Kruh je jedan od ključnih izvora vlakana u prehrani, a vlakna su važna za probavu te pomažu smanjiti rizik od srčanih bolesti i raka crijeva

Evo na što trebate paziti; Posljednjih godina kruh je dospio na loš glas

Arhiva AZD/Ilustracija

Posljednjih je godina kruh dospio na loš glas i postao jedna od najnepoželjnijih namirnica. Doduše, istina je da ga mnogi jedu u velikim količinima jer predstavlja jeftinu i dostupnu opciju hranjenja. Oni koji radikalno zagovaraju zdrav život, u potpunosti izbacuju kruh, no je li to doista nužno? Ključ je u umjerenosti i raznovrsnosti, stoga nema apsolutno nikakvog razloga da kruh ne uključite u svoju uravnoteženu prehranu.

Najbolje vrste kruhe
Dijete koje se temelje na niskom unosu ugljikohidrata postale su vrlo popularne, a i zdravstveni profesionalci smatraju kako prekomjerna konzumacija ugljikohidrata dugoročno nije dobra za zdravlje. Međutim, ono što mnogima promiče jest činjenica kako se ne smiju svi ugljikohidrati trpati u isti koš. Nutritivna vrijednost koju dobivate od šnite integralnog kruha ili tjestenine nije jednaka kao slična količina šećera.

Želite li smršavjeti, onda da, previše ugljikohidrata može potaknuti pohranu masnoća u tijelu, ali razumna porcija vlaknastih ugljikohidrata u kombinaciji proteinima, dobrim mastima i obiljem povrća uravnotežuje razinu šećera u krvi i osigurava dulju sitost do sljedećeg obroka. Uz to, prehrana bogata vlaknima dokazano pomaže pri mršavljenju. I dok zapakirana štruca bijelog kruha iz supermarketa nije toliko super, svježa varijanta iz lokalne pekare može biti vrlo hranjiva.

Kruh je jedan od ključnih izvora vlakana u prehrani, a vlakna su važna za probavu te pomažu smanjiti rizik od srčanih bolesti i raka crijeva. Uvijek birajte kruh od cjelovitih žitarica jer je kao takav dobar izvor vitamina B i E, željeza, magnezija i cinka. Osim toga, sadrži i proteine. Primjerice, raženi i kruh od heljde pružaju esencijalne aminokiseline potrebne za zdravlje.

Na što paziti kod kupovine?
Čitajte sastojke na ambalaži: ako popisu nema kraja, izbjegavajte takav kruh jer je pun aditiva. Birajte što je moguće prirodnije izvore. Zdraviji je kruh iz lokalne pekare nego onaj u celofanu.
Pazite na sol: neke štruce mogu sadržavati zaista puno soli i to su najčešće upravo one zapakirane u trgovinama.
Problematičan je i šećer: neke vrste kruha sadrže i velike količine šećera, osobito onaj bez glutena. Provjerite što piše na ambalaži.
Nije svaki integralni kruh dobar: jeftinije varijante smeđeg kruha možda uopće nemaju cjelovite žitarice, već su samo obojene.
Prvi je sastojak glavni: želite li biti sigurni da kupujete zdrav kruh, prvi naveden sastojak mora biti cjelovito brašno ili cjelovita žitarica (koja god), otkiva net.hr.

Ostavi komentar koristeći Facebook

Tagovi:


 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar