dobro stanje na tržištu

Putničke agencije očekuju dobru godinu, Tomislav Fain: “Cijena je bitan faktor, no najvažnije je kakvu vrijednost dajemo za novac”

Arhiva AZD/Ilustracija
Tamni način

Stanje na tržištu za putničke agencije u Hrvatskoj je dobro, a većina ih, pogotovo članice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), nakon lanjskog pozitivnog poslovanja i ove godine očekuje slične rezultate, unatoč nešto usporenijem početnom bukingu i zadržavanju cijena na lanjskoj razini, ocjenjuju iz UHPA-e.

“Gledamo li ukupno poslovanje članica UHPA-e, prihodi i dobit su u 2018. rasli, no sigurno nisu sve agencije zadovoljne poslovanjem, jer iz godine u godinu se otvaraju nove tj. konkurencija se povećava. Teško je reći koliko turističkih agencija ima u Hrvatskoj, jer se barata s raznim podacima i izvorima, no ono što znamo je da UHPA ima ukupno 220 članica, koje imaju oko 3300 stalno zaposlenih i rade ukupno oko 3 milijarde kuna prometa godišnje”, iznosi za Hinu predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

S  obzirom da je, kako kaže, rad u agencijama privlačan mladim ljudima, većina agencija nema problema kod pronalaska agencijskih djelatnika, no i njima je problem pronaći neke struke koje nedostaju, poput kvalificiranih vozača, skipera i ostalih vanjskih suradnika.

Cijene agencijskih usluga ove godine ostaju otprilike na razini prošle godine

Na pitanje o cijenama agencijskih aranžmana i drugih usluga te jesu li ove godine konkurentne, Fain ističe kako svaka agencija ima svoju poslovnu politiku i sama odlučuje o cijenama te je stoga teško definirati jesu li konkurentne ili ne.

“Komunicirajući s partnerima i kolegama mogu sa sigurnošću reći da cijene agencijskih usluga ove godine ostaju otprilike na razini prošle godine, ali naravno da neke cijene ne ovise o agencijama, poput izleta u neki nacionalni park. Ako oni dignu cijenu ulaznica, naravno da se povećava i cijena izleta”, kaže Fain.

Ukupno gledano, ove se godine, kako dodaje, za sličnu ponudu u Grčkoj se može proći jeftinije nego u Hrvatskoj, a u Turskoj i duplo jeftinije, pri čemu napominje da uvijek treba imati u vidu da te zemlje nude drukčije turističke proizvode te da se s njima i ne treba uspoređivati.

“Cijena je bitan faktor, no najvažnije je kakvu vrijednost dajemo za novac. Hrvatska mora iskoristiti kvalitetu same ponude i svoje konkurentske turističke prednosti s fokusom na autentičnost i kvalitetu”, smatra Fain, koji vjeruje u dobre, moguće i bolje predsezonske rezultate ove godine, čemu bi mogao pridonijeti i kasniji termin uskrsnih blagdana i školskih proljetnih praznika koji se ‘naslanjaju’ na prvosvibanjske praznike.

Zbog usporene potražnje agencije ponovo poželjni partner

Komentirajući nešto usporeniji početni buking ove godine za Hrvatsku s nekih stranih tržišta, pogotovo kod velikih touroperatora, Fain kaže da svaka godina donosi nove izazove turizmu, pa i poslovanju agencija, te da je tako bilo prije i da će tako biti i u budućnosti, ali i da ovisno o segmentu posla kojim se pojedina agencija bavi ovise i njeni problemi.

Za agencijski posao kaže i da se sastoji od puno segmenata i radi se s raznim tržištima, pa dok jednima u nekim segmentima odgovara usporeni booking, kod nekih drugih izaziva paniku.

Pritom opisuje primjer vlastite agencije i odjela koji se bavi privatnim smještajem za 2017., za koju kaže i da im je bila jedna od lošijih godina po ostvarenoj dobiti, jer su iznajmljivači bilježili veliku potražnju i naglo podigli cijene.

“To je nama, ali i drugim agencijama stvorilo probleme, jer mi našim partnerima nismo dizali cijene, a to znači i da u 2017. agencije nisu bile poželjni partner, jer su plaćale manje cijene od onih koje su iznajmljivači mogli dobiti na tržištu, tako da smo tu godinu u tom segmentu odradili s minimalnom dobiti. Ove godine je situacija ipak drugačija, potražnja je usporena odnosno na razini iz 2017., a kako se broj privatnih iznajmljivača i kapaciteta/kreveta kod njih u zadnje dvije godine povećao za oko 20 posto, jasno je da ima dosta kreveta i da ne bi ostali prazni agencije su ponovno poželjni partneri. Stoga, već sada sa sigurnošću mogu reći da će u segmentu privatnog smještaja i agencijskog posredovanja ovo biti dobra godina”, zaključuje Fain.

Ostavi komentar koristeći Facebook



Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar