Zadranin dobio cijelu stranicu The New York Timesa, bila je to jedna od čitanijih priča taj tjedan

Filip Peraić je dizajner iz Zadra, autor “čudnog samoiniciranog projekta ‘James Harden Illustrated’”, u sklopu kojega već godinama tvrdoglavo iznova crta isto lice slavnog košarkaša, svaki put na različiti način.

Hardena je tako, među ostalim, prikazao ilustrirajući njegovu siluetu kao otisak prsta, stvorio je izdanje inspirirano Warholovim ikoničkim limenkama Campbell’s juhe, tu je i “Summer is Coming” dizajn u kojem je slavna brada kornet, a glava kuglica sladoleda, nacrtao ga je u stilu Simpsona…

Zbog tih je radova nedavno dobio cijelu stranicu nedjeljnog izdanja The New York Timesa, bila je to jedna od čitanijih priča taj tjedan, gostovao je i na CNN-u, a nove mu ponude ne prestaju stizati – interes se proširio na globalnoj razini.

– “James Harden Illustrated” zapravo je moja kreativna vježba koja zvuči jednostavno, ali je kao profesionalni ilustrator shvaćam vrlo ozbiljno. Ljudi se iznenade koliko razmišljanja i energije ulažem u projekt, no vjerujem da je zato i privukao toliko pažnje. Jamesa Hardena sam odabrao prilično slučajno, s obzirom na to da pratim košarku prirodno je da sam lice potražio među košarkašima. Harden ima zanimljivu siluetu s velikom bradom, pomislio sam da bi mogla biti pravi poligon za različita grafička rješenja – priča za Jutarnji list Filip. Dodaje da ga je odrastanje u Zadru potpuno zarazilo košarkom.

– Projekt je privukao veliku pažnju javnosti i otvorio mi je mnoga vrata. Art direktori mi danas većinom prilaze sa željom da za njih stvaram vizuale nalik Hardenovim portretima – kaže.

Već je ostvario cijeli niz respektabilnih projekata: više od stotinu ilustracija napravio je za Forbes, radio im je i naslovnice, tu su i Independent School, Wired te Open Skies izdanja, angažirali su ga i Nike, Adidas, Air Jordan…

– Za IBM sam također napravio stotine ilustracija, kao i za Sony. S Forbesom redovito radim već godinama. Iskustva rada s njima i ostalim klijentima iz inozemstva su mi dosad, srećom, jako ugodna. Radim gotovo isključivo sa strancima, suradnje su bez prevelike razine stresa, unatoč tome što se nekad radi o velikim poslovima, a kratkim rokovima. Za njih radim serije portreta za razne liste koje objavljuju tijekom godine – objašnjava nam mladi ilustrator.

Prošle je godine radio i na svjetskoj kampanji za dobitnika Grammyja Leona Bridgesa, za koji je inspiracija također proizašla iz serije Hardenovih ilustracija. – Surađivao sam s Columbijom Records i radio službeni artwork za svaku pjesmu s Leonova albuma ‘Good Thing’. Velika kampanja za Leonov album se potpuno fokusirala na seriju mojih deset ilustracija, što danas nije često u glazbenoj industriji. Leon je nedavno nastupao kod Jimmyja Kimmela i Ellen DeGeneres s mojim radovima na videozidu, primio Grammy s mojom ilustracijom na odjeći – priča.

Kada je riječ o projektu vezanom za Jamesa Hardena, kaže da svaka ilustracija ima svoju posebnu pozadinu. – No, najdraži su mi portreti kojima sam sebe iznenadim. Upravo sam objavio osam novih portreta u osam tjedana, od novijih bih možda istaknuo broj 28, portret skriven u mrežici kroz koju prolazi lopta  – kaže Filip.

O prepoznatljivim ilustracijama na Twitteru se nedavno oglasio i sam Harden.

– Bilo mi je drago. Već je novinarima komentirao da mu je projekt super, ali ovo je prvi put da se meni obratio. Nismo se privatno čuli, ali kontaktirao me njegov menadžer, razgovaramo o suradnji između nas, još je rano o tome govoriti – tajanstven je još uvijek Filip o detaljima ovog projekta, kao što nije ni siguran što ga točno čeka u bližoj budućnosti.

– Posao je nepredvidiv jer ne znaš što te očekuje i kakav e-mail stiže idući tjedan.

Moja želja je raditi i dalje na projektima koji me ispunjavaju, biti dio sve većih i važnijih priča. U slobodno vrijeme, naravno, portretirati Jamesa Hardena, iznova i iznova – kaže. A što ako Harden obrije bradu? – Stvarat ću portrete na temu obrijane brade!

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...