O turističkoj sezoni

Lukić, HSP AS: “Turistička zajednica se mora pokrenuti i ponuditi konkretna rješenja”

Arhiva/ZARAPIX
Tamni način

Mate Lukić iz zadarskog HSP AS-a šalje nam priopćenje vezano uz turističku sezonu u Zadru, predlažući konkretne mjere ostvarivanja njenog punog potencijala na zadovoljstvo, prije svega, Zadrana. Tekst priopćenja prenosimo u nastavku.


Ulazimo u vrhunac sezone i opet uviđamo greške koje se ponavljaju iz godine u godinu, te želimo napraviti analizu naličja a ne lica turističke ponude i efikasnosti.

Postavljamo pitanja našim sugrađanima jer smo dužni čuti vaše mišljenje, isto tako i kritiku jer vas zastupamo.

Koliko našem gradu pridonosi ovakav masovan turizam? Ulice su pune, a restorani i dućani poluprazni.

Besplatni parkinzi puni su kamp kućica, od bolničkoga parkinga pa nadalje.

Da li je naš cilj da nam što više ljudi tek tako prođe kroz grad? Grad u kojem nema događaja i u kojem se turisti ne zadržavaju duže od dana.

Možemo se pohvaliti da nam je dolazak gostiju veći, ili je naš cilj da ostvarimo veći profit za sve koji se bave turizmom i ugostiteljstvom?

Napominjemo da veliki dio naših sugrađana živi samo od turizma ili kao turistički radnici.

Kako produljiti sezonu – donosimo samo jedan dio najbitnijih zaključaka i prijedloga:

Za sve domaće turiste kao i naše sugrađane ne bi se sve jednako naplaćivalo, dapače predlažemo svim obrtnicima i ugostiteljima da po primjeru Grada Splita uvedu popuste od 20 do 30 posto domaćem stanovništvu koji su njihovi potrosači kroz cijelu godinu. Opće je poznato da ugostitelji kao i ostali dižu cijene prije sezone, što je normalno. Ovim činom ne bi morali oživljavati grad i Poluotok nakon sezone u zimskim danima.

Najbitnije pitanje za koje se borimo već godinu dana je naplaćivanje Morskih orgulja, nigdje u Europi se ne moze otići ni na javni wc da se ne plati euro ili dva.

Simbolična cijena koja bi dnevno stvarala utržak od par tisuća eura omogućila bi nam postavljanje info pultova na kriznim i udarnim točkama grada i okolice i zapošljavanje desetaka ljudi. To priliči gradu koji visoko kotira medu turističkim gradovima, kao i veći broj komunalnih redara, a matematika je jednostavna, Morske orgulje i Pozdrav suncu bi sami sebe financirali za daljnje obnove i održavanje. Svjedoci smo rekonstrukcije koja slijedi a koštat će oko četiri milijuna kuna bez PDV-a.

Nadalje, oživljavanje Muraja, preuređenje Sfinge u turistički hit, i regulacija prometa u sezoni na Poluotoku, to su modeli koje treba provesti.

Želimo, kao što je u planu Turističke zajednice grada Zadra, da se turizam prenese na sva 22 uža mjesna odbora, kao i tri prigradska (Kožino, Petrčane i Crno) te 10 otočkih mjesnih odbora.

Ovim putem apeliramo na Turističku zajednicu da se pokrene i krene s konkretnim rješenjima.

Naravno da nas, kao i vas, zanimaju cijene velikih javnih površina ugostiteljskih objekata u blizini Orgulja i Pozdrava Suncu, na koja ćemo dobiti odgovore na slijedećoj sjednici Gradskog vijeća.

 

Mate Lukić, vijećnik u Gradskom vijeću Grada Zadra

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar