Zašto ćemo u 2018. plaćati odvoz smeća znatno više, a dobiti malo ili ništa!?

Komunalno poduzeće Čistoća izradilo je nacrt Uredbe o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području grada Zadra. Boljom analizom Uredbe jasno se može iščitati nepripremljenost Grada i komunalnog poduzeća Čistoća u svezi zadovoljenja Direktive 2008/98/EZ o otpadu, kako stoji u posljednjem priopćenju GLAS-a.

Debeli zaostatak Zadra i Zadarske županije

„Čistoća“ je zadnjom Uredbom na sebe preuzela obvezu osigurati odvojeno preuzimanje različitih vrsta otpada, između ostalog i biorazgradivog. Komunalno poduzeće uredno je navelo i oblike spremnika za biorazgradivi otpad, ali je „slučajno“ izostavilo navesti gdje se isti spremnici mogu naći i vidjeti. U stvarnosti još uvijek ne postoje spremnici u koje bi se biorazgradivi otpad mogao odlagati!

Po tko zna koji put utrošeno je vremena i vremena, novce ne spominjemo, na sastanke, diskusije, nacrte i papirologiju, a kako bi se prikazalo da Grad i komunalno poduzeće nastoje riješiti problem. U stvarnosti, Grad Zadar, a posebno komunalno poduzeće Čistoća, dokazano, nisu poduzeli dovoljno i na vrijeme, kako bi Grad i cijela županija s neslavnih 12% odvojenog otpada dosegnuli minimalnih 50%. Potrebni spremnici nisu postavljeni ili su nedostupni većini građana. Građani koji bi i razvrstavali otpad, spriječeni su jer u blizini mjesta stanovanja ne mogu pronaći posebne spremnike. Velik dio građana uopće nema osjećaj da je dužan razvrstavati otpad. Malo tko zna što se radi s prikupljenim otpadom i pita se predstavlja li razvrstani otpad benefit za njega samog, Grad, komunalno poduzeće ili je isti samo još jedan način bogaćenja pojedinaca!?

Predlažemo da Gradske vlasti i komunalno poduzeća Čistoća, što je moguće prije, s predstavnicima mjesnih odbora definiraju lokacije i postave spremnike za odlaganje posebnih vrsta otpada na mjestima dostupnim svim građanima. Također, isti se trebaju sastati s predstavnicima ugostitelja i drugih gospodarstvenika kako bi se dogovorio i definirao način razvrstavanja i odlaganja otpada, posebno biorazgradivog i posebno na Poluotoku.

100 kuna za odvoz smeća

Najslikovitije rečeno, ugostitelji ne bi smjeli bacati hranu kao i do sada, već se ista mora odlagati posebno i u posebne spremnike za biorazgradivi otpad. Logično se postavlja pitanje, kako će to činiti i kako će sustav odvoza funkcionirati kad još nisu riješena pitanja ni odlaganja ni otpreme namirnica!? U svakom slučaju, komunalno poduzeće mora nabaviti dodatna sredstva za sakupljanje i prijevoz posebnih vrsta otpada. Konačno, da bi razvrstavanje uopće imalo smisla, potrebno je raspisati javni natječaj za prodaju iskoristivog otpada, kao sirovine, do otvaranja Centra za gospodarenje otpadom.

Građani moraju biti svjesni kako su kazne za neodvajanje otpada, propisane istom uredbom, vrlo visoke i neprimjerene za naše prihode. To potvrđuje Članak 45. Uredbe koji između ostalog kaže: “ako ne predaje biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna.“ Umjesto da se građani educiraju i motiviraju za razvrstavanje otpada na način da će od istog imati korist kroz zdravije životno okruženje i dugoročno nižu cijenu radi prodaje i iskorištavanja dijela razvrstanog otpada, oni krivnjom Grada i komunalnog poduzeća Čistoća, i dalje neće razvrstavati otpad i za to će bit kažnjavani. Na kraju će se penali zbog nepoštivanja europske direktive raspodijeliti na sve korisnike usluge komunalnog poduzeća, tj. odvoz smeća ćemo vrlo skoro plaćati više od 100 kuna po domaćinstvu, mjesečno! Treba li nam to!?

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...