Zagrepčanka tijekom odmora na Pagu pokušala dobiti kapi za nos za dijete, liječnici ju izignorirali

Zbog obične upale uha djeteta ili pak alergije na sunce godišnji odmor mogao bi vam se pretvoriti u totalni kaos. To se dogodilo našoj čitateljici iz Zagreba koja je na odmoru na Pagu pokušala doći do običnih kapi za nos koje idu na recept za svog jednogodišnjeg sina. Jedan doktor ju je slao drugom s porukom – niste naš pacijent. Stoga smo za vas doznali koja su sve prava domaćih turista na Jadranu i kome trebate ići ako vas bolest ulovi stotine kilometara od vašeg doktora, piše Tportal.hr.

Priča naše čitateljice glasi otprilike ovako: tijekom ljetovanja u Povljani na Pagu s jednogodišnjim sinom otišla je doktorici opće prakse u tom mjestu po kapi za nos. Maleni je imao začepljen nos, zubići su mu izbijali i zbog toga je odbijao hranu. Djetetova pedijatrica u Zagrebu bila je na godišnjem, a njezina zamjena u tom trenutku nedostupna.

‘Doktorica opće prakse u Povljani mi je rekla da mi može samo dati privatni recept, ali nije na kraju ni to napravila i uputila nas je pedijatru u Pag jer nas ona ne može primiti – nismo njezini pacijenti. Napomenula je da bolje odem pedijatru u Pag, ali da me ni on ne može primiti jer nismo njegovi pacijenti. U biti bismo trebali ići na hitnu… za obične kapi?’, ogorčena je čitateljica.

‘Uopće je suludo da plaćamo i osnovno i dopunsko osiguranje, a ne možemo dobiti osnovnu uslugu za sebe ili dijete jer smo dislocirani. Zar je hitna jedina kojoj se možemo obratiti za takve, takoreći banalne slučajeve’, ističe.

Na što imate pravo i tko vas mora primiti

Tragom njezinog slučaja, doznali smo konkretne informacije kako postupati u ovakvim slučajevima i gdje potražiti pomoć – u turističkim ambulantama, ordinacijama primarne zdravstvene zaštite ili pak na hitnoj?

Važno je da pacijenti i osiguranici HZZO-a znaju koja su im prava jer ne treba očekivati da će baš svaka osoba kojoj se obratite unutar zdravstvenog sustava biti susretljiva. Iz ovog primjera ispada da ni oni nisu sigurni tko i gdje prima domaće turiste.

Nenad Korkut, glasnogovornik HZZO-a, za tportal je objasnio što napraviti ako vam je potreban liječnik, a nalazite se na više od 50 kilometara od vašeg izabranog doktora obiteljske medicine.

Korkut ističe da svi osiguranici HZZO-a imaju na odmoru pravo na liječničku skrb, istu kakvu imaju i kod kuće. Dakle ako ste na odmoru ili službenom putu, boli vas zub, imate temperaturu ili bilo što drugo zbog čega biste, da ste doma, otišli svojem doktoru, isto to možete napraviti kod najbližeg liječnika, zubara ili pedijatra na moru.

Obratite pozornost na jednu stvar

Pritom trebate obratiti pozornost na bitnu stvar. Ordinacije koje imaju ugovor s HZZO-om imaju jasno istaknuto naljepnicu na vratima na kojoj to piše.

Korkut napominje da govorimo o akutnim stanjima, ne o kroničnim bolestima. Kronični bolesnici kojima, recimo, nestane terapije na godišnjem odmoru trebali bi kontaktirati sa svojim doktorom da im ‘pusti’ e-uputnicu i na taj način lijek mogu podignuti u bilo kojoj ljekarni.

Domaći turisti na moru također mogu obaviti laboratorijsku dijagnostiku, a uputnicu za to također im treba osigurati doktor opće prakse gdje god da se zateknu.

U turističkoj ambulanti naplaćuju usluge

Tijekom ljeta u većim turističkim mjestima rade i turističke ambulante. Riječ je o ustanovama koje nemaju ugovor s HZZO-om i oni s njima nemaju veze. Turističke ambulante osnivaju tijela lokalne samouprave kako bi velikom broju turista koji ljeti pristižu u njihova mjesta bili na dispoziciji za manje ozljede, poput saniranja ogrebotina, opekotina od sunca, uboda i slično.

U turističku ambulantu dakle može doći bilo tko, i domaći i strani gost. Pritom će im se usluga koju su primili zaračunati prema cjeniku Hrvatske liječničke komore. Turistička ambulanta, s obzirom na to da nema ugovor s HZZO-om, ne može izdavati recepte za lijekove niti uputnice za dijagnostičke postupke.

Pacijenti imaju pravo izabrati i turističku ambulantu ako je tamo manja gužva, no to je njihov izbor. No ako vas doktor opće prakse ili pedijatar koji ima ugovor s HZZO-om odbije i pošalje u turističku ambulantu, pobunite se.

‘To ne toleriramo. U tom slučaju taj bi pacijent morao to prijaviti ravnatelju doma zdravlja, a ako se ogluše, onda u područnu službu HZZO-a.

Dakle osiguranik ima ista prava u bilo kojem dijelu Hrvatske, a isto vrijedi i za turiste iz zemalja Europske unije koji imaju Europsku karticu zdravstvenog osiguranja.’

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...