to je nekakav spoj tehnike i čovjeka.

Koliko dugo se baviš ovim sportom? Koji su neki tvoji najzapaženiji uspjesi?

– Autosportom sam se počeo baviti 2008. godine. Krenuo sam od osnovnih disciplina – ocjensko tehničkih vožnji, kronometra, autoslaloma, pa evo sad i na brdske utrke. Moji zapaženi rezultati su 2012. drugi u klasi 5 u autoslalomu u regiji Dalmacija, 2015. drugi u autoslalomu klasa 5 u prvenstvu Hrvatske, te iste godine treći u klasi e15 na brdskim utrkama regija Dalmacija te prošlogodišnji prvak Hrvatske u klasi 5 na autoslalomu i ukupni pobjednik autoslaloma u Dalmaciji, također i drugi u klasi e15 na brdskim utrkama u Dalmaciji.

Gdje se održavaju ove utrke? Ima li Zadar potencijala za domaćinstvo nekakvog natjecanja? Od koga bi se trebalo tražiti odobrenje?

– Utrke se održavaju po cijeloj Hrvatskoj, neke čak i u susjednim zemljama, a Zadar ima velikog potencijala za održavanje natjecanja. Naš klub je 2010. održao jedno takvo promotivno natjecanje kronometra na karting stazi u Vrsima, ali trenutno nismo u mogućnosti ponoviti isto. Odobrenje za utrke se uglavnom traži u gradskoj upravi i savezu HAKS-a.

Vidimo da se voziš u Zastavi 101, popularnom Stojadinu, a i drugi vozači, koliko smo upoznati, preferiraju starije automobile – zašto je tomu tako?

– Da, vozim Stojadina jer sam uvijek volio starije automobile i tako se spletom okolnosti dogodilo da sam se počeo s tim autom natjecati, a većina vozača koristi starije aute jer su jeftiniji i puno jednostavniji za prerađivanje od novih auta.

Pretpostavljamo da se ovdje radi o skupom i vremenski zahtjevnom sportu. Otkud pristiže novac i kako uz posao uspijevaš naći vrijeme za ovakav hobi? Može li to svatko?

– Pa svaki sport je skup i zahtjevan i traži da mu se posvetiš ako želiš nešto postići, automobilizam je jedan od skupljih ali ove početne dislipline su osmišljene baš da se može krenuti s malo ulaganja. Financije uglavnom zbrinjavam sam i uz pomoć obitelji i prijatelja, a natjecanja se odvijaju vikendima pa posao nije toliki problem. Sve se da posložiti. najbitnija je volja.

Recimo da nas jako zanima uključiti se u autosport – što sve trebamo znati, što sve trebamo imati? Radi li se o opasnom sportu?

– Za uključiti se u autosport je potrebno prvo se učlaniti u automobilistički klub u kojem se dobivaju sve potrebne informacije i sva pomoć oko nepoznatih stvari. Opasnost ovisi o disciplini u kojoj se natječeš, a u početnim disciplinama opasnost je jako mala, skoro pa je i nema. Postoje sigurnosne mjere i sigurnosna oprema kojih se moraš pridržavati… Naravno, što su discipline teže i brže, opasnost je veća, ali tako su i sigurnosne mjere razvijenije.  Zato postoji homologirana oprema koja je posebno razvijena za tu svrhu staze.

Čujemo da u Zadru postoji čak i klub ovoga sporta! Možeš li nam reći više o samome klubu?

Da, u Zadru je osnovan prvi automobilistički klub (AK RTZ) koji je punopravni član HAKS-a samim time i FIA-e (Federation Internationale de l’Automobile). Klub je ideja šačice ljudi koji su zaljubljeni u automobilizam i koji su htjeli da se napokon nešto promijeni te da se pokrene autosport u Zadru.

U ovaj sport si sigurno ušao s velikim snovima. Mimo hrvatskih natjecanja, sanjaš li o nastupu na međunarodnim Rally utrkama ili nečemu sličnom?

– Pa u ovaj sport sam ušao samo s jakom voljom i nisam ni sanjao da ću i ovoliko postići. Naravno da sada sanjam da ću napredovati dalje, samo je jako veliki problem to financijski pokriti, jer što se više napreduje to je zahtjevnije, a kod nas je slab interes za pomoć autosportašima.

Otkud ti pristiže najveća podrška? Žale li se susjedi ikada na zvuk tvojega automobila?

– Najveća podrška stiže iz obitelji i iz kluba. Naravno da susjedima smeta buka, ali i ja se trudim da što manje bučim. Imaju razumijevanja dok god ja ne pretjerujem.

Gdje te možemo sljedeće gledati kako se natječeš?

– Ove godine mi je plan više se natjecati na brdskim utrkama, a manje na slalomskim jer bih htio pomalo napredovati u toj disciplini. Sljedeće natjecanje je za mjesec dana – brdska utrka Sljeme. Tjedan dana nakon toga natječem se u Skradinu.

Za kraj, što bi poručio mladima koji se utrkuju na zadarskim cestama? Smatraš li, kao i mi, da troše vrijeme i riskiraju svoj život, a mogli bi se baviti nečim puno produktivnijim poput tebe?

– I još sam mlad pa znam da je teško nešto poručiti mladima, ali naravno da bi bilo puno bolje ako postoji ljubav za automobilizmom preusmjeriti tu energiju u nešto produktivno gdje možeš nešto i postići.

Kako možete pomoći Natanaelu i zadarskom autosportu?

Skroman, uspješan, odlučan – to su kvalitete koje su zračile iz Natanaela kako u našem, tako i u drugim intervjuima koje je obavio, ali i u samim utrkama koje vozi. Prava šteta bila bi ne omogućiti uspjeh ovako velikom talentu autosporta u Hrvatskoj i predstavniku Zadra na našim i inozemnim stazama. Kako ste mogli pročitati, sport postaje sve skuplji i skuplji pa donacije sponzora postaju sve bitnije. Ako ste u mogućnosti pomoći Natanaelu i Automobilističkom klubu RTZ iz Zadra, javite mu se i sigurno ćete dogovoriti plodonosnu suradnju. Ako novca nemate, podrška u vidu praćenja RTZ-a na Facebooku i Natanaela na njegovom YouTube kanalu te uživo na utrkama svakako će biti cijenjena. Ne dopustimo da Natanaelov uspjeh ostane zaboravljen jer imati sportaša ovakvog kalibra u Zadru trebalo bi biti ponos cijeloga grada.

Sve fotografije korištene u tekstu ustupio nam je Natanael Petrov i objavljene su s njegovim dopuštenjem.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...