Novi zakon o prometu; Ako vam uhvate dijete na biciklu bez kacige, imat ćete posla sa socijalnom službom

Strukovne udruge, državne tvrtke i institucije dale su svoj prilog novom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, koji je već mjesec i pol u javnoj raspravi. Među njima su i oni koji se brinu za dobrobit djece. Tako su, primjerice, udruga Roda i pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević predložili zabranu vožnje djece u automobilu koji nema ugrađene sigurnosne pojaseve. Riječ je o osobama koje zakonski nisu punoljetne odnosno do 18 godina.

Uz to, pravobraniteljica predlaže da se zbog čestog nepropisnog prijevoza djece u vozilima uvedu kazne. Pod time se podrazumijeva prijavu takve situacije Centru za socijalnu skrb radi poduzimanja mjera iz njihove nadležnosti. Prijava Centru, predlaže se, i ako su djeca zatečena kako upravljaju osobnim automobilom, mopedom, motociklom, traktorom i teretnim vozilom ili ako voze bicikl bez kacige, svjetla, reflektirajuće opreme ili ako djeca, u slučaju smanjene vidljivosti, pješače kolnikom, a nisu označena nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom. Javna pravobraniteljica također predlaže da svi biciklisti do 18 godina starosti nose zaštitnu kacigu. Jutarnji list kao neke od njezinih prijedloga navode još i ugradnju uređaja za kontrolu alkoholiziranosti vozača u motorna vozila kojima se organizirano prevoze djeca te zabranu pušenja u vozilima.

Cestovni prijevoznici se pobunili, HAC traži veće kazne
Izmjene koje se odnose na djecu i roditelje nalaze se inače među 72 komentara na pojedinačne članke Zakona i 35 komentara na cjelokupne izmjene Zakona.

Među njima Ministarstvu su se obratili iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika odakle traže pojašnjenje znači li odredba o oduzimanju vozila vlasniku ako je onaj tko ga je vozio i počinio prekršaj i oduzimanje vozila pravnih osoba. Pritom upozoravaju na Ustavom zajamčenu nepovredivost prava vlasništva.

Kad je riječ o povećanju novčanih kazni, u Hrvatskim autocestama smatraju kako one nisu dovoljne te u pojedinim slučajevima traže i njihovo povećanje. Primjerice, umjesto predloženih 700 kuna za nekorištenje zimske opreme traže kaznu i do dvije tisuće kuna.

Nezadovoljni i umirovljenici

Sindikat umirovljenika Hrvatske oštro se suprotstavlja uvođenju starosne dobi od 67 godina za produljenje vozačke dozvole.

Udruženje autoškola, pak, smatra nepravednim da osoba koja završi srednju prometnu školu te program usavršavanja za instruktora vožnje mora čekati pet do šest godina da stekne licenciju za rad. Oni predlažu godinu do dvije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...