Pupić-Bakrač: “Gaženica je od početka predmet jedne velike pljačke, u samoj izgradnji pa po svoj prilici i nakon nje”

Marko Pupić-Bakrač priopćenjem se očitovao o koncesioniranju luke Gaženica:

“Na natječaj za Lučke uprave Zadar za 20 godišnju koncesiju upravljanja Gaženicom pristigla je jedna ponuda tvrtke Zadar International Port Operations, tvrtka koju je u Zagrebu u kolovozu 2017. godine ciljano osnovao Global Ports Netherlands B.V.,  iz Nizozemske. Kada vidim da se za poslovanje preko noći, ad hoc osnivaju tvrtke u Nizozemskoj prođe me jeza ( upravo jedna takva tvrtka kupuje zemljišta iznad Supernove u režiji bivšeg državnog tajnika i najvećeg zadarskog ratnog profitera ).

Svi glume iznenađeni što je pristigla samo jedna ponuda i eto nadaju se da je u skladu sa uvjetima natječaja i da će biti prihvaćena !? Ne vidim mjesta čuđenju jer se na sličan natječaj za trenutno daleko atraktivniju luku Gruž javio također samo jedan ponuđač i to isti kao za luku Gaženica. Dakle iščuđavanje što se događa je samo paravan za prikrivanje laži koje se stalno pletu oko Gaženice. Svašta se tu govorilo i obećavalo a sada se pokazuje da su sve to bile isprazne tlapnje. Prema riječima bivšeg državnog tajnika tu je trebalo biti otvoreno 5000 novih radnih mjesta, po županu Gaženica će postati homeport koji će nam donositi vreće novca,  za nju će se otimati koncesionari i investitori… Kao i svi kapitalni projekti u kojima je prste imao čuveni zadarski dvojac, šef i njegova desna ruka, Gaženica je od početka predmet jedne velike pljačke, u samoj izgradnji pa po svoj prilici i nakon nje.

Sa turskim ponuditeljima za luku Gruž ministar Butković je raskinuo predugovor zbog nepoštivanja uvjeta od strane koncesionara. I u slučaju luke Gruž lokalni mangupi pokušali su  peškati ispod stola. Koncesionar je trebao dobiti 25 000 m2 lučkog prostora u koncesiju po cijeni 66 000 eura godišnje, odnosno 2,64 eura po kvadratu !? Superkonzum u istoj toj luci za 2000 m2 plaća 300 000 eura godišnje. Potpisivali su se aneksi ugovoru koji su bili obavijeni velom tajne, na štetu davatelja koncesije a na korist koncesionaru.

Na noge se podigla cijela dubrovačka javnost. Tko zna kako bi sve to završilo, naime i uz pogodnosti koje je dobio koncesionar nije mogao zatvoriti financijsku konstrukciju. Tražili su odgode , na kraju jamstvo od države za kredit te povećanje lučke naknade po putniku. U tom trenutku ministar Butković bio je prisiljen raskinuti ugovor.

Kod nas je situacija još opasnija jer se o davanju koncesije ne odlučuje na državnom već na lokalnom nivou, nekakvo sedmeročlano povjerenstvo. Od otvaranja ponude javnosti nije obznanjeno što su Turci točno ponudili. Vode se nekakvi tajni razgovori i pregovori, lokalni torbari dilaju prostorima koje prema uvjetima koncesije koncesionar može dati u potkoncesiju !?

Kako je uopće moguće da se vode pregovori i uzme u razmatranje ponuda ponuđača s kojim je ministar Butković raskinuo ugovor zbog nepoštivanja uvjeta  ? Da li se taj problem namjerava premostiti otvaranjem nove tvrtke Zadar International Port Operation preko nizozemske tvrtke od strane istih igrača koji nisu ispoštovali ugovor u Gružu ? Kada će javnosti biti predočena Turska ponuda i do kada će se s njima pregovarati u tajnosti ?”

Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije, Marko Pupić-Bakrač

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...