Ako ste ih do sad koristili – prestanite! Smajlići odaju dojam neprofesionalnosti

Emotikoni ili smajlići vladaju neverbalnom komunikacijom. Kaže se da slika govori tisuću riječi pa tako često koristimo pomoć nasmiješenin ili namrštenih lica kada u poruci želimo posebnonaglasiti neki sadržaj. Ponekad neka slika može čak potpuno zamijeniti tekst, piše Metro.

No je li u redu takvu vrstu izražavanja koristiti u službenim mailovima i razgovorima sa šefom?

Ne baš. Postoji granica do koje se možemo opustiti u razmjenjivanju poruka sa šefom, a smajlići su s njezine druge strane. Ako je vjerovati studiji objavljenoj u časopisu Social Psychological and Personality Science, korištenje smajlića u poslovnim mailovima ima veliki utjecaj na sliku koju stvaramo o sebi. Stvara pretpostavke o našim godinama, spolu i kompetenciji.

Istraživanje je provedeno na Sveučilištu Ben-Gurion u Izraelu, a sastojalo se od tri eksperimenta. Ispitano je 549 ljudi iz 29 različitih zemalja, a analizirala se razlika u dojmu koji se stvarao o pošiljatelju kada bi osoba primila mail sa ili bez smajlića.

Rezultati su pokazali da su osobe koje su slale mailove sa smajlićima bile mlađe i ženskog roda, a najzanimljiviji dio eksperimenta bio je dojam koji su takvi mailovi stvarali o kompetenciji pošiljatelja.

"Naši rezultati dokazali su iz prve ruke da smajlići imaju upravo suprotan učinak. Samo su marginalno uspjeli prenijeti dojam topline i zapravo su smanjili dojam kompetencije", objasnila je Ella Glikson, voditeljica israživanja. "U formalnim poslovnim mailovima, smajlić nije smajlić."

Njezin savjet je da u početnim fazama poslovnih kontakata ne koristimo nikakve sličice.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...