U 2019. bit će jeftiniji riba, jaja, meso, povrće i pelene

Ministar financija Zdravko Marić najavio je da će od početka 2019. sniziti stopu PDV-a s 25 na 13 posto na svježe meso, svježu ribu, voće, povrće, pelene, živu stoku te jaja, a mi smo pitali sve velike trgovačke lance planiraju li zbog toga spustiti cijene navedenih artikala.

Prema odgovorima koje su poslali Indexu, građani bi nakon Nove godine trebali osjetiti pojeftinjenja.

Lidl: Prilagodit ćemo cijene u korist kupaca

“Budući da je zadovoljstvo kupaca uvijek u središtu našeg poslovanja, cijene će biti prilagođene upravo u njihovu korist. Ako zakon bude izglasan, Lidlovi će kupci osjetiti porezno rasterećenje pri kupovini svježeg voća, povrća, mesa, ribe i jaja i pelena u Lidlovim trgovinama”, rekli su za Index u Lidlu.

Kaufland: Cijene će biti smanjene

Isto su nam potvrdili i u Kauflandu, u kojem također planiraju spustiti cijene navedenih proizvoda.

“Ako će se najavljeno smanjenje stope PDV-a provesti, zasigurno ćemo naše cijene prilagoditi tako da će nova cijena biti smanjena u punom opsegu smanjenja stope PDV-a, što znači da će se najavljeno smanjenje PDV-a sveukupno pozitivno odraziti na naše kupce”, rekla nam je Marija Franić, voditeljica Službe korporativnih komunikacija, Kaufland Hrvatska.

Tommy: Snizit ćemo cijene i to najmanje za postotak smanjenje stope PDV-a

Ako stope PDV-a na pojedinim proizvodima budu snižene, Tommy Split će također, potvrdili su nam, korigirati svoje maloprodajne cijene na niže i to minimalno za postotak smanjenja stope PDV-a.

Njima je, kako navode, u interesu da proizvodi budu cjenovno konkurentniji i da potrošači osjete pozitivne efekte novih poreznih mjere.

“Nadamo se također da dobavljači neće podizati svoje cijene, jer je i to uvjet za formiranje nižih cijena primjenom novih stopa PDV-a”, rekao je Dario Mamić, iz Korporativnih komunikacija Tommyja Split za Index.

Konzum: Ako dobavljači spuste cijene, i mi ćemo

U Konzumu su nam također rekli da sve ovisi o dobavljačima i ako oni spuste cijene, da će i Konzum učiniti isto.

“Konzum pozdravlja svaki potez koji u lancu opskrbe dovodi do niže cijene proizvoda za naše kupce, osobito kada je riječ o ključnim prehrambenim proizvodima iz potrošačke košarice. Kako bi kupci u trgovinama doista imali koristi od smanjenja PDV-a na određene proizvode, sniženje za iznos niže stope PDV-a u cijene moraju ugraditi svi koji sudjeluju u dobavnom procesu”, kažu nam u Konzumu.

Ako će svi njihovi dobavljači, sukladno dobroj poslovnoj praksi to i učiniti, smanjenje PDV-a će u potpunosti, kazali su, moći prenijeti i na krajnje kupce u Konzumovim trgovinama.

“Smanjenje PDV-a Konzum sigurno neće koristiti za povećanje svoje marže te vjerujemo kako će tako postupiti i ostali”, rekli su nam u Odnosima s javnošću Konzuma.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...