spremni su blokirati gaženicu

Agencija: “Sis je tehnički ispravni i siguran za plovidbu”, Brižić šalje fotografije prekrcanog broda: “Ničeg niste svjesni!”

Privatni album

Nakon što se Općina Preko javno pobunila zbog neadekvatnih trajekata koji njihove mještane i turiste povezuju s gradom, oglasila se Agencija za obalni linijski promet u čijem odgovoru stoji kako je nesporno da je dio brodova koji održava liniju stariji, no ističu kako u sezoni trajekt Sis, na koji imaju najviše primjedbi, “praktički ne održava navedenu liniju”.

– Liniju u tom razdoblju održava drugi ugovoreni osnovni brod Jadran, uz brodove Brač i Vladimir Nazor. Brod Jadran izgrađen je 2010. godine te ima kapacitet 138 vozila i 1200 putnika, dok je brod Brač izgrađen 2014. godine te ima kapacitet 145 vozila i 616 putnika. Upravo ova dva broda održe najveći broj putovanja u sezonskom razdoblju, točnije od ukupno 18 polazno – povratnih putovanja dnevno u visokoj sezoni njih najmanje 13 održe novi brodovi. Što se tiče navoda kako brodovi nemaju dovoljne kapacitete za prihvat vozila vrlo često vozila ostaju neukrcana, statistički podaci pokazuju iskorištenost ukupnih kapaciteta linije tijekom visoke sezone od svega 48,2 %. Međutim, u određenim putovanjima doista dolazi do velikog pritiska na liniju te brodar uvodi i dodatne linije, što predstavlja dodatni trošak za državni proračun, dok ostala putovanja u danu pokazuju slabu iskoristivost kapaciteta. Upravo kako bi se ovom stalo na kraj planira se uvesti sustav rezervacija, kako bi se omogućilo da putnici pravovremeno kupe kartu i na taj način osiguraju mjesto u brodu za sebe i svoje vozilo, stoji u njihovu odgovoru.

Komentirali su i navod Prečana kako su trajekti SIS i Vladimir Nazor neprikladni te da čak putnicima ulijevaju strah pržlikom plovidbe.

– Napominjemo da oba broda imaju valjane sve potrebne svjedodžbe iz kojih proizlazi da su isti tehnički ispravni i sigurni za plovidbu, jer u protivnome isti ne bi mogli biti niti odabrani za održavanje državne linije. Brodar Jadrolinija na natječaj se javio s osnovnim brodovima Jadran i Sis te je njegova ponuda prihvaćena kao najpovoljnija ponuda koja udovoljava svim traženim tehničkim zahtjevima. To je ujedno bila i jedina ponuda za održavanje ove linije.

U preku noisu dugo čekali na reakciju te su vratili odgovor Agenciji za obalni linijski promet u kojem napominju kako je evidentno da nadležni nisu svjesni stanja i adekvatnosti trajekata na liniji Zadar – Preko, a samim time ne mogu ni shvatiti njihovo nezadovoljstvo ni zahtjeve.

U dopisu stoji:

– Moramo na početku reći da se slažemo s Vama u jednom dijelu Vašeg odgovora, a to je činjenica da trajekt Sis „praktički ne održava navedenu liniju“. Naravno da ju ne održava kada ju i nije u stanju održavati ni kapacitetom ni kvalitetom.

Jednako tako ne održava ju ni trajekt Vladimir Nazor s nekoliko putovanja dnevno koji također ne zadovoljava kvalitetom ni kapacitetom, a ne održava ju niti noviji i veći Brač jer on na ovoj liniji ima samo jedno putovanje dnevno. Dakle, zaključak je da liniju Zadar – Preko zapravo održava samo jedan adekvatan trajekt, u ovom slučaju Jadran, a s obzirom na broj putnika i vozila na ovoj liniji, jasno je da jedan trajekt nije u mogućnosti pokriti cjelokupni promet.

Osim toga, Vi navodite podatke samo o visokoj sezoni, kao da je jedino ona problem. Slažemo se da su tada najveće gužve i najveći promet, međutim mi se već sada nalazimo u problemima jer se i sada događaju gužve pa putnici i vozila ostaju neukrcani već sad. U prilogu Vam dostavljamo fotografije snimljene jučer u luci Preko, kada trajekt „Sis“ nije mogao prihvatiti sva vozila na liniji u 11:30 iz Preka. Dakle, ne radi se o srcu sezone, ne radi se o vikendu, radi se o jednom običnom svibanjskom ponedjeljku, a s obzirom da se u ovo doba godine nalazimo u ovolikim problemima, ne usudimo se niti pomisliti što će se događati u sred ljeta.

Što se tiče iskorištenosti kapaciteta linije i dodatnog troška za državni proračun kojeg navodite, upravo do tog dodatnog troška ne bi dolazilo kada bi trajekti imali dovoljno kapaciteta pa dodatne linije ne bi bile potrebne, a samim time ni dodatni troškovi. Osim toga, ne bi bio potreban ni sustav rezervacija koji predlažete, a pored toga on bi samo dodatno otežao putovanja i učinio život na otoku još težim i kompliciranijim nego sada.

Nadalje, navodite da Agencija ne može utjecati na politiku brodara vezano za obnovu flote pa Vas pitamo može li Agencija odlučiti o drukčijoj raspodjeli postojeće flote i omogućiti ravnomjerniju i pravedniju raspodjelu te liniji Zadar-Preko na taj način osigurati veći i moderniji trajekt i to ne samo u srcu sezone nego kroz cijelu godinu.

Željeli bismo Vam skrenuti pozornost i na činjenicu da mi otočani živimo na otoku 365 dana u godini, da se suočavamo s raznim problemima koje samo otočani mogu razumjeti, da se odsječenost od kopna itekako osjeća u svim sferama života i da nećemo dopustiti da nam ionako težak život na otoku postane još teži zbog maćehinskog odnosa Agencije prema nama.

Borit ćemo se svim silama i snagama za bolje uvjete putovanja naših sumještana, pa i njihovih gostiju i turista, jer mi nismo građani drugog reda, mi zaslužujemo bolje od ovoga što nam Vi nudite. Nećemo dozvoliti da linija Zadar-Preko bude zapostavljena u odnosu na neke druge linije na Jadranu jer svojim prometom ona dokazuje da zaslužuje i treba dobiti bolje i više.

Uvjeravamo Vas da smo uistinu spremni na blokadu trajektnih luka u Gaženici i Preku, a to zasigurno nije u interesu ni Agenciji ni Jadroliniji ni nadležnom Ministarstvu jer će osim negativne slike o hrvatskom pomorskom prometu to prouzročiti i velike financijske gubitke svima, a ponajviše brodaru. Naime, sukladno odredbama Uredbe o pravima putnika kada putuju morem ili unutarnjim plovnim putovima, u slučajevima otkazivanja ili kašnjenja putovanja putnici imaju pravo na besplatni obrok odnosno piće, besplatan smještaj u slučaju kad je neizbježno noćenje, pravo na naknadu uz osiguran alternativni prijevoz i sl. O navedenome ćemo informirati sve putnike koji se u slučaju blokade zateknu u lukama u Gaženici i Preku te ćemo unaprijed pripremiti pravni i administrativni okvir kako bismo putnicima na taj način pomogli da što lakše ostvare svoja prava.

Nadamo se da do gore navedenih postupaka neće trebati doći te da će Agencija i Jadrolinija pravovremeno reagirati te na vrijeme osigurati veće i modernije trajekte za liniju Zadar – Preko.

Na kraju, kako biste se sami uvjerili u činjenice o kojima Vam govorimo, pozivamo Vas u radni posjet Općini Preko bilo koji dan u tjednu po Vašem izboru, ali dopustite nam to zadovoljstvo da mi odaberemo vrijeme polaska iz Zadra. Molimo Vas da planirate svoje putovanje tako da krenete iz Zadra u 10:30 sati kada vozi trajekt Sis. Mi ćemo Vas srdačno dočekati na trajektnom pristaništu u Preku željno iščekujući Vaš dolazak i dojmove s putovanja. Kako ne biste imali neugodnosti pri ukrcaju, tj. kako biste s automobilom uspjeli stati u trajekt, predlažemo da krenete par sati ranije. Na sreću još uvijek ne postoji sustav rezervacija pa Vam to ne možemo (a i ne želimo) preporučiti. Nadamo se da ćete prihvatiti naš poziv te Vam želimo udobnu i brzu vožnju do Preka!

 

Ostavi komentar koristeći Facebook

Tagovi:


 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar