Na jahtama koje plove Jadranom zaradi se i do 57.000 kuna, stjuardesa priča pozadinu luksuza

Dolaskom ljeta luke dalmatinska i amalfijska obala te francuska rivijera krcate su luksuznim superjahtama. U tim nevjerojatnim plovilima uživaju njihovi vlasnici, mahom slavne osobe, kraljevske glave i industrijski magnati, piše Bianca Briton za CNN.

Laka plovidba tih kolosalnih brodova ovisi o posadi predanih zaposlenika, a među najrevnijima su stjuardese. Sebe nazivaju “slavnim domaćicama”, ali one su mnogo više od toga. Također su zabavljačice, čistačice, koktel majstorice, konobarice pa čak i učiteljice joge.

Glavna stjuardesa Gemma Hulbert radi ovaj posao gotovo sedam godina. “Mi vodimo brigu o gostima. Ako bilo što i sve što zatrebaju, mora biti ispunjeno prije nego što osjete potrebu”, objašnjava 25-godišnjakinja. Treba nadodati da želje gostiju katkad znaju biti neobične.

Bizarne želje gostiju
Ponekad se gost želi kupati u vrućoj vodi u napola ispunjenoj kadi na koju se zatim dodaje pola boce izvorske vode s Fidžija i pola šalice ulja za bebe. “Zabavno je bilo kasnije to čistiti s mramora,” sa smiješkom nadodaje Hulbert.

“Imala sam čarter gosta koji je tražio vintage Hermes torbu iz SAD-a pa je naš knjigovođa morao organizirati privatni avion za let od Monaka do SAD-a kako bi pokupio torbu i donio je nazad za gala večeru sljedećeg dana.”

Chelsea Nielsen radi kao stjuardesa i učiteljica je joge na superjahti, smatrajući ga iscrpljujućim i ispunjujućim. “Oni (gosti) su navikli na luksuz, da imaju ljude koji im pomažu i za njih brinu,” izjavila je 33-godišnjakinja na rijetki slobodni dan iz Monaka za CNN.

Radi i kao učiteljica joge
“Naravno da imaju očekivanja kao što ih imam i ja kad odem u restoran, ali što se tiče klijenata kao osoba radila sam za zaista zahvalne i milosrdne. Uvijek možeš procijeniti kad netko potječe iz obitelji koja je generacijama bogata, koji pokazuju dašak milosrđa i klase u odnosu na nekoga tko je tek zaradio novac prvi put u životu te je pomalo arogantan i umišljen. Naravno bez predrasuda! Samo je zanimljivo.”

Nielsen je radila na privatnim i čarter jahtama poput Kismeta u vlasništvu miljardera Shahida Khana, vlasnika američkog nogometnog kluba Jacksonville Jaguarsa i engleskog nogometnog kluba Fulham FC. Na njemu su u srpnju bili Beyonce i Jay-Z, javlja CNN, prenosi Net.

Ugovori o neotkrivanju identiteta gostiju
“Pitali su me koje sam slavne osobe upoznala i imam sreću što sam ih upoznala tek nekoliko, ali to nije uobičajeno kao što sam saznala, barem iz mog iskustva. Naravno, slavne osobe posjeduju jahte, ali prevladavaju iznimno bogati poduzetnici koji su pametno investirali i mogu si dopustiti da bace novac na grdosiju na vodi”, kaže Nielsen.

“To mogu biti oni koji posjeduju specifičan brend ili proizvod koji se brzo proširio ili netko tko izrađuje specijalizirane proizvode za automobile. Jedan od mojih prijašnjih nadređenih donio je koncept nagradu za lojalnost u svoju zemlju tako da sada sve trgovine namirnicama u njegovoj zemlji imaju programe nagrađivanja lojalnosti.” Učestala je praksa da stjuardese potpisuju ugovore o neotkrivanju identiteta gostiju. Nielsen to smatra nečim izvan privatnosti i poštovanja.

Liječničko radno vrijeme
Nielsen uspoređuje svoje radno vrijeme s liječnikovim. “U pravilu smo dostupne 24 sata sedam dana u tjednu”, objašnjava Nielsen. Uglavnom radi 13 sati na dan s dva sata odmora danju i devet sati noću.

“Industrija jahti je jako materijalistička i luksuzna te je mnogo toga lijepog o njoj rečeno, ali možeš izgubiti doticaj sa svojim srcem i dušom te stvarima koje su bitne u životu. Počašćena sam što mogu ponovno spajati ljude s tim dijelovima njih samih.”

Nielsen i Hubert, kao i mnogi drugi, dokumentiraju svoj posao stjuardese na Instagramu. Premda se čini glamuroznim što provode godinu sunčajući se od Meksika do Kariba i Europe, ponekad uhvate samo komadić svog okružja na jahti dok čiste sobe gostiju četkicama, čačkalicama i jastučićima od vate, piše CNN.

