Krstičević priznao da samo Bog čuva naše MiG-ove na nebu

obrane Damir Krstičević neki je dan u Dubrovniku bio na sigurnosnoj konferenciji ‘Europska obrambena linija – između potrebe i mogućnosti’ i tamo pred novinarima otvorio dušu.

Ministar je prilično iskreno izrazio svoj strah za ekipu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koja leti u MIG-ovima, nakon što je na njima obavljen čuveni remont u Ukrajini, piše Index.

– Iskreno ću vam reći kako svaki dan molim Boga da dečki koji ulaze u MiG nakon toga i slete. Svaki dan molim Boga da se nikome ništa ne dogodi. Remont tih aviona je napravljen kako je, problema ima puno, neispravnosti je puno, stari su…, rekao je Krstičević.

Bez obzira na svoje strahove, ministar kaže da je “stanje s MiG-ovima zabrinjavajuće ali nacionalna sigurnost nije ugrožena”, te da je “prizemljeno ono što je neispravno jer je sigurnost pilota na prvom mjestu.”

Otužna priča

Podsjetimo, remont MIG-ova jedna je od najotužnijih priča koje su došle iz Ministarstva obrane u posljednjih dugo godina. Isplivala je u javnost početkom prošle godine, kad su iz MORH-a krenule curiti informacije o alanfordovskom remontu izvedenom u zavodu Ukrspecexport u Odesi.

Stišala se nakon što je USKOK podnio optužnice protiv dvojice ključnih ljudi u tom poslu: načelnika Odjela održavanja i remonta Zrakoplovno tehničkog zavoda, Zapovjedništva za logistiku MORH-a, odnosno, čovjeka koji je bio najkompetentniji ocijeniti koja je tvrtka najpogodnija za remont i, s druge strane, predstavnika ukrajinske tvrtke kojoj je taj posao povjeren. Sve su dogovorili, sumnjiči ih USKOK, za 50 tisuća eura.

Istraga USKOK-a

Podsjetimo, ukrajinsku stranu teretilo se, među ostalim, da je u avione ugrađivala motore nepoznatog porijekla, da priložena dokumentacija nije odgovarala stvarnom stanju ni kad su u pitanju krila, (koja su bila dopremljena iz Alžira), ali ni trupovi – za četiri avionska trupa bila je falsificirana dokumentacija, odnosno, trupovi su pet godina stariji nego je to bilo navedeno. Da bi se to prikrilo, kao da je riječ o golfovima dvojkama u Dubravi, na dijelovima MIG-ova bili su prekucavani serijski brojevi.

Lažiranje dokumentacije, posljedično, otvorilo je pitanje imaju li uopće ti avioni resurse za onoliko sati naleta koliko im je navedeno u dokumentaciji, ili pak za višestruko manje.

Uglavnom, prilično je jasno koliko im vjeruje i sam ministar.

Kad je u pitanju nabavka novih aviona, Krstičević je rekao kako iduće dvije godine moraju potrošiti na pripremu infrastrukture.

– Treba još vremena za izbor i edukaciju pilota, tehničara, što znači da bismo dva do četiri nova vojna aviona na nebu mogli imati tek 2020., kaže ministar.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...