niska razina sigurnosti

Djeca se voze u autobusima starijima od 16 godina

Arhiva AZD/Ilustracija
Tamni način

Uz nepažnju i nepoštivanje prometnih propisa, među vodećim je uzrocima niske razine sigurnosti na našim cestama i loše stanje hrvatskog voznog parka. Prosječna starost svih vozila koja su 2017. obavila tehnički pregled je 13,99 godina, a osobni automobili u prosjeku su stari 12,95 godina.

“Čak 69% osobnih automobila na našim cestama starije je od 10 godina, a broj vozila koja ne zadovoljavaju na tehničkom pregledu iz godine u godinu polagano raste ili stagnira oko 22%. Kod osobnih automobila utvrđena neispravnost iznosi 23% – rekao je Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske,piše Večernji list.

Najviše je nedostataka nađeno na kočnicama – čak 29,87 posto. Slijede svjetla i pokazivači smjera s 22,34-postotnim udjelom u svim utvrđenim nedostacima, pa nedostaci na ovjesu i pneumaticima (11,49%) i kod ispitivanja ispušnih plinova (8,18%).

Kvarovi koji najviše utječu na sigurnost prometovanja na cestama su nedostaci na kočnicama, potrošeni pneumatici, neispravna stop svjetla i pokazivači smjera, nepričvršćeni dijelovi koji mogu otpasti u vožnji.

Na ozbiljnost situacije ukazuje i stanje autobusa koji prevoze školsku djecu. Bolji autobusi obično voze duže rute, pa se nameće pitanje o stanju autobusa u kojima se voze djeca.

“Prosječna starost autobusa kojima se prevoze djeca je 16,72 godine, a struktura nedostataka koji se pronalaze na tim vozilima se ne razlikuje bitno od ostatka voznog parka. Prednjače nedostaci na kočnicama, na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, ovjesu i pneumaticima… Starost tih vozila je zabrinjavajuća jer ta vozila ipak prevoze najosjetljivije članove našeg društva. Nažalost nemamo egzaktne podatke o starosnoj strukturi takvih vozila u drugim država članicama EU. Međutim to sigurno korelira sa općim stanjem cjelokupnog voznog parka, pa je tako za očekivati da je npr. u Austriji – čiji je prosjek starosti voznog parka na razini 7,5 godina – i starost ove kategorije puno povoljnija nego kod nas”, rekao je Pejić.

Zadnjih godina raste unos rabljenih vozila. Prosječna starost rabljenih vozila koja su lani prvi put registrirana u Hrvatskoj je 9,63 godina (7,68 za osobne automobile), pa se očekuje daljnje starenje voznog parka. Starija vozila su podložnija kvarovima, a njihovi su vlasnici manje skloni održavanju. Stoga su takva vozila veći sigurnosni rizik i treba ih češće nadzirati, piše Večernji list.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar