Apstrakcija Vladimira Medanića u Baroknoj kući u Ninu
„Mediteranska ganuća“ naziv je izložbe kojom se u ponedjeljak 14. kolovoza u Galeriji Višeslav, ninske rustikalne Barokne kuće, uz nazočnost brojnih posjetitelja i uzvanika, Vladimir Medanić po drugi put predstavio ninskoj javnosti.
Ljubitelje apstraktne umjetnosti pozdravila je dipl. pov. umjetnosti Marijana Ramov, viša savjetnica za kulturu, koja je iznijela kratak osvrt odnosno likovnu kritiku prof. Vinka Srhoja.
U Medanićevom slikarstvu prevladavaju široke fasete i široki potezi koji su doprinijeli fizionomiji slika na izložbi „Mediteranska ganuća“ Velike i jake „grede“ koje grade arhitekturu slike, dominirajući nad fragilnijim i nježnijim pozadinama.
Medanić konfigurira boje, linije i forme po diktatu često iracionalnih nužnosti i neprotumačivih poriva i tu nema mjesta za racionalna objašnjenja.
Možda će se netko, iz uvijek prisutne potrebe da se slikarstvo zavičajno ili nacionalno situira (što i sam autor izborom naslova ponekad sugerira), zapitati ima li i u apstrakciji prostora za zavičajnost i može li slika bez figura, obrisa krajolika, predmetnog svijeta, ipak svjedočiti lokalno, a ne samo univerzalno. Odgovor, barem kada je slikarstvo u pitanju, leži upravo u tome da se nevidljivo ne može naslikati, odnosno da je za sliku preduvjet njezina postojanja.
Upravo vidljivost na slikama Vlade Medanića postoji u tkanju slikovnog prizora, u formama koje su sad čvršće a onda opet razmekšane, u linijama koje dinamiziraju ili čine statičnim. Sve to postoji u stvarnosti, sve je to dio kolanja života i njegova odumiranja, postojanja, promjene, preobrazbe, stvarnosti koja na kraju biva stvarnost slike, ali ipak stvarnost. No referencije prema zavičaju, prema zapamćenim iskustvima, atmosferi dana ili sumraka, koliko god nam izgledale apstraktno, zapravo su vrlo konkretna istina slike koja i kada je najapstraktnija može biti najkonkretnija.
– Svaki istinski umjetnik svojim djelom želi zagrliti svijet, čini mi se da je to teško u današnjem trenutku života. Ako umjetnost ne može promjeniti svijet, može li ga bar uljepšati? Moje slikarstvo je apstraktog ugođaja, subjektivnog duha, dojma objektivne stvarnosti, na tragu nove slikarske filozofije i psihologije, postmoderne umjetnosti, rekao je Medanić.
U galerijskom prostoru izloženo je 13 radova.
U ime Gradonačelnika Grada Nina izložbu „Mediteranska ganuća“ otvorila je dogradonačelnica Grada Dalija Pavlović Peroš, naglasivši kako će građani i brojni posjetitelji Nina izložbu moći razgledati svakim danom do 31. kolovoza.
Za posebno ugodnu atmosferu pobrinula se ninska muška klapa Condura Nin koja je nakon izložbe uz gostovanje klapa prijatelja na Trgu kneza Višeslava u Ninu sudjelovala na smotri klapa pod nazivom „Puna idra pisme“.