Cestitka_Uskrs

Stankovački aerodrom gradit će se sljedeće godine, a uz njega ide starački dom, casino, trgovački centar…

Stankovci, mala općina na potezu između Šibenika i Benkovca, na čijem području živi oko dvije tisuće stanovnika, uskoro bi mogla dobiti aerodrom.

Ukupna vrijednost projekta, kada bude u potpunosti realiziran, iznosit će oko 130 milijuna eura, a investitor je poduzetnik i bivši pilot Josip Crnčević iz Sesveta, koji je na ovu ideju došao prije desetak godina.

Aerodrom je projektirao Josip Slaven Delalle, zagrebački arhitekt koji posljednjih nekoliko godina živi i radi u Hamburgu i Berlinu, a u razgovoru za Index otkriva zašto su baš Stankovci odabrani kao lokacija budućeg aerodroma.

Ideja o izgradnji aerodroma u Stankovcima stara je gotovo 10 godina. Nekoliko preduvjeta je bilo ispunjeno da se ovdje projektira aerodrom: struktura terena, povoljne meteorološke prilike i veliko građevinsko područje u neizgrađenom dijelu općine Stankovci. Kasnija ispitivanja su pokazala da na toj lokaciji nema površinskih voda ni vodnih dobara, postojeće nisko raslinje nije pod posebnom zaštitom i nema infrastrukturnih objekata. Studija neovisne tvrtke je pokazala da nema bitnog utjecaja na okoliš, a lokalna samouprava je izuzetno pozitivno reagirala i podržala investiciju koliko je to bilo moguće, prepoznavši potencijal projekta i buduća radna mjesta u realnom sektoru, kaže Delalle.

Projekt će se razvijati u nekoliko faza. Prvo će biti sagrađena poletno-sletna staza i servisni hangari. U sljedećim fazama, uz aerodrom, gradit će se hotel, casino, umirovljenički dom, solarna elektrana, trgovački centar, poslovni centar i različiti ostali javni sadržaji. No gradnja tih popratnih sadržaja ovisit će prije svega o zahtjevima tržišta.

– Uzletno-sletna staza i prijemna zgrada sa servisnim hangarima su jezgra cijelog projekta. Investitor, koji je i sam profesionalni pilot s vise desetljeća iskustva u tom području, zamislio je ovdje centar za servisiranje, održavanje i čuvanje malih i srednjih privatnih aviona iz šire regije. Konkretan interes i upiti bili su i pokretači cijelog projekta. Uslijedit će projekti i izgradnja svih popratnih objekata da bi se korisnicima na jednom mjestu pružila cjelovita usluga: smještajni kapaciteti, zabavno rekreativni sadržaji itd. Projekt i jest zamišljen tako da se novi sadržaji za kojima se pokaže potreba mogu uklopiti u inicijalni projekt, kaže Delalle.

Zbog visoke reguliranosti zračnog prometa, projekt je bio prilično zahtjevan. Uzletno-sletna staza bit će duljine 1400 metara, što je dovoljno za slijetanje zrakoplova srednjeg dometa (npr. Boeing 737-300).

– Zračni promet je visoko regulirano područje i njegova sigurnost i nesmetano odvijanje je opravdan i dovoljan razlog. Postoji veliki broj smjernica za projektiranje same uzletno-sletne staze, od njene orijentacije, do kvalitete podloge i signalizacije, što ju čini zahtjevnim infrastrukturnim projektom. Projekt staze napravljen je u suradnji s tvrtkom Konus iz Zadra. Za samu prijemnu zgradu bitno je bilo odrediti maksimalni kapacitet i imati jasnu viziju o brzom i neometanom protoku putnika. Primijenjeni su najviši standardi tijekom projektiranja, a poletno-sletna staza je dostatna i za slijetanje zrakoplova srednjeg dometa komercijalnih kompanija, kaže Delalle.

Gradnja aerodroma mogla bi početi već sljedeće godine.

– Najkasnije do kraja godine se očekuje raspisivanje natječaja za koncesiju Ministarstva državne imovine, što je osnovni uvjet da pripremljeni projekti za uzletno-sletnu stazu i prijemnu zgradu krenu u daljnju razradu. Pred investitorom, projektnim timom i suradnicima je dug put, ali već bi sljedeće godine mogli početi radovi na pripremi terena, kaže Delalle.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...