Otkrivamo kako napuniti apartmane cijelo ljeto
Uredili ste apartmane, sredili sve birokratske zavrzlame i sad slijedi najteži dio – kako privući goste. Privatnim iznajmljivačima uz tradicionalne načine oglašavanja danas su na raspolaganju brojni online kanali. Međutim ta raznolikost često zna dovesti u nedoumicu što izabrati. Je li pametno ulaziti u poslove s agencijama poput Bookinga i Novasol ili je možda bolje samostalno oglašavati? Treba li nam web-stranica? Što ćemo s društvenim mrežama?
Pokušali smo što konkretnije odgovoriti na sva ta pitanja uz pomoć Darka Kontina koji vodi blog Iznajmljivači 2.0 na kojem se može naći hrpa korisnih savjeta za iznajmljivanje privatnog smještaja. Usto, njegova se obitelj već godinama bavi turizmom.
Na tržištu su aktivne brojne domaće i strane agencije preko koji je moguće oglašavati. Primjerice booking.com jedna je od najposjećenijih stranica tog tipa na svijetu.
‘Prednost je suradnje s agencijama u većoj izloženosti smještaja većem broju gostiju. To je moguće jer veće agencije i veći katalozi smještaja ulažu znatno veća sredstva u online promociju zbog čega se nalaze više među rezultatima pretraga na internetskim tražilicama nego što je to moguće privatnom iznajmljivaču samostalno postići. Zbog toga je nekada do određenog smještaja lakše i brže doći putem agencije ili online kataloga smještaja nego direktno preko njegove stranice. Također i jedan velik dio posla oko ulaganja u web-stranicu i prodajnu mrežu preuzimaju na sebe, a na iznajmljivaču ostaje samo da u idealnim uvjetima čeka upite i potvrđuje rezervacije te na kraju prima goste’, ističe Kontin.
Mane su rada s agencijama uvjeti suradnje po kojima neke agencije uvjetuju suradnju s iznajmljivačima. Od visokih provizija, do alotmana (ekskluzivnog pravo punjenja apartmana) na određeni smještaj.
‘Svaki iznajmljivač mora prvo pročitati uvjete poslovanja i pristati svojevoljno na njih. Znači, nitko vas ne sili da radite s agencijom s kojom vam uvjeti poslovanja ne odgovaraju. Druga je mana to što u pravilu nemate nikakvu kontrolu nad svojim oglasom kod agencije i na koji način će se on promovirati ili komunikacija sa zainteresiranim gostom odvijati. Ali to može biti i prednost, ovisno o svakom pojedinom iznajmljivaču’, objašnjava Kontin.
Kako izabrati agenciju?
Provizija ovisi o agenciji i modelu suradnje koji imaju dogovoren s iznajmljivačem, piše tportal.hr