Grčenje mišića zna nas iznenaditi u raznim situacijama, ali posebno je nezgodno kada se dogodi u moru

Ulovio vas je grč u moru? Evo što trebate napraviti da prođe

Pixabay/ZARAPIX

Do grča može doći usred jednostavnog istezanja u krevetu ili pri većoj fizičkoj aktivnosti poput plivanja, ali rezultat je isti – kontrakcija mišića koja je često bolna i nekontrolirana, različitih uzroka, trajanja i oblika.

Kad vam se to dogodi u vodi, najvažnije je ostati pribran i sjetiti se što možete napraviti. Zato je voditeljica Službe za spašavanje života i djelovanje u kriznim situacijama Hrvatskog Crvenog Križa Silvana Radovanović na portalu Ordinacija ponovila nekoliko najvažnijih savjeta:

– Poznavanje tehnika samospašavanja je potrebno svima – utopiti se može i dobar plivač. Potreba za samopomoći može nastupiti zbog uvjeta u okolini, ali i zdravstvenih problema ili precjenjivanja vlastitih sposobnosti – kaže voditeljica Službe za spašavanje, koja podsjeća i kako se najlakše održati na vodi.

Održavanje tijela na površini

Najsigurnije ćemo ostati na površini bilo koje vode ako ležimo na leđima s tijelom maksimalno uronjenim u vodu (iz vode nam viri samo lice), te laganim kružnim pokretima rukama i nogama stvaramo uzgon, a pluća su nam maksimalno ispunjena zrakom što povećava volumen prsa i stvara dodatan uzgon.

Rješavanje od grča

Plivači mogu pri dužem boravljenju u vodi dobiti grčeve u mišićima, što se događa uglavnom zbog pothlađivanja i prenaprezanja. Dok čekate pomoć, kaže Radanović, evo što možete sami napraviti.

Širite (izvlačite) mišić koji se grči 10 – 15 sekundi, uz ponavljanje do prestanka grča. Nakon što grč prođe, potrebno je što prije napustiti vodu da se ne ponovi dok smo još unutra.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar