Dobre strane voća

Ako ste se probudili loše volje, pojedite bananu

Arhiva AZD/Ilustracija

Ako se niste probudili dobre volje, pojedite jednu bananu i uživajte u danu. Ovo slatko voće neće prijati samo vašem teku, već je odlično i za zdravlje!

1. Regulira razinu šećera u krvi

Slatke banane savršen su desert za osobe koje boluju od dijabetesa i drugih poteškoća vezanih uz razinu šećera u krvi. Dijabetičarima je većina slatkiša “zabranjeno voće” jer povećavaju razinu šećera u krvi.Zato su tu slatke banane. Možete ih jesti “sirove” ili ih izgnječiti i zamrznuti kako biste dobili svojevrsnu alternativu sladoledu.

2. Štiti zdravlje srca

Za normalan rad našeg organizma važan je i kalij, a banane ga sadrže u velikoj mjeri. S obzirom na to da banane sadrže malo natrija, idealan su izbor za osobe koje imaju tegobe s krvožilnim sustavom.

3. Sprečavaju nastanak čireva i želučana oboljenja

Banana je idealna namirnica za trenutke kada osjećamo želju za slatkim, primjerice čokoladom ili kolačima. Zrele banane sadrže sastojke koji aktiviraju površinske stanice želučane sluznice, pa dolazi do proizvodnje debelog zaštitnog sloja sluzi. Ona predstavlja okvir za želučanu kiselinu, te odstranjuje bakterije iz želuca. Na taj način banane smanjuju šanse za nastanak čireva, te želučanih i crijevnih oboljenja.

4. Poboljšava raspoloženje

Banana sadrži triptofan, aminokiselinu koju tijelo pretvara u serotonin, poznat po tome što nas opušta, poboljšava nam raspoloženje i općenito budi osjećaj sreće. Ovo jedinstveno tropsko voće izvrsno je za smirivanje živčanog sustava te nas brani od depresije i stresa.

5. Velike količine vlakana

Banane sadrže vlakna pod nazivom pektin. Riječ je o najboljoj vrsti vlakana za sprječavanje raka debelog crijeva. Pektin je topivo vlakno, za razliku od netopljivih vlakana koja se nalaze u većini integralnih žitarica. Pektin se također nalazi u jabukama i krumpiru. Jedna banana sadrži dva grama vlakana, gotovo deset posto preporučene dnevne doze, koja iznosi dvadeset pet grama, piše Ordinacija.

Ostavi komentar koristeći Facebook

Tagovi: