Aurelia uzeta u tegalj kod Dugog otoka, preko 300 putnika tek danas oko 14 stiže na kopno

Havarirani talijanski trajekt Aurelia s 215 putnika i 92 članova posade, kojega tegli riječki remorker Pollux, u petak ujutro oko 7,30 sati nalazio se u akvatoriju na “visini” Rogoznice. Otkako je uzet u tegalj u četvrtak u 16 sati u blizini Kornata i Dugog otoka, dok ovo javljamo, otplovljeno je oko 55 nautičkih milja.

– Do splitske luke predstoji još tridesetak milja. Kad je krenuo tegalj, brzina plova bila je oko tri nautičke milje na sat, kasnije je podignuta na četiri milje. Idealni su uvjeti na moru, pa bi trajekt u splitsku luku trebao uploviti oko 14 sati. Cijelo vrijeme pratili smo ih gliserom naše šibenske Lučke kapetanije, a sad će nadzor preuzeti kolege iz Splita – rekao je za Jutarnji list šibenski lučki kapetan Robert Baljkas.

Uspjeli smo dobiti na mobitel i putnika s trajekta, Šibenčanina Branka Kronju.

– Situacija je dobra, među putnicima vlada dobro raspoloženje, ono i raste što smo bliže Splitu. Eto, mi Šibenčani očekujemo da bi u svom gradu mogli biti popodne do četiri, pet uri. Jutros smo doručkovali dok smo prolazili Primošten. Ono što je najvažnije, na brodu nema ni bolesnih, ni ozlijeđenih. Svi se nadamo da će ova naša odiseja završiti sretno. Inače, moram još dodati da čim smo jučer popodne uzeti u tegalj, bila je puno bolja situacija na brodu jer nas više nije valjalo – rekao je Branko Kronja te dodao kako i dalje nije bilo nikakvog obraćanja kapetana i posade broda prema putnicima.

Na trajetku Aurelia u vlasništvu talijasnke brodarske kompanije SVAN, koji plovi pod ciparskom zastavom, nalaze se 51 automobil, sedam kamiona i dva autobusa.

Ovaj feribot ili bolje rečeno mini-kruzer isplovio je u srijedu u 20,30 sati i u splitskoj luci trebao je biti u četvrtak u sedam ujutro. Međutim, oko četiri sata došlo je do kvara na glavnom pogonskom motoru dok se trajekt već nalazio u hrvatskim teritorijalnim vodama, deset nautičkih milja jugozapadno od otoka Kornata.

Pogon je stavljen na drugi alternativni motor koji je radio smanjenim intenzitetom, pa je trajekt doslovno plutao po jakom jugu i valovima koji su dosezali i do pet metara visine. Upravo zbog velikih valova do havariranog trajekta nisu se mogla probiti dva remorkera Brodospasa koji su ujutro oko šest sati zaplovili iz Šibenika i Splita.

Za spašavanje je angažiran tegljač najjače moguće klase Pollux riječke kompanije Jadranski pomorski servis, koji je krenuo iz zadarske luke Gaženice i s trajektom se sreo nešto iza 15 sati te ga uzeo u tegalj na poziciji kod Kornata i Dugog otoka.

Foto: Ante Soža

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...