najvažnije je Znanje marketinga i prodaje

Otkriva nam stručnjakinja Ivana Šulc; Kako povećati broj “followera” i postati popularan na Instagramu

Arhiva AZD/Ilustracija

Instagram je već nekoliko godina jedna od najbrže rastućih društvenih mreža, osobito među mladim ljudima. Mnogi su izgradili karijeru upravo zahvaljujući ovoj platformi. Čak i one djevojke i mladići koji ne sanjaju o basnoslovnim zaradama preko Instagrama, žele imati što veći broj sljedbenika, lajkova, komentara… Ukratko rečeno žele postati popularni.

Kao i u svakoj drugoj aktivnosti u životu i na društvenim mrežama treba napraviti puno malih koraka do uspjeha.

A kako bismo doznali koji su to trikovi i taktike koje jedan profil mogu učiniti što zanimljivijim oku javnosti, pokucali smo na adresu Ivane Šulc, stručnjakinje za društvene mreže, digitalni marketing, internet, tehnologiju, posao i karijeru.

Da li je uistinu Facebook, spram Instagrama postao demode?

Facebook je još uvijek najvažnija i najveća društvena mreža. Prema najnovijim podacima, Facebook je u zadnjem kvartalu 2017.g imao više od 2.13 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika što je porast od 14% u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, i Instagram raste i u prosincu prošle godine došao je na već 800 milijuna mjesečnih korisnika, a mladi korisnici u dobi između 12 i 17 godina preferiraju Instagram i Snapchat u odnosu na Facebook. Tako da bi se moglo reći da mlađe generacije nešto manje koriste (i redovno provjeravaju) Facebook ali je on i dalje najjača društvena mreža kad je riječ o oglašavanju.

Za nas laike, na koji način osoba može svoj Instagram profil učiniti profitabilnim?

Najvažnije je izgraditi zajednicu aktivnih pratitelja kako bi se uopće moglo razmišljati o profitabilnosti na Instagramu. Brojevi nisu toliko važni iako većina brendova preferira da osoba, u ovom slučaju micro influencer, ima barem 5000 aktivnih pratitelja. No, poznati su slučajevi osoba koje imaju 1000 pratitelja, a svejedno uspiju naplatiti 150-200 $ po postu. Važno je povezati se s publikom na višoj razini i razviti međusobno povjerenje. Načini zarade na Instagramu su brojni, a najjednostavniji su prodaja vlastitih fotografija ili prodaja proizvoda (bilo da je riječ o fizičkim proizvodima ili elektronskim knjigama) ili usluga (uglavnom sve vrste konzultantskih usluga, a putovanja su najpopularnija niša). No, većina influencera se ipak oslanja na metode poput sponzoriranih postova i affiliate (partnerskog) marketinga.

Da li u Hrvatskoj postoje osobe koje od svog profila mogu živjeti? Do kojih svota mogu sezati te zarade?

Većina ljudi koji zarađuju na društvenim mrežama, bilo u Hrvatskoj ili u svijetu, bave se s još puno toga osim društvenih mreža – pišu blogove ili kolumne, kreiraju video sadržaj za YouTube ili spadaju u kategoriju poznatih influencera kojima plaćaju da se pojavljuju na određenim eventima. Od društvenih mreža se može živjeti, a poznati influenceri zarade više od prosječne hrvatske plaće ali riječ je o neizvjesnoj zaradi i može se dogoditi da se jedan mjesec zaradi puno, a onda sljedeća dva mjeseca ništa. Nije isto baviti se društvenim mrežama u Hrvatskoj i u Americi. Kod nas je cijela priča oko društvenih mreža i blogova još u začecima i mnoge kompanije nisu još do kraja shvatile moć koji imaju pojedinci na internetu (iako je situacija sve bolja). Isto je i s plaćanjem. Dok u Americi nije problem naplatiti 1000$ po postu, u Hrvatskoj je  nekima teško platiti i 1000 kuna. Teško je govoriti o konkretnim brojevima jer zarada ovisi o brojnim faktorima – od toga koliko je osoba spremna raditi na mjesečnoj bazi do toga koliko spretno zna naplatiti svoje postove te koliko je brendu/kompaniji stalo da plati traženi iznos.

Može li “no name” osoba samo putem svog profila postati zanimljiva oglašivačima?

Gotovo svi poznati influenceri na društvenim mrežama bili su no name osobe prije svog uspjeha ali uspjeli su se istaknuti svojim radom te postali poznati i prepoznatljivi, a samim time i zanimljivi oglašivačima. Oglašivačima je najvažnije da vide aktivne pratitelje koji komuniciraju s osobom koja stoji iza profila. Tad im je jasno da će takva osoba moći prodati što god da ponudi jer pratitelji žele kupovati od nje ili njega.

Što je bitno kako bi profil imao što više pratitelja – ljepota same osobe, moda i modne kombinacije koje prezentira, kvaliteta fotografije?

Znanje marketinga i prodaje je najvažnije kad je riječ o prikupljanju pratitelja i suradnji s brendovima. Često zaboravljamo ili ne vidimo da iza lijepih i dopadljivih lica, modnih kombinacija i fotografije stoji osoba koja je svojim marketinškim znanjem uspjela prodati sebe kao poželjan proizvod. Instagram je pun lijepih ljudi, lijepe odjeće i atraktivnih destinacija ali većina tih postova (više od 75%) prođe potpuno nezapaženo. Naravno, važna je kvaliteta fotografije jer na tako vizualnoj platformi mutne fotografije lošeg fokusa i osvjetljenja ne prolaze. Ali na prvom mjestu, kao najvažniji faktor uspjeha, je upravo znanje marketinga i prodaje.

Što je trenutačno “in” objavljivati?

Selfiji su bili i ostali najpopularniji na Instagramu, a nakon njih slijede fotografije s putovanja (posebno egzotičnih lokacija), modne kombinacije s naglaskom na luksuzne predmete, lijepo aranžirana hrana, interijeri, motivacijski citati, fotografije prirodnih ljepota i životinja.

Kojim aktivnostima osoba sama može povećati broj pratitelja? 

Hashtagovi, lokacija i tagiranje su uvijek važni i korisni ali kako bi se organski povećao broj pratitelja potrebno je komunicirati s drugima na Instagramu. Uvijek je dobra ideja pratiti profile ljudi koji su osobi zanimljivi i pokazati iskren interes za sadržaj koji objavljuju. Ostavljanje konstruktivnih i dužih komentara uvijek privuče pažnju i ostalih korisnika koji često požele saznati tko stoji iza komentara. Odgovaranje na komentare na vlastitom profilu, redovito objavljivanje, vođenje računa o estetici profila i objavljivanje sadržaja koji je koristan ili zanimljiv drugim ljudima, bilo da je riječ o istinskim savjetima i motivaciji ili davanje uvida u svoj život koji je na neki način poseban (često i nedostižan drugima).

Optimalan broj fotografija koje na dnevnoj bazi objavljujemo?

Optimalan broj svatko za sebe pronađe, prije ili poslije, jer se metodom pokušaja i pogrešaka najbolje vidi što donosi rezultate. Nepisano pravilo je da ne bi trebalo objavljivati više od 3 slike dnevno jer dosadi i najvjernijim pratiteljima. Optimalna brojka bi bila jedna do dvije fotografije ukoliko osoba ima želju ili potrebu objavljivati svakodnevno. No kao i drugdje, i na Instagramu vrijedi pravilo – kvaliteta je važnija od kvantitete.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar