Evo kada će završiti radovi na autocestama i na koliko će se dići cijene
Hrvatske autoceste (HAC) većinu radova na autocestama u svojoj nadležnosti završit će do 14. lipnja kako bi pojačani ljetni promet bio što protočniji, a i u ovoj se godini očekuje povećanje i prometa i prihoda od cestarine, ističu iz te tvrtke uoči ljetne turističke sezone.
“Zbog održanja i podizanja razine sigurnosti na autocestama, HAC ove godine ulaže 90 milijuna kuna u redovno te još dodatnih 300 milijuna kuna u izvanredno održavanje. Do 14. lipnja završit će većina radova, koji su trenutno još u punom tijeku, od obnove vertikalne i horizontalne prometne signalizacije, košnje trave, sanacije kolnika i objekata, do ispitivanja funkcionalnosti tunelskih sustava, uređenja odmorišta i naplatnih postaja te drugih”, iznose iz HAC-a za Hinu.
Napominju pritom da su svjesni da radovi na održavanju autoceste i postavljena regulacija prometa utječu na nesmetano odvijanje prometa, donoseći i razna ograničenja, kao i moguće neplanirano produljenje puta i nezadovoljstvo pojedinih korisnika, ali i da sve radnje provode u skladu s pozitivnim zakonima, bez odgode, u duhu dobrog gospodara i s ciljem zaštite svih korisnika autoceste.
PROČITAJTE JOŠHAC: U tijeku su intenzivni radovi na obnavljanju autocesta
Za radove na dionicama na kojima nije moguć dovršetak do sredine lipnja ishodit će suglasnost Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, uz brigu da se prometovanje vozila odvija uz najveću moguću propusnost vozila.
Za što bolju organizaciju i protok prometa na autocestama tijekom ljeta, HAC je ove godine pojačao koordinaciju i suradnju s drugim službama i institucijama, od resornog ministarstva i MUP-a, preko HAK-a, i DUZS-a do ostalih cestarskih koncesionara HC-a, ARZ-a i AZM-a te sa Vatrogasnom zajednicom, HGSS-om i Hitnom medicinskom pomoći (HMP).
“Dogovorili smo da se i ove godine u prostorijama tehničkih jedinica održavanja HAC-a organizira smještaj i obrok timovima hitne medicinske pomoći, kako bi mogli što pravovremenije reagirati u slučajevima nesreća. Ti će timovi tako na autocesti A1 biti smješteni u tehničkim jedinicama održavanja Brinje, Dugopolje i Zagvozd, na autocesti A3 u jedinici Županja, a na autocesti A6 u jedinici Delnice”, otkrivaju iz HAC-a, naglašavajući da su i njihovi djelatnici osposobljeni za rad s 35 defibrilatora.
Porast prometa i prihoda od cestarine
Očekujući ukupno ovog ljeta i cijele godine veći promet i prihode od cestarine nego prošle godine, iz HAC-a iznose podatke da su u prvih pet mjeseci ove godine na autocestama HAC-a i ARZ-a ukupno zabilježili gotovo 19 milijuna vozila ili 6 posto više nego u isto vrijeme 2017., uz porast prihoda od cestarine za 8,3 posto, na 855,6 milijuna kuna, bez PDV-a.
“Trend povećanja prometa i priljeva od naplaćene cestarine vidljiv je na svim autocestama do kraja svibnja ove godine i vjerujemo da će se nastaviti i u idućim mjesecima”, kažu iz HAC-a.
Dodaju kako će i ovog ljeta, drugu godinu za redom, uvesti i sezonsko povećanje cijena cestarine u trajanju od tri mjeseca, a o čijim će detaljima javnost izvijestiti naknadno.
Vezano za cijene cestarine, ali i brži prolaz kroz naplatne postaje na autocestama, preporučuju korištenje uređaja ENC, čijom se kupnjom mogu ostvariti i popusti, a što, kako kažu, uz domaće, najviše koriste putnici iz Njemačke, Slovačke, Češke, Poljske, Mađarske i Slovenije te veliki broj stranih transportnih pravnih osoba.
Za ubrzanje protočnosti prometa prilikom kartične naplate cestarine ove su godine uveli novost na NP Demerje s nadogradnjom softvera na osam izlaznih staza i novim POS uređajima, čime se naplata bankovnim, debitnim i charge karticama ubrzava na ispod tri sekunde, za razliku od dosadašnjih do osam sekundi.
Vozače zbog povećanog prometa na autocestama ljeti upozoravaju na povećanu pažnju i oprez, kako bi prometnih nesreća bilo što manje.
“Prema nedavno objavljenoj studiji zagrebačkog Prometnog fakulteta o sigurnosti na autocestama, hrvatske autoceste su među najboljima u Europi i nude adekvatnu sigurnost, odnosno 96 posto mreže autocesta u Hrvatskoj ima nisku i srednje nisku stopu prometnih nesreća. Samo 4 posto dionica ima srednje nisku stopu, a nijedna dionica srednje visoku i visoku stopu tih nesreća, što pokazuje izuzetnu sigurnost svih sudionika u prometu autocestama”, zaključuju iz HAC-a.