Cestitka_Uskrs

Redaju se nesreće u Sv. Roku, evo kada kamere stižu na autocestu

Vozač (58) autobusa iz Nizozemske skrivio je jučer nesreću u tunelu Sveti Rok na autocesti A1 oko dva kilometra od ulaza u tunelsku cijev u smjeru Zagreba, pokazao je očevid.

Neoprezno se vraćao u desni prometni trak te je pritom najprije udario Volkswagen Caddy zagrebačkih tablica, a potom i u automobil njemačkih registracija. Dvije žene iz tih vozila ozlijeđene su u sudaru i primljene u gospićku bolnicu. Vozačica (44) Caddyja i putnica (59) u njemačkom vozilu mađarske nacionalnosti lakše su ozlijeđene, prenosi N1.

Nizozemski putnici iz autobusa, njih 50-ak, vraćali su se s odmora u Hrvatskoj. Djelatnici Hrvatskih autocesta primili su ih u svojim prostorijama na Sv. Roku. U kantini su im podijelili hladna pića za okrepu. Dio njih sjedio je ispred, u hladovini zgrade, čekajući kraj očevida kako bi nastavili put.

Promet je zbog svega neko vrijeme bio obustavljen u smjeru Zagreba. Inače, ovo je druga veća nezgoda u Svetom Roku od početka turističke sezone. Prva je bila prošlog mjeseca kad se u desnoj cijevi zapalio automobil pa su morali evakuirati vozače i putnike. Nasreću, ozlijeđenih nije bilo. Prometni stručnjak Goran Husinec kaže da najviše problema na autocesti i u tunelu izazivaju vozači koji se ne pridržavaju ograničenja brzine, pišu 24 sata.

A dodatni problem je i što kamere HAC-a koje postoje nisu povezane s policijom jer nisu ni namijenjene za kažnjavanje. Na Jadranskoj magistrali je, recimo, na desetine novih, modernih kamera koje automatski snimaju i šalju prijavu. A na A1 još nema ni jedne, tek stižu.

“Nadzorne kamere u tunelu vezane su za nadzor prometa i nisu atestirane za kažnjavanje. Znaju to i vozači te, ako ne vide presretače, neće ni usporiti”, kaže Husinec. Dodao je kako su bolje rješenje kamere koje će mjeriti brzinu na dionicama autoceste od opasnih potjera. Iz HAC-a su potvrdili kako rade na projektu uvođenja kamera za nadzor brzine.

U svibnju je objavljen natječaj za njegovu izradu, a trebali bi ga primijeniti 2020. Sadašnja ideja je da bi mjerile prosječnu brzinu na dionicama bez odmorišta te kraj tunela i mostova. Sve će biti najavljene.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...