Pupić-Bakrač: “Dajemo tisuće metara kvadratnih luke za čiju smo izgradnju utrošili 2,1 milijarde kuna po nižoj cijeni nego klub na Zrću”

Županijski vijećnik Marko Pupić-Bakrač osvrnuo se na medijski istup župana Božidara Longina povodom potpisivanja ugovora sa turskim koncesionarom, a za koji kaže da ” je da čovjek ne povjeruje u intelektualnu i komunikacijsku razinu istoga.”

 

U nastavku donosimo priopćenje:

“Longin se i ovaj put kao i mnogo puta do sada stavlja u ulogu odvjetnika turskog koncesionara pa tvrdi da se o njima šire dezinformacije. Ne znam zašto on i Škifić učestalo to rade budući da Turci imaju svoje  odvjetnike i PR agencije koje plaćaju pa je nepotrebno te potpuno neprimjereno da ih brane i reklamiraju Longin i Škifić. Oni bi trebali štititi isključivo hrvatske interese i o njima govoriti.

Dezinformacije odnosno hotimično iznošenje laži o nekome ili nečemu mogu širiti samo duboko nemoralni ljudi. Tako nešto bi mogli eventualno  raditi oni koji su za vrijeme Sanadera novac ukraden iz javnih tvrtki nosili u torbama kako bi se koristio u stranačke i privatne svrhe, jer tko krade taj i laže.

Nitko od nas niti krade niti laže , iznosili smo isključivo lako provjerljive  činjenice o kojima Longin i ovaj put izbjegava polemizirati koristeći se uopćavanjima poput fraza širenje dezinformacija, izvanredan ugovor, home port, radna mjesta… Ono malo što je konkretno rekao , rekao je netočno. Tvrdi da Global Ports Holding nije tvrtka koja je imala predkoncesijski ugovor za  luku Gruž a koji je raskinut od strane Vlade RH zbog nepoštivanja odredbi ugovora i jer Turci nisu mogli zatvoriti financijsku konstrukcije!? Kaže radi se o sasvim drugoj tvrtci. Ne navodi kojoj. Tvrtka Global Ports Holding zajedno sa građevinskom tvrtkom Bouygues Batiment International osnivaju tvrtku kćer (slično kao što je za Gaženicu osnovan ZIPO) i s njom su konkurirali za luku Gruž. Francuska građevinska tvrtka bila je dio te priče jer je trebalo izgraditi terminal pa su se tražile reference u gradnji, dakle bili su samo beck up Global Ports Holdingu. Arpak Demircan u intervju za Zadarski list 10.03.2018 godine navodi slijedeće : Natječaj u Luci Gruž bio je raspisan ne samo za upravljanje već i za izgradnju novog terminala, stoga smo se i javili u partnerstvu s jednom od vodećih svjetskih građevinskih tvrtki Bouygues Batiment International. Za natječaj za izgradnju i upravljanje terminalom kojeg smo dobili 2015. godine, naš je zajednički konzorcij ponudio investiciju u vrijednosti 94 milijuna eura. Nažalost, uslijedilo je vrlo nestabilno razdoblje u Hrvatskoj. Mi smo napravili sve potrebne korake u cilju da se potpiše koncesijski ugovor u zadanom roku i obznanili da smo spremni razgovarati o uvjetima projekta s lokalnim vlastima. I dalje vjerujem da bi GPH bio najbolji partner za Luku Gruž.

Dakle Global Ports Holding priznaje svoju involuiranost u luku Gruž a Longin je niječe !?

Nakon ovog bisera Longin izvaljuje još veći. Global Ports Holding nije turska tvrtka nego multinacionalna jer kotira na burzi a suvlasnik s 12 posto je i EBRD (Europska banka za obnovu i razvoj)!? Na stranicama tvrtke ( link dostavljam u prilogu ) vidi se da je vlasnik 60,60 % dionica Global Ports Holding B.V. , 5,03 % Europska banka za obnovu i razvoj a 34,37% dionica se nalazi na burzi. Sjedište tvrtke je u Istanbulu a direktor je Emre Sayin. Pa sad sami prosudite da li je to turska ili multinacionalna kompanija.

Prema studiji tvrtke DVOKUT ECRO po kojoj je raspisan koncesijski natječaj a na koju se učestalo pozivaju Škifić i Longin od dvadesetogodišnje koncesije ćemo uprihodovati 60 milijuna kuna ( 3 milijuna kuna godišnje).  Sve je to Longinu dobro i izvanredno uključujući naknadu od bruto prihoda 6% i u varijabilnom dijelu od direktnih lučkih poslova 12%. Francuska studija naručena za vrijeme tandema Kalmeta-Livaković koja je bačena u ladicu predviđala je raspodjelu koncesionara i države  50-50. Inače bezvrijednu studiju i consalting francuzima smo platili 20 milijuna kuna. Dajemo desetke tisuća m2 luke i zgrade u koncesiju za čiju smo izgradnju sa pristupnom cestom utrošili 2,1 milijarde kuna po nižoj cijeni nego što dođe najam nekog od disco klubova na Zrću. Dobar posao ? I to prosudite sami.

Što smo ono još nalagali ? Mi a ne Longin naravno.

– da su gubici Global Ports Holdinga 14,1 milijuna dolara u 2017 godini a 3,6 milijuna dolara u prvih 6 mjeseci ove godine. Pa piše na stranicama tvrtke, možda ne znamo dobro čitati Engleski

– da im je kreditni rejting BB- s negativnim izgledima. Možda ovi iz jedne od tri vodeće agencije za ocjenu kreditnog rejtinga Fitch bulazne gluposti a možda je i dobro imati kreditni rejting junk samo mi to ne razumijemo.

– da se na natječaj nije moga javiti nitko iz Hrvatske , u stvari nitko osim Turaka jer je postavljen uvjet da koncesionar može biti tvrtka  koja posljednje tri uzastopne godine ima prihod ostvaren iz djelatnosti jednakog predmetu koncesije u iznosio najmanje 200 milijuna kuna godišnje. To je u stvari dobro da se nitko drugi nije mogao javiti i eventualno ponuditi više, ne znam zašto i kako ali Longin zasigurno zna.

Ja se samo nadam da će oni koji su sve ovo zakuhali snositi političku i svaku drugu odgovornost za ono što će uslijediti a ne prolaziti lišo kao dosad.

I za kraj što Longin misli s tim da nam je hitno potrebno 2000 kreveta sa 5 zvjezdica ? Tko to u Zadru gradi hotele ? Netko od ovih lokalpatriota sa slika što su u travnju obilazili Gaženicu ? Treba li im pokloniti negdje zemljište, nekako pogodovati da nas spase i osiguraju tih 2000 kreveta ?”

Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije

Marko Pupić-Bakrač

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...