iskustvo korištenja društvenih mreža potpuno bi se promijenilo

Novi zakon mogao bi radikalno promijeniti Facebook, Instagram, YouTube i druge mreže

Pixabay/ZARAPIX
Tamni način

Velike tehnološke kompanije prihvatile su ovisnost o svojim proizvodima kao poslovni model, a njihova inovacija nije usmjerena prema boljim proizvodima, već kako bi psihološkim trikovima privukli pozornost ljudi, optužio je kompanije Silicijske doline poput Facebooka, Googlea i drugih američki političar Josh Hawley. On je uputio prijedlog zakona prema kojem bi se takve prakse velikih kompanija zabranile, a ako Kongres da palac gore takvom zakonu (što je malo vjerojatno), najpoznatije društvene mreže i servisi koje koristimo radikalno bi se promijenili.

S tim zakonom Hawley želi spriječiti prakse koje iskorištavaju ljudsku psihologiju i psihologiju našeg mozga te ljudima na neki način onemogućuju slobodu izbora, a on se prvenstveno odnosi na tzv.beskonačno skrolanje. Dok pomičite prstom po ekranu (ili na mišu) prema dolje dok pregledavate Facebook, Instagram, Twitter i druge mreže, sadržaj se automatski učitava i prikazuje, bez potrebe za nekom akcijom korisnika koji postanu ovisni o takvom skrolanju.

Također, želi se spriječiti i automatsko učitavanje i reprodukcija glazbe i videozapisa na internetskim servisima, bez da korisnici sami aktiviraju takve postavke – na The Guardianu kažu da bi se takvim zakonom onemogućilo automatsko pokretanje videa na servisima poput YouTubea i Facebooka, no taj zakon ne odnosi se i na zabranu automatske reprodukcije reklama. Još jedna važna stavka prijedloga zakona jest i zabrana nagrada poput bedževa i slično za interakciju i korištenje društvenih mreža poput streakova na Snapchatu, osim u slučaju kada se takve nagrade odnose na neki dodatni sadržaj, pristup novim servisima i slično.

Jasno je koji je cilj takvog prijedloga zakona – želi se spriječiti ovisnost korisnika o društvenim mrežama jer, ako se sadržaj na Facebooku i Instagramu ne bi automatski prikazivao, sigurno ne bi toliko vremena trošili skrolajući prstima i hipnotizirano gledajući u reklame, već bi vjerojatno puno brže odustali od pregledavanja timelinea. U slučaju da se zaista prihvati takav zakon, jasno je da bi se iskustvo korištenja najpopularnijih mreža i servisa radikalno promijenilo i odrazilo bi se na smanjenje vremena koje provodimo s Fejsom, Insagramom, YouTube, kao i pad zarade giganata Silicijske doline, koji to nikako ne bi htjeli dopustiti, piše Dnevnik.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar