Miro Bulj: “Hrvatska gubi na luci Gaženica, a kompanija koja se jedina javila na natječaj profitira na minimalno 20 godina”

Saborski zastupnik Mosta Miro Bulj održao je danas stanku u Hrvatskom saboru o putničkoj luci Gaženica u Zadru koja se daje u koncesiju. Bulj je istaknuo da je za izgradnju ove luke uloženo ukupno oko 1, 5 milijarde kuna osiguranih putem kredita stranim bankama, daje na 20 godina turskoj kompaniji s upitnim referencama u RH za samo nešto više od 32 milijuna kuna.

“Milijardu i pol vrijednosti daje se za 32 milijuna?! Ulažemo naše snažno protivljenje ovakvoj netransparentnoj i ekonomski neisplativoj koncesiji! Most i Akcija mladih u Zadru od početka natječaja za koncesiju u Gaženici upozoravaju da je potreban veći angažman Ministarstva i Vlade RH, jer Lučka uprava Zadar nema ljudskih kapaciteta kako bi provela uspješan natječaj o koncesiji, za obavljanje putničkog prometa koji uključuje i promet brodova na cruising putovanjima. To se pokazalo točno, jer je pristigla samo jedna ponuda. Ne znamo koje su reference kompanije Zadar International Port Operation, jer je u kolovozu 2017. osnovana u Zagrebu ciljano za ovaj natječaj, a iza nje stoji turska grupacija Global Ports Holding. Interesantno, toj tvrtki je zbog nepravilnosti Ministarstvo raskinulo predugovor za koncesiju u putničkoj luci Gruž u Dubrovniku. Kakve su to ona reference pitamo se?! Uporno se uskraćuje uvid u natječajni postupak da vidimo na osnovi čega se donosi tako financijski štetna odluka za RH?”, objasnio je Bulj.

Zastupnik Bulj je izložio kako turska tvrtka, koja je odlukom Upravnog vijeća Lučke uprave dobila koncesiju na 20 godina, puno toga ima na raspolaganju, za malo novca. Osim osnovnih poslova vezanih uz privez i odvez brodova, ukrcaji iskrcaj putnika, ima i ugostiteljske usluge putnicima u Gaženici, uključujući primjerice i uslugu bežičnog interneta.

“Dakle, za ekskluzivno korištenje cijele izgrađene putničke infrastrukture vrijedne milijardu i pol kuna, oni nude na 20 godina 1 600 000 kn godišnje koncesijske naknade plus varijabilni dio zarade u iznosu 2 odnosno 6 posto. U 20 godina koliko traje koncesija, Hrvatska bi dobila nešto više od 32 milijuna kuna, a samo godišnja rata povrata kredita nam je 7 milijuna kuna! Hrvatska gubi na luci Gaženica, a kompanija koja se jedina javila na natječaj profitira na minimalno 20 godina, toliko vrijednu infrastrukturu za pedeseti dio vrijednosti uloženog? Gdje je tu računica i korist za RH?!”, upozorava Bulj.

Važno je naglasiti, drži Bulj, da Turci nude zapošljavanje 28 ljudi, koliko se može čuti iz šturih podataka dostupnih zainteresiranoj javnosti i građanima. Obećavalo se prilikom izgradnje luke zapošljavanje čak 1000 radnika.

“Most i koalicijski partneri nudi osnivanje gospodarskog klastera putem kojeg bi Lučka uprava Zadar dobila svu potrebnu pomoć da samostalno obavlja sve te poslove, sama iznajmljuje prostore za sporedne djelatnosti i zaposli s vremenom jednako i više ljudi. Tražimo i pauzu jer su sve odluke na štetu interesa RH i Zadra donesene u uskom krugu ljudi, svega sedam članova Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, predvođene županom Božidarom Longinom. Oni su 12. ožujka pregledali i ocijenili ponudu te je proglasili valjanom, a sve to bez uvida javnosti, jer su i lokalnim vijećnicima odbili uvid u uvjete natječaja i ponudu, suprotno značaju ove luke za RH i Zadar, kao i međunarodnim konvencijama koje propisuju uključivanje javnosti kod donošenja odluka od strateškog značenja za zajednicu”, rekao je Bulj.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...