saborska rasprava

Zašto je Gaženica dana u koncesiju za samo 1,5 milijuna kuna?

Arhiva AZD/Ilustracija
Tamni način

Saborsku raspravu o EU uredbi o lučkim uslugama Mostov zastupnik Miro Bulj iskoristio je u srijedu kako bi upitao čiji je bio interes da se luka Gaženica u koju je uloženo više od 2 milijarde kuna da u koncesiju turskoj tvrtki na 20 godina za 1,5 milijuna kuna godišnje.

“Zbog čega je nešto gdje je država uložila 2 milijarde i 200 milijuna kuna dano nekome u koncesiju na 20 godina za milijun i pol kuna godišnje?”, upitao je Bulj. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković odgovorio je da u luci Gaženica nije bilo nikakve povrede postupka te da je koncesionar odabran u transparentnom i zakonitom postupku.
“Onaj koji tvrdi da je taj postupaka bio netransparentan, da je takav da smo nekome nešto dali, ne govori istinu”, naglasio je. Dodao je da je prihod od 1,5 milijuna kuna fiksni dio te da postoji i varijabilni dio koji uvelike premašuje taj iznos.

Grozdana Perić (HDZ) pojasnila je da od 24 tisuće kvadrata terminala Gaženica dvije trećine koristi koncesionar, te da koncesionar osim koncesije plaća i troškove održavanja. “Stalna godišnja naknada je milijun i 628 tisuća kuna plus 12 posto bruto prihoda putničkog prometa po putniku i 6 posto od bruto prihoda teretnog i drugog gospodarskog prometa luke. Dakle, sve je to dodatno uz ovih milijun i 628 tisuća”, rekla je.

Branko Bačić (HDZ) istaknuo je da Gaženica nije samo putnički terminal koji je koncesioniran nego puno više od toga. “Gaženica je ribarska luka, Gaženica je teretna luka, Gaženica je prije svega luka koja je u funkciji prometnog povezivanja otoka Zadarske županije i koja je omogućila još kvalitetnije prometno povezivanje hrvatskih odnosno otoka u Zadarskoj županiji”, naglasio je i dodao da je u tom kontekstu ulaganje od dvije milijarde kuna u Gaženicu opravdano.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

 

Možda ste propustili pročitati