Rene Bakalović: “Kad bi se iskoristile sve gastro raznovrsnosti Hrvatska bi postala svjetska senzacija”

,,Brod kulture i gastronomije” ponudio je Zadranima, domaćim i inozemnim gostima nezaboravnu kulturnu i gastro večer.

Program na rivi započeo je od 20 sati s interaktivnom predstavom „BOCA-COCA“ koja je djecu kroz igru podučila o zaštiti okoliša i recikliranju stakla. Nakon predstave pjesnik Enes Kišević djeci je čitao odlomke iz knjige i recitirao poeziju u radionici „HEPI djeca čitaju!“. Prisutne su zabavljali atraktivnim plesnim točkama uz latino glazbu plesni par Petra Novosel i Silvijo Fresla iz plesnog studija Bailatino. U brodskoj knjižari na otvorenom posjetitelji su se mogli počastiti kupnjom mnogih aktualnih naslova uz odlične popuste.

U pratećem programu predstavljanja hrvatske gastronomije mogli su se degustirati svježe tjestenine „Aurelia“, poznata maslinova ulja Poljoprivredne zadruge Postira, zadarski tartufi Matak, proizvodi tvrtke Volim ljuto, voćne rakije Šimić, craft piva pivovare Zeppelin, zdrave grickalice tvrtke EuroCompany te brojni proizvodi hrvatskih OPG-ova poput medova, džemova, sokova, zimnice, raznih namaza i drugih.

Promovirali smo zdrave i eko specijalitete iz cijele Hrvatske od brojnih malih proizvođača, uglavnom OPG-ova iz Daruvara, Međimurja i Zagorja. Iz zadarske županije posebno možemo izdvojiti OPG Matak Tartufe, koji jedini proizvode tartufe u Dalmaciji odnosno jedini izvan Istre koja je stvorila brend od tartufa. Od proizvoda ponudili smo: bijeli i crni tartuf cijeli, sjeckani i mljeveni, tartufatu – pasta od tartufa, šampinjona i maslina, med s tartufom koji je najbolje jesti s tvrdim sirom, poput paškog sira. Prodaja navedenih proizvoda nije išla baš najbolje, sugerirao bih da se svakako trebe više potruditi oko promocije istaknutih proizvoda, kazao nam je Boris Hajoš, jedan od organizatora.

Rene Bakalović, poznati novinar i gastronomad naglasio je kako Hrvatsku gastronomiju, njezine kvalitete i potencijale najbolje opisuje jedna riječ: raznovrsnost! Smatra da se od raznovrsnosti od Baranje, Zagorja, sve do Istre, Dalmacije i Dubrovnika može pružiti vrhunska kvaliteta. Mišljenja je i kada bi se znalo optimalno iskoristiti sve te potencijale, da bi Hrvatska postala svjetska senzacija.

Hrvatsku je svijet prepoznao kao iznimnu eno, gastro destinaciju što je veliki potencijal za našu zemlju. Gosti kojima je važan motiv dolaska dobra hrana i piće su odlični gosti i ne samo u smislu da su dobri potrošači, nego se radi uglavnom o obrazovanijim osobama koji mogu kvalitetno širiti priču o Hrvatskoj. Mi imamo toliko toga za pružiti spomenutim gostima. Nažalost došlo je po mom mišljenju do problema jer nas je to izobilje malo uljuljkalo pa i sami nismo svjesni da možemo mnogo, mnogo više. Za primjer, s obzirom na to da smo u Zadru bi naveo da Hrvati pa čak ni profesionalci ne znaju da imamo i dalmatinski tartuf a ne samo istarski. Gospodin Matak koji je pokrenuo priču zadarskog odnosno dalmatinskog tartufa, usudio bi se reći da je genijalni poduzetnik. Sada nadležne institucije trebaju promovirati priču da je Hrvatska zemlja tartufa, ne samo Istra nego i Dalmacija a dobre su šanse da putem Dalmacije krene i Slavonija. Ovakvih fantastičnih primjera poput tartufa ima mnogo i sve ih trebamo brže, više i bolje promovirati, rekao nam je Rene Bakalović.

Srđana Jevtić, superfinalistica TV showa MasterChef pripremila je brojne delicije za posjetitelje Broda kulture i gastronomije. Na meniju su bili tortelloni ricotta špinat Aurelia s kaparama i dimljenim brancinom, ravioli s ovčjim sirom s bosiljkom i suhim rajčicama. Srđana se izvrsno snašla u brodskoj kuhinji, jer je već radila na jahtama i brodovima, i za njih kaže da su manje ali zato dobro organizirane jer je kuharu sve nadohvat ruke.

„Na Brodu mi je „fenomentastično“ jer sam „mala od mora“. Rodom sam iz Zadra i od malena sam na moru i u kuhinji. Društvo i atmosfera su odlični a cijeli koncept Broda kulture i gastronomije je genijalan i sve je motivirajuće. Mislim da bi naše turističke zajednice na sajmovima po svijetu trebale na sličan način više promovirati sve naše divne gastro proizvode koje imamo i male proizvođače koji proizvode najbolje namirnice jer to je Hrvatska. U našoj gastronomiji puno se promijenilo nabolje unatrag 10 godina. Svi mi bi htjeli da je taj napredak i brži ali ipak idemo ukorak sa svjetskom scenom. Vodim školu kuhanja i vidim kako dolazi sve više mladih i muškaraca, što me veseli. Nekoć su škole za kuhare bile zadnji izbor mladima, a danas sve više njih želi kuhati i obrazovati se za kuhare, izjavila je Srđana Jevtić.

 

 

 

 

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...