Kod sretnih ljudi razina hormona stresa je manja za čak 23 posto

Znanstveno dokazali: Omiljena glazba i san put su do sreće

Arhiva AZD/Ilustracija
Tamni način

Najnovija znanstvena istraživanja pokazuju kako sreću 10 posto definiraju geni, 40 posto okolnosti, dok je preostalih 50 posto pod našom kontrolom.

Ona je i jedan od ključnih čimbenika dugovječnosti. Toj tvrdnji ide u prilog petogodišnje istraživanje u kojem su sudjelovali ljudi u dobi od 52 do 79 godina, a koje su znanstvenici podijelili u tri grupe, ovisno o njihovu osjećaju sreće i zadovoljstva životom na početku studije.

Pet godina kasnije pokazalo se da su ispitanici u najsretnijoj grupi, bez obzira na zdravstveno stanje i ekonomski status, bili izloženi 35 posto manjem riziku od smrti.

Također, kod sretnih ljudi razina hormona stresa manja je za 23 posto, oni su uspješniji te 11 posto produktivniji od onih koji se ne osjećaju tako.

A ako ne znate kako biste “nabildali” osjećaj sreće, poslušajte savjet znanstvenika sa Sveučilišta u Hiroshimi – utvrdili su da gledanje videa slatkih životinja može trenutačno povećati razinu sreće i omogućiti da se lakše koncentrirate na teške zadatke.

– Sreća nije gotov proizvod, ona doista proizlazi iz vaših djela – Dalaj Lama, tibetanski duhovni i svjetovni vođa, o izvoru sreće, piše 24sata.

Savjeti za sreću:

  • Spavajte dovoljno – Pravilan san regulira proizvodnju melatonina, koji utječe na sreću,
  • Slušajte glazbu – Omiljena glazba podiže razine hormona dopamina, koji je zaslužan za osjećaj ugode i zadovoljstva,
  • Koristite začine – Dok se u ustima stvara osjećaj žarenja, mozak otpušta endorfine – zato paprikašu slobodno
    dodajte ljute papričice ,
  • Sve miriše na sreću – Miris vanilije potiče lučenje endorfina te smanjuje osjećaj tuge i tjeskobe,
  • Mislite pozitivno – Pozitivne misli mogu promijeniti stanje uma i donijeti osjećaj sreće,
  • Grlite se s bližnjima – Fizički kontakt podiže razinu oksitocina, hormona sreće i ljubavi,
  • Jedite voće i povrće – Istraživanje Sveučilišta u Warwicku pokazuje da pet obroka voća i povrća na dan podiže razinu sreće,
  • Ugađajte si – Pet minuta masaže stopala smanjuje stres i usrećuje,
  • Lijepo se odijevajte – Lijepa odjeća podiže samopouzdanje, a time i razinu sreće,
  • Hodajte na posao – Ljudi koji hodaju do posla lakše se fokusiraju na posao te su zato sretniji.

Top 5 aktivnosti koje će vas usrećiti:

  • Izbjegavajte društvene mreže – Korisnici koji nisu ‘odlazili’ na Facebook samo tjedan dana rekli su istraživačima da se osjećaju sretnije, prijavila je studija američkog Instituta za istraživanje sreće,
  • Isplanirajte godišnji odmor – Istraživanje Sveučilišta u Rotterdamu pokazalo je da sam postupak planiranja putovanja podiže razine sreće i iščekivanja, a ti osjećaji mogu potrajati i do osam tjedana,
  • Družite se s starim prijateljima – Druženje sa starim prijateljima i pričanje o prošlim dogodovštinama podiže razinu sreće cijele skupine, pokazalo je istraživanje sveučilišta Harvard.
  • Radite nove stvari – Sakupljanje životnog iskustva donosi mnogo više sreće nego stjecanje materijalnog bogatstva te miče teret društvenog pritiska i nesigurnosti, pokazala je studija Sveučilišta Cornell,
  • Nabavite kućnog ljubimca – Kućni ljubimci mogu vam pružiti gotovo istu razinu ljubavi i potpore kao članovi obitelji, oni podižu samopouzdanje i umanjuju razinu stresa, pokazala su istraživanja.

Ostavi komentar koristeći Facebook



Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar