Liburnija priznaje: “Radovi na cestama čine nas nepouzdanima, patimo i mi i putnici”

Više građana u razdoblju od mjesec dana potužilo nam se na nepouzdanost javnog prijevoza u Zadru koji obavlja autobusni prijevoznik Liburnija. Zadrani se žale kako autobusi na odredište redovito kasne, ponekad i po 20 minuta radi čega doživljavaju raznorazne neugodnosti. Posljednji e-mail koji smo zaprimili, a koji šalje čitateljica Ana, u detalje je opisao sve frustracije koje građani ovisni o javnom autobusnom prijevozu prolaze.


– Kako molite građane da Vam napišu ono što im smeta u gradu, društvu, svijetu odlučila sam Vam se javiti s kritikom na autobusni promet grada. Znam da nisam jedina s negativnim mišljenjem o istom. Kad bi samo jedno popodne čekali autobus, sve bi Vam bilo jasno, ali da morate biti korisnik javnog prijevoza svaki dan čupali bi si kosu. Zamrzili bi sva prijevozna sredstva, sve vozače, cijelo društvo koje Vas okružuje i sam grad Zadar. Nakon sat vremena čekanja otišli bi u prostorije kolodvora i pitali što se događa na što bi Vam ljubazno osoblje, koje ćete vidjeti ako im se baš radi taj dan, odgovorilo: “Mlada si, što ti je pričekat još malo”. Vratili bi se natrag na stanicu i nakon još desetak minuta čekanja sa suzama u očima krenuli kući pješke s mislima kako jedva čekate iseliti iz ovog šugavog grada, pa čak i više, iz ove retardirane države koja nije sposobna ni organizirati javni prijevoz u svojim gradovima.

Razumijem ja da su radovi nakon sezone i poplava na cestama nužni, ali onda je nužno i obavijestiti građane o istim ako je to uzrok kašnjenja. Kad sam pitala vozače zašto se ne uvede novi vozni red, s manje linija pa da bar građani znaju da će bus krenuti na vrijeme, gledali su me kao da sam pala s Marsa. Očito je normalno doći na kolodvori i čekati dok vam se ne posreći i tako svaki dan, svaki dan, svaki dan sve dok ne odlučite ići u grad pješke 45min (ovisno gdje živite). Meni su osobno, najdraži dani u tjednu postali oni u kojima ne moram koristiti javni prijevoz jer ću tih nekoliko sati koje sam inače trošila na čekanje, moći iskoristiti pametnije, a i neće mi biti uništeni cijeli dan zbog gluposti kao što je javni prijevoz.

Provedite anketu među građanima kad čekaju autobus i dajem ruku u vatru da će, usudim se reći više od 90% onih koji svakodnevno koriste javni promet, izjaviti da su nezadovoljni. I ne radi se ovdje samo o mladim ljudima koji “imaju svo vrijeme svijeta” i “nemaju ionako drugog posla”, nego se radi i o starijim ljudima, ljudima koji se umorni žele vratiti kući s posla, o roditeljima koji vode djecu u vrtić ili kod doktora, o djeci koja svakodnevno kasne u školu jer, eto, opet nije bilo busa. I znate što je najgore u svemu tome? Svi su u potpunosti inertni prema tom problemu. Svi znaju da je to tako pa nije problem kasniti sat vremena. Meni je žao mene i svih koji kasne, ali još mi je više žao grada u kojem živim koji kasni ne satima nego desetljećima.

S poštovanjem,
Ana


Isti e-mail proslijedili smo Liburniji d.o.o. u potrazi za očitovanjem, a odgovor koji smo dobili nije nas iznenadio. Naime, Liburnija za sva kašnjenja optužuje radove na cestama koji su paralizirali naš grad. Količina radova i njihova ‘brzina’ dovršavanja stvaraju gužve koje, kažu u Liburniji, najviše štete njima samima jer “opravdano nezadovoljni putnici traže alternativna rješenja prijevoza”. Liburnija nam je poslala sljedeći odgovor na naš upit.

– Jako nam je žao zbog neugodnih situacija koje prolazite Vi i  naši građani radi trenutne nepouzdanosti javnog prijevoza u našem gradu. Međutim, ne samo da nismo odgovorni zbog nastale situacije, nego, nažalost, ne možemo ništa niti učiniti kako bismo istu ublažili. Naime, cijeli problem ne može se riješiti niti korekcijom voznog reda budući su prometne gužve i zastoji nepredvidivi, pa se događa da umjesto 30 minuta autobus za Dračevac vozi u intervalima od 40 minuta, a već isto popodne autobus vozi po rasporedu, zatim sljedeći dan opet sasvim drugačije. Poseban  je problem Ulica Ante Starčevića odnosno tzv. Bulevar u redovnim okolnostima, autobusu je potrebno tri minute s vrha Bulevara do Kolodvora, a sada se to vrijeme produži i do 20 minuta, ali naglašavamo ne uvijek, dakle nema pravila. Posebno napominjemo da uz dužno štovanje i stalnu brigu o putnicima najveću štetu upravo trpi sama Liburnija zbog toga što opravdano nezadovoljni putnici traže alternativna rješenja prijevoza. 

Hoće li se s dovršetkom radova vratiti povjerenje građana u Liburniju ili će se stanovnici Zadra na duži rok okrenuti carpoolingu, Uberu ili taxi prijevozu? Grad Zadar, Hrvatske ceste i sami izvođači građevinskih radova na cestama ovako su potencijalno opasno naštetili do sada veoma popularnom gradskom autobusnom prijevozniku. Što će se iz ove situacije izroditi te hoće li se dugovi Liburnije (čiji nam je direktor svojedobno potvrdio kako Liburnija nema dovoljno novca za sanaciju autobusnog kolodvora u Zadru) popeti toliko visoko da ugroze opstanak iste pokazat će vrijeme.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...