Posao zahtijeva perfekcionizam
“Prilično je ludo”, kaže Hubert. “Ulazimo u sve kabine gostiju i svakoga dana otvaramo svaki proizvod, svaki komad šminke, svaki proizvod za pranje lica i provjerimo svaki čep. Čistimo ih da izgledaju kao da su stigli ravno iz prodavaonice. Temeljno je obrisati sve do perfekcije.”

Moraš postati perfekcionist i stalno zapažati manjkavosti. “Kada brišemo staklo ili ogledalo ugasimo sva svjetla i koristimo osvjetljenje na mobitelu kako bismo provjerili ima li masnoće i vodenih tragova koje smo propustili, to je najbliži mogući način da to učinimo što je moguće perfektnijim.”

“Uvijek imamo otpatke u džepovima od brisanja otisaka prstiju. Ako gost upali svijetlo, ti odeš i obrišeš prekidač. Ako odu u svoju kabinu i sjednu na svoj krevet, ti složiš krevet da izgleda netaknuto i iste sekunde, nakon što koriste kupaonicu, odeš u nju i očistiš je.”

Atraktivne plaće i velike napojnice
Unatoč dugom radnom vremenu, to je industrija koja nudi atraktivne plaće. Plaće stjuardesa kreću se od 2700 do 9000 američkih dolara mjesečno, ovisno o iskustvu i veličini jahte, što ne uključuje napojnice. Običaj je dati posadi napojnicu od najmanje 10% od troškova unajmljivanja jahte, koje se zatim dijele među osobljem.

Unajmljivanje najpopularnijih jahti košta između 300.000 i više od milijun američkih dolara na tjedan, a posada može očekivati više od 2000 američkih dolara u napojnicama. U troškove su uključeni ukrcaj, obroci i kupaoničke potrepštine, ali ne i gorivo. “Prije nego što pomisliš, za dva tjedna možeš utrostručiti mjesečnu plaću, i to u gotovini,” ističe Nielsen.

“Sjećam se prvog puta kada mi se to dogodilo i kada sam otvorila omotnicu punu novčanica, a nisam ni znala što bih s njima. Naravno, kako sam Amerikanka, vidjevši eure mislila sam si “ovo može biti i novac iz Monopolyja”. Uopće nisam shvatila što je u mojim rukama u tom trenutku. Nije mi izgledalo uopće stvarno.”

Zabranjene tetovaže
Nielsen se prisjetila da je čula da na drugom brodu vlasnici daju stjuardesi dodatan novac za narudžbe kod frizera jer su si umislili da svi moraju biti plavokosi. “To je bio prvi put da sam čula za tako nešto. Davali su im dodatnih 100 dolara mjesečno da se pobrinu da odu frizeru.”

Neki vlasnici, koji su osjetljivi na mirise, narede da nitko ne nosi parfem, dok drugi traže suprotno. “Jedan od mojih nadređenih radio je za parfumeriju, te je jako volio mirise pa smo svi morali nositi parfem. Tako je i stekao novac, parfemima i osvježivačima zraka.”

Izgled je važan, kažu Nielsen i Hulbert, što može biti problematično. Teško je dobiti posao ako se boriš s kilažom,” kaže Nielsen. “To je fizički posao i ako imaš takvih problema to bi ti moglo predstavljati izazov.”

Posade se razlikuju po spolu i rasi
Uz to, tetovaže su često zabranjene, čak i ako nisu vidljive. “Na nekim brodovima su samo muškarci, neki brodovi nemaju zaposlenike drugih rasa, neki brodovi ne žele zaposliti ženu samo zato što se vlasniku ne sviđa kako izgleda na slici u životopisu”, ističe Nielsen.

“Kao glavna stjuardesa, smatraju me “licem cijelog interijera”. “Na kraju dana činimo sve kako bi vlasnik bio sretan, ističe Hulbert.

Unatoč dugim radnim danima, obje su na brodu pronašle ljubav u stanci između čišćenja i zahtjeva gostiju.

Obje pronašle partnere na brodu
“Vidjela sam ga kroz okno susjednog broda i napokon sam ga upoznala, kaže Hubert za svog sadašnjeg muža koji radi zajedno s njom na istom brodu.

Nielsen je također našla partnera na brodu. “Vrlo je izazovno održavati vezu s nekim tko ne shvaća kroz što prolazimo. Mogu ti samo poslati poruku nekoliko puta na dan. Vjerojatno te ne mogu nazvati jer usluga ne radi usred oceana. Mogu ti poslati poruku pet minuta prije nego odem krevet jer zatim se moram naspavati.”

“Sreća je imati partnera na brodu i s njim dijeliti kabinu. Lijepo je vraćati se, posjećivati jedno drugo, grliti se i podsjećati jedno drugo da će sve biti u redu.”

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi