Evo zašto padate na tehničkom i kako ćete sigurno proći iz prve

Oko 23 posto osobnih automobila u Hrvatskoj tehnički pregled – najvažniji godišnji ‘ispit’ – ne položi iz prvog pokušaja.

Ovako visokom postotku tehnički neispravnih automobila kumuju tri činjenice. Prva ukazuje da je hrvatski vozni park u prosjeku star 13,76 godina, odnosno 12,76 godina računamo li samo osobne automobile. Druga činjenica ona je o slabom održavanju vozila u servisima. Treća je činjenica da prosječan hrvatski vozač ne zna što bi na automobilu trebalo pregledati prije odlaska na tehnički pregled jer većina vozača na automobilu ne pregledava ništa ili gledaju samo ulje i tlak u gumama, piše Večernji.

Dokumenti, tablice…

Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske, pomoćnik uprave za tehničke poslove, savjetuje stoga što vozač može napraviti prije izlaska na tehnički pregled, kako bi automobil doveo u bolje stanje. Najlakši dio tog posla svakako je provjera dokumentacije o vozilu odnosno prometne dozvole. Slijedi provjera stanja i pričvršćenosti registarskih pločica.

– Pločice ne smiju biti oštećene, ne smiju sadržavati nikakve dodatne oznake, moraju biti čvrsto pričvršćene na vozilo – pojasnio je G. Pejić. Provjeriti treba i je li sve na broju u kutiji prve pomoći te imate li trokut za označavanje vozila, kao i vatrogasni aparat (za aute koji ga moraju imati).

– Provjeriti treba i unutrašnjost i kontrolnu ploču automobila. Sustav provjetravanja i klimatizacije vozila mora biti funkcionalan, kao i svi pojasevi za vezivanje.

Rade li brisači, kakve su gume

Signalne se lampice nakon pokretanja vozila moraju ugasiti. Vozač sam može provjeriti i funkcionira li ručna kočnica, te jesu li ispravna svjetla (žarulje) i svjetlosni signali vozila – navodi G. Pejić.

Vjetrobranska stakla i funkcionalnost sustava za pranje vjetrobrana također treba prekontrolirati, kao i pneumatike i karoseriju vozila. Konkretno, pojašnjava G. Pejić, gume ne smiju biti oštećne ni istrošene ispod TWI oznake, njihova dimenzija mora odgovarati prometnoj dozvoli, na istoj osovini lijevi i desni pneumatici moraju biti jednaki. Kod provjere upravljanja vozač treba znati da kolo upravljača ne smije imati veliki zazor. Ono mora biti u pravilnom položaju kod pravocrtnog gibanja, mora se zakretati bez povećanog otpora. Provjera kočnog sustava uključuje vizualni pregled elemenata kočnog sustava.

Više pročitajte na Večernjem listu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